یادداشت / سمیرا رحبی

خبری که هیچ وقت کهنه نمی شود! / شاه رفت

هواپیمای آخرین شاه ایران به همراه همسرش ساعت هشت صبح روز سه‌شنبه 26 دیماه 1357 فرودگاه مهرآباد را به مقصد مصر برای همیشه ترک کرد.
خبری که هیچ وقت کهنه نمی شود! / شاه رفت
1401/10/26 - 19:03
تاریخ و ساعت خبر:
144510
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - از گلستان، وقتی شاه ملعون و خبیث از ایران فرار کرد روزنامه ها صفحه نخست خود را با تیتری درشت با مضمون «شاه رفت» زینب بخشیدند.
شاه در هنگام رفتن و فرار از کشور ایران بسیاری از اشیاء گران قیمت به همراه میلیارد ها دلار از مملکت خارج کردند مردم وقتی خبر فرار شاه را شنیدند از خوشحالی به خیابان‌ها آمدند و با پخش کردن گل و شیرینی، شادمانی خود را نشان می دادند.
رفتن شاه از ایران آنقدر برای مردم خوشایند و رضایت بخش بود که خیابان ها مملو از جمعیت شده بود سرور و شادی در چهره‌های مردم موج می زد.
16 روز بعد از فرار شاه ظالم دوباره تیتر یک روزنامه ها خبر خوش دیگری را برای مردم به ارمغان آورده بود تیتر درشت «امام آمد» در صفحه نخست روزنامه ها خودنمایی می‌کرد.
رژیم شاهنشاهی یک رژیم خبیث و سراسر فساد بود وضعیت معیشتی مردم در زمان شاه اصلا خوب نبود و تضاد طبقاتی به شدت دیده می‌شد.
غربی ها در زمان شاه برای آینده کشور و مردم ایران تصمیم می‌گیرفتند به گونه‌ای که وقتی روسای سه کشور متحد جنگ به تهران سفر کردند بدون اطلاع شاه ایران جلسه ای برگزار کردند.
شاه ایران هیچ اطلاعی از این جلسه نداشت و به جای آنکه آنها به دیدار اول شخص مملکت بروند شاه ایران با حقارت و ذلت بسیار به دیدار آنها رفت ما چنین حقارتی را در زمان شاه تجربه کردیم.
امام خمینی(ره) فرار شاه را نخستین مرحله پیروزی خواندند و فرمودند «فرار شاه طلیعه پیروزی است و من این طلیعه را به ملت ایران تبریک عرض می کنم».
امام خمینی(ره) فرمودند این وحدت کلمه بود که باعث شد شاه از کشور متواری شود شاه با تمام قوایی که داشت و افرادی که پشتیبان او بودند اعم از کشورهای آمریکا، شوروی، چین و انگلستان به خاطر وحدت ملت ایران دست از شاه کشیدند و در نهایت شاهد فرار محمدرضا شاه از کشور بودیم.
امام خمینی(ره) انقلابی را به وجود آورد که اعجاز قرن نام گرفت این انقلاب بدون نام خمینی(ره) در هیچ جای دنیا شناخته شده نیست.
امام خمینی(ره) به ما آموخت که در برابر دشمنان قوی باشیم، احساس ضعف نکنیم و در همه آل به خداوند متعال متکی باشی و اشدا علی الکفار رحماء بینهم باشیم.
اگر ملت انقلابی و شهید پرور ایران زیر سایه ولایت فقیه با هم متحد باشند هیچ دشمنی نمی تواند به کشور عزیزمان آسیب برساند.
یادداشت از سمیرا رجبی «مدرس سواد رسانه»
انتهای پیام/*

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
26 دی، فرار شاه، تاریخ انقلاب اسلامی، فرار محمدرضا پهلوی ،
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
باشگاه نویسندگان
V
آرشیو