صحنه شگفت‌انگیز ادغام دو کهکشان

دو کهکشان درحال ادغام که با نام Arp ۲۷۴ شناخته می‌شوند، وسعتی در حدود ۲۰۰ هزار سال نوری دارند.
صحنه شگفت‌انگیز ادغام دو کهکشان
1401/11/04 - 15:15
تاریخ و ساعت خبر:
144770
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - دو کهکشان درحال ادغام که با نام Arp ۲۷۴ شناخته می‌شوند، وسعتی در حدود ۲۰۰ هزار سال نوری دارند.
در صورت فلکی سنبله دو کهکشان درحال ادغام‌شدن هستند. عکس امروز ناسا آخرین تغییرات این رویداد باشکوه را به تصویر می‌کشد.
در تصویر امروز ناسا چه می‌بینیم؟
دو کهکشان درحال ادغام که با نام Arp 274 شناخته می‌شوند، وسعتی در حدود ۲۰۰ هزار سال نوری دارند و در فاصله ۴۰۰ میلیون سال نوری به‌سمت صورت فلکی سنبله قرار گرفته‌اند.
علاوه بر دو کهکشان مارپیچی بزرگ، سومین کهکشان کوچک‌تر در سمت چپ تصویر روز ناسا که به نام NGC 5679 نیز شناخته می‌شود، قابل‌مشاهده است.
کهکشان‌ها چگونه ادغام می‌شوند؟
هنگامی که دو کهکشان ادغام می‌شوند، ستاره‌های آن‌ها معمولاً برخوردی ندارند؛ به این دلیل که درصد زیادی از کهکشان‌ها را فضای خالی تشکیل می‌دهد. هرچند به‌نظر می‌رسد ستاره‌ها با درخشندگی بالا بیشترین فضا را درون کهکشان اشغال می‌کنند، اما این‌گونه نیست.
حین ادغام، یک کهکشان با برهم‌کنش گرانشی می‌تواند کهکشان دیگر را از هم جدا سازد. علی‌رغم ستاره‌ها، گردوغبار مشترک مابین هر دو کهکشان ترکیب می‌شوند.
اگر دو کهکشان با هم ترکیب شوند، درنهایت سیاه‌چاله‌هایی که احتمالاً در مرکز آن‌ها قرار دارند نیز ادغام خواهند شد. به‌دلیل مقیاس بزرگ و فواصل زیاد، به‌‌نظر می‌رسد این رویداد خیلی آهسته رخ می‌دهد.
دیجیاتو
انتهای پیام/م

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
ناسا، کهکشان، ادغام،
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
طبیعت و گردشگری
V
آرشیو