روایت شهیدی که پیکرش زیر برف ها جا مانده بود /مادرشهید : اگر پسرم مفقودالاثر میشد هیچ گاه شهادتش را باور نمی کردم

مادر شهید حاجی محمّد تشکر گفت: همیشه سجده شکر به جا می آورم که از چشم انتظاری درآمدم. ۵۰ روز منتظر مانده بودم‌. برایم خیلی زجرآور بود.اگر هیچ وقت پیکرش پیدا نمی شد باور نمی کردم که پسرم شهید شده است.
روایت شهیدی که پیکرش زیر برف ها جا مانده بود /مادرشهید : اگر پسرم مفقودالاثر میشد هیچ گاه شهادتش را باور نمی کردم
1401/11/23 - 08:07
تاریخ و ساعت خبر:
145051
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - از خوزستان، حاجی محمد تشکر متولد ۱۳۴۵ و فرزند پنجم خانواده ای سیزده نفری بود. آر پی جی زن ارتش و در خط مقدم جبهه قرار داشت. در ۲۳ دی ماه ۶۵ در حالیکه فقط ۲۰ ساله بود حین عملیات کربلای پنج در سومار عراق شهید شد.
به گفتگو با روزبخیر جمشید، مادر محمد نشستیم: از همان کودکی بسیار صبور، مهربان، فداکار و باگذشت بود. دوران سربازی اش مصادف شده بود با جنگ تحمیلی. زمانیکه در جبهه کمبود نیرو داشتند به مرخصی نمی آمد و اولویت را به همرزمان متاهلش می داد.
به دوستانش می گفت شما متاهلید، زن وبچه دارید، بروید به مرخصی.
یک روز وقتی به جای یک سرباز متاهل در خط مقدم ماند، حمله دشمن شروع شد و آن اتفاق مبارک برایش رقم خورد.
دوستانش ناراحت بودند و مدام می گفتند تقصیر ما شد که حاجی محمد به مرخصی نرفت.
_ از روزی که خبر شهادت فرزندتان را شنیدید برایمان بگویید.

از همسایه مان که دو شهید را فدای اسلام کرده بود به من خبر رسید که پسرت زخمی شده. با این حرف مطمئن شدم که محمدم شهید شده چون شب قبل در خواب دیدم که پرنده ای سبز رنگ داخل حیاط خانه مان آمده و وقتی به سمتش حرکت کردم، پرواز کرد و رفت...
پیکر پسرم ۵۰ روز در خط مقدم زیر برف‌ها مانده بود.
نیروها عقب نشینی کرده بودند ولی همرزمانش می دانستند که پیکر مطهر در درّه‌ای در سومار جامانده است.
بر اثر اصابت گلوله، صورت پسرم کاملا متلاشی شده و پیکرش زیر برف ها کاملا منجمد شده بود. از طریق پلاک و قرآنی که خودم در جیبش گذاشته بودم شناسایی اش کردند.
خواهر شهید نیز در این دیدار پیرامون جایگاه زنان در اسلام گفت: جایگاه قلب پاک و بی آلايش زنان و نقش آنها در پاسداري از ارزش‏هاي انساني و اسلامي، به اندازه ای است که حتی در قرآن توجه ويژه‌اي به آنها شده است. همانطور که رهبر انقلاب بارها تاکید کرده‌اند، مسئولیت اجتماعی زنان در کنار اولویت دادن به مسئولیت‌های خانوادگی معنا پیدا می‌کند اما این مسئولیت های خانوادگی نباید مانع حضور و فعالیت‌های اجتماعی زن شود.
وی به روند رو به رشد حضور اجتماعی زنان در توسعه پایدار و توجه به عدالت جنسیتی در جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و ادامه داد: زنان ایرانی در زمینه‌های مختلف در جامعه حضور پررنگی دارند و باعث درخشش نام جمهوری اسلامی ایران هستند.
خبرنگار - رضوان منجزی
انتهای پیام/*

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
مادر شهید، شهید حجی محمد تشکر، زندگی به سبک شهدا،
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
گفتگو
V
آرشیو