شکست دشمن در حرکت روی تیغ دو لبه تکریم زدایی از جایگاه " مادری" / زنان پرچمدار میدان مقابله با جنگ نرم

در جنگ نرم دشمن به دنبال آن است؛ زن مادر نباشد. زن فرزند تربیت نکند. زن شوهرداری نکند. زن مکمل همسرش نباشد. زن در مرکز خانواده قرار نگیرد، حتی به تعداد فرزندآوری زن نیز حساسیت شدید دارند. در فرزندپروری او هم دخالت می کنند. به چه دلیل؟ چون اگر مادر پرچمدار مقابله با جنگ نرم شود، جنگ نرم دشمن به شکست سختی می‌انجامد.
شکست دشمن در حرکت روی تیغ دو لبه تکریم زدایی از جایگاه
1401/12/01 - 09:30
تاریخ و ساعت خبر:
145362
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - اصفهان : پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران یکی از مسائلی که به شکلی جدی مورد بحث و توجه افکار عمومی ایران و جهان قرار گرفت موضوعِ «زن» بود.
زن، در تعریف شرقی، همچون عنصری در حاشیه و بی‌نقش در تاریخ‌سازی؛ و در تعریف غربی، بمثابه‌ی موجودی که جنسیت او بر انسانیتش می‌چربد و ابزاری جنسی برای مردان و در خدمت سرمایه‌داری جدید است، معرفی می‌شد.
زن مسلمان ایرانی، تاریخ جدیدی را پیش چشم زنان جهان، گشود و ثابت کرد که می‌توان زن بود، عفیف بود، محجبه و شریف بود، و درعین حال، در متن و مرکز بود. می‌توان سنگر خانواده را پاکیزه نگاه داشت و در عرصه‌ی سیاسی و اجتماعی نیز، سنگرسازی‌های جدید کرد و فتوحات بزرگ به ارمغان آورد.
زن در خانواده یک وقت در نقش همسری ظاهر میشود، یک وقت در نقش مادری ظاهر میشود؛ هر کدام یک خصوصیّتی دارند..
در نقش همسری، زن در درجه‌ی اوّل مظهرِ آرامش است: وَ جَعَلَ مِنها زَوجَها لِیَسکُنَ اِلَیها؛ آرامش. چون زندگی تلاطم دارد؛ مرد در این دریای زندگی مشغول کار و تلاطم است؛
در نقش مادریِ, برای زن نقش حقّ حیات است... جان انسانها در مشت مادرها است؛ مادرها به فرزند حقّ حیات دارند. محبّتی که خدای متعال در دل مادر نسبت به فرزند قرار داده، یک چیز بی‌نظیر است؛
در جایگاه تربیت مادر میتواند فرزندان را به بهترین وجهی تربیت کند. تربیت فرزند به وسیله‌ی مادر، مثل تربیت در کلاس درس نیست؛ با رفتار است، با گفتار است، با عاطفه است، با نوازش است
زن بودن، برای زن یک نقطه‌ی امتیاز است، یک نقطه‌ی افتخار است. این افتخاری نیست برای زن که او را از محیط زنانه، از خصوصیات زنانه، از اخلاق زنانه دور کنیم. خانه‌داری را، فرزندداری را، شوهرداری را ننگ او به حساب بیاوریم. فرهنگ غربی خانواده را متلاشی کرد.
جنگ امروز علیه خانواده و زن است , امروز مبارزه با نقش مادر در دستور کار دشمن است و اگر قرار است مسیر ساز ظهور باشیم باید به زمانه آگاه باشیم و الا زمانه به ما هجوم می آورد و باید در هویت زنانه خود به عنوان یک هویت ناب نگاه درست به مبدأ و مقصد داشته باشیم تا مسیر درست طی شود مبدا و مقصد زن مسلمان حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیهاست
در جنگ نرم دشمن به دنبال آن است؛ زن مادر نباشد. زن فرزند تربیت نکند. زن شوهرداری نکند. زن مکمل همسرش نباشد. زن در مرکز خانواده قرار نگیرد، حتی به تعداد فرزندآوری زن نیز حساسیت شدید دارند. در فرزندپروری او هم دخالت می کنند. به چه دلیل؟ چون اگر مادر پرچمدار مقابله با جنگ نرم شود، جنگ نرم دشمن به شکست سختی می‌انجامد.
هدف دشمن استحاله خانواده است, دشمن از وجود خانواده سالم که نقش تربیتی خود را در تقویت باورهای معنوی و مقابله با استحاله فرهنگی و سیاسی و اجتماعی به نحو موثر و بارزی ایفاء کند، در رنج و عذاب است و به طرق مختلف می‌کوشد خانواده را از مسیر درست و اصیل خود منحرف کند و کمیت و کیفیت خانواده را هدف قرار داده است. امروز زنان جامعه ایرانی، بیش از هر زمان دیگر مورد طمع دشمنان اسلام هستند. چون به برکت انقلاب اسلامی در عرصه‌های علمی، فرهنگی و اجتماعی خیلی فعال و تاثیرگذارند. در دانشگاه‌ها، بیمارستان‌ها، مدارس، عرصه‌های ورزشی، هنری و در تخصص های گوناگون و محیط های کسب و کار و کارآفرینی بحمدالله خانم‌های موفق و سرآمد فراوانند.

دشمنان وقتی این همه زن مسلمان تحصیل کرده و موثر در پیشرفت جامعه اسلامی را می‌بینند، احساس خطر می‌کنند، فلذا بر حجم تهدیدات و توطئه‌های خود می‌افزایند.
این همه زنان دانشمند، استاد در رشته‌های مختلف علمی، در علوم حوزوی، در علوم دانشگاهی همه نشان‌دهنده‌ی موفقیت جمهوری اسلامی است. همانگونه که رهبر عزیزمان فرمودند این نگاه، دل را به آینده امیدوار میکند. ما با همین حرکت و با همین شتاب ان‌شاءاللَّه پیش برویم، قطعاً خواهیم توانست بر فرهنگ غلط غربی و رائج در دنیا فائق بیائیم. باید کار کرد، باید تلاش کرد، باید دنبال‌گیری کرد. نگاه، نگاه خوشبینانه است؛ منتها این نگاه خوشبینانه نباید مانع بشود از اینکه ضعفها را ببینیم.
و در آخر چنانکه امام خمینی رحمه الله با تأسّی به الگوهای عملی در اسلام می فرماید:
«ما باید سرمشق از این خاندان [خاندان پیامبر صلی الله علیه و آله ] بگیریم؛ بانوان ما از بانوانشان و مردان از مردانشان، بلکه همه از همه آن ها. الگوی حضرت زهرا علیهاالسلام الگوی پیغمبر است»
انتهای پیام/*

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
جنگ نرم، مبارزه علیه خانواده، جنگ علیه خانواده، شأن مادری، زنان، پرچمداران مبارزه با جنگ نرم
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
باشگاه نویسندگان
V
آرشیو