نخستین رویداد زنان کارآفرین در شهرستان ایوان برگزار گردید

نخستین رویداد زنان کارآفرین این استان در شهرستان ایوان با هدف ارائه ایده ها و طرح های برتر کارآفرینی- در زمینه های ساماندهی مشاغل خانگی، اشتغال زایی گروهی و مشاغل خانگی با رویکرد دانش بنیان برگزار شد.
نخستین رویداد زنان کارآفرین در شهرستان ایوان برگزار گردید
1401/12/05 - 11:44
تاریخ و ساعت خبر:
145530
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - ایلام : با توجه به منویات رهبر معظم انقلاب در خصوص نامگذاری سال ۱۴۰۱ به نام《تولید، دانش بنیان، اشتغال آفرین》اولین رویداد زنان کارآفرین امروز پنجشنبه ۴ اسفندماه در شهرستان ایوان برگزار شد. و در آن زنان کارآفرین به ارائه ایده ها و طرح های برتر کارآفرینی- در زمینه های ساماندهی مشاغل خانگی، اشتغال زایی گروهی و مشاغل خانگی با رویکرد دانش بنیان- پرداختند.
دکتر بسطامی مشاور و مدرس کسب و کار و کارآفرینی بعنوان سخنران برنامه به نقش زنان بعنوان کانون و محور خانواده در توسعه اقتصادی اجتماعی پرداخت.
مسئول طرح فدک بسیج جامعه زنان استان ایلام بیان داشت: سه مقوله در بحث دانش بنیان بودن مشاغل در استان ایلام در نظر گرفته شده است. تولید محصولات خانگی از جمله گیاهان داروئی خودرو- مشاغلی چون گلیم و قالیبافی- تولید موادی که در کشور قدرت طرح شدن داشته باشد. این مشاور کسب و کار تصریح کرد: همجواری ما با کشور عراق یک فرصت است که از طریق مرز مهران در راستای اشتغال آفرینی بانوان می‌توان از آن بهره گرفت. وی افزود: ما بدنبال آن هستیم در راستای بحث های اشتغال آفرینی در سطح استان افراد علاقمند به کار را شناسایی کنیم. اکنون ۱۰ شهرستان استان را تحت پوشش قرار دادیم و از هر شهرستان ۵۰۰ نفر را در راستای اشتغال آفرینی تحت پوشش قرار دادیم.

در ادامه دکتر زهرا عباسی به ارائه طرح ساخت دکمه پرداخت و گفت: دکمه بصورت انبوه در کشور تولید نمی شود و معمولا از کشورهای دیگر وارد می شود که متاثر از نوسان نرخ ارز عموما شاهد افزایش قيمت آن هم هستیم. وی افزود: در این طرح ساخت دکمه، می شود در کشور بجای خام فروشی مواد اولیه، خودمان آن را تولید و از خروج ارز جلوگیری کنیم. این کارآفرین گفت: فعلا دستگاه قالب زنی آن تولید نشده و در قالب هایی، طبق نیاز سفارش دهنده طراحی و تحویل داده می شود. دکمه های تولیدی ما مقاومت بالا و نسبت به بازار ماندگاری بیشتر و نصف قیمت بازار نیز تمام می شود.

این رویداد که با همکاری پایگاه علمی پژوهشی حضرت رقیه (س)- علمی پژوهشی سپاه ناحیه ایوان و بسیج جامعه زنان شهرستان ایوان برگزار شد، ۲۰ بانوی کارآفرین با ارائه طرح، شرکت و در پایان از سه طرح برتر: زهرا عباسی برای ساخت دکمه- پرستو سلیمانی برای کاشت زعفران و گیاهان دارویی- فرحناز کریمی برای تولید نهال مثمر در گلخانه‌ با اهداء لوح و هدیه نقدی تقدیر به عمل‌ آمد‌.
انتهای پیام/*

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
نخستین رویداد زنان کارآفرین ، شهرستان ایوان، زنان کارآفرین، ایده های کارآفرینی، مشاغل خاناگی، اشتغال زایی، دانش بینان ها
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
تشکل های بانوان
V
آرشیو