پاسخ چند شبهه درباره حجاب/ چرا بايد هنگام نماز حجاب داشته باشيم؟

بحث محرم و نامحرم در مورد خداوند صدق نمي کند.خداوند جسم نيست که بخواهد جنس داشته باشد.براي عبادت به مقدمات نياز داريم.که يکي از اين شرايط داشتن حجاب هنگام نماز است.اين پوشش رمز بندگي ماست. حال اگر خانمي بتواند هنگام عبادت اين پوشش را داشته باشد، قطعا هنگام رويارويي با نامحرم مي تواند خود را حفظ کند.
پاسخ چند شبهه درباره حجاب/ چرا بايد هنگام نماز حجاب داشته باشيم؟
1401/12/06 - 12:00
تاریخ و ساعت خبر:
145532
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - تهران - در رابطه با مسئله عفاف و حجاب چندين شبهه داريم.قبل از اينکه بخواهيم شبهات را مطرح کنيم نکاتي را در اين رابطه عرض مي کنم.
عفت مقدمه اي بر حجاب است.چون عفت مسئله ي دروني و باطني است و حجاب مسئله ي بيروني و ظاهري.اگر کسي عفت داشته باشد قطعا حجاب خواهد داشت.آيت الله جوادي آملي در اين رابطه مي فرمايند: حيا و عفت ملکه اي نفساني است که اجازه نمي دهد انسان به سمت گناه برود و در واقع اين عفت باعث حجاب ميشود همچون گلي در گلدان که اگر ريشه اش قوي باشد برگ و گل هايش خوشبو و معطر خواهند شد.
يکي از شبهاتي که در اين جا مطرح مي شود اين است که ما چرا بايد هنگام نماز حجاب داشته باشيم؟در پاسخ مي گوييم بحث محرم و نامحرم در مورد خداوند صدق نمي کند.خداوند جسم نيست که بخواهد جنس داشته باشد.براي عبادت به مقدمات نياز داريم.که يکي از اين شرايط داشتن حجاب هنگام نماز است.اين پوشش رمز بندگي ماست. حال اگر خانمي بتواند هنگام عبادت اين پوشش را داشته باشد، قطعا هنگام رويارويي با نامحرم مي تواند خود را حفظ کند.
يکي ديگر از شبهاتي که مطرح مي کنند اين است که دل بايد پاک باشد و حجاب لزومي ندارد.در پاسخ مي گوييم انسان اشرف مخلوقات است و خداوند ويژه برايش وقت گذاشته است.يعني خداوند متعال براي تمام لحظات زندگي انسان برنامه ريزي کرده است.به اين معنا که حتي براي پوشاندن موي سر هم علت و حکمتي وجود دارد.
همان طور که در ابتدا هم عرض کرديم، اگر عفت که ملکه اي نفساني است حفظ شود ظاهر هم حفظ مي شود.پس مي توان نتيجه گرفت کسي که موي خود را نمي پوشاند، نمي تواند بگويد دل پاکي دارد.چون اگر اين دل پاک باشد بايد در ظاهر هم خود را نشان دهد.
يکي ديگر از مسائل مربوط به عفاف و حجاب، علل بدحجابي است که مي توان به ضعف ايمان، فراموشي مرگ، عدم علم و آگاهي و تقليد کورکورانه اشاره کرد.متاسفانه برخي فکر مي کنند بي حجابي نوعي متمدن و متجدد بودن است.در حالي که شهيد مطهري ره مي فرمايند: اگر بي حجابي نشانه تمدن است پس حيوانات خيلي از ما متمدن تر هستند!!
در اين ميان گروه کمي هستند که اساسا با حجاب عناد دارند.ولي تعداد زيادي از افراد بي حجاب، قبح اين مسئله را نمي دانند و شناخت کافي ندارند.بايد بتوانيم با اثبات اين مسئله به اين افراد کمک کنيم.
نویسنده منصوره فتح اللهي - مدير حوزه علميه زنان
انتهای پیام/*

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
پاسخ به شبهات، حجاب و عفاف، حجاب و نماز، دل پاک و بی حجابی،
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
باشگاه نویسندگان
V
آرشیو