با همکاری اداره کل بانوان سازمان تبلیغات اسلامی صورت می پذیرد؛

برگزاری کارگاه آموزشی و نشست تخصصی ازدواج سالم با رویکرد اسلامی

کارگاه آموزشی مشاوره پیش از ازدواج و نشست تخصصی ازدواج سالم با رویکرد اسلامی در قالب پنج جلسه آموزشی با همکاری اداره کل بانوان سازمان تبلیغات اسلامی برگزار می‌شود.
برگزاری کارگاه آموزشی و نشست تخصصی ازدواج سالم با رویکرد اسلامی
1402/03/08 - 13:51
تاریخ و ساعت خبر:
148845
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - کارگاه آموزشی مشاوره پیش از ازدواج و نشست تخصصی ازدواج سالم با رویکرد اسلامی در قالب پنج جلسه آموزشی، یک روز در هفته از ساعت ۱۳ الی ۱۶ از سوی سازمان زنان انقلاب اسلامی با همکاری اداره کل بانوان سازمان تبلیغات اسلامی در محل این اداره کل برگزار می‌شود.
کارگاه آموزشی و نشست تخصصی ازدواج سالم با هدف آشنایی و مهارت آموزی جوانان در زمینه ازدواج برگزار می‌شود. سخنران این کارگاه، مریم سلامت، مشاور خانواده است.
بر اساس این گزارش، مریم سلامت در اولین کارگاه آموزشی به بررسی موضوعاتی مانند معرفت نفس، خود شناسی و شناخت صفات پرداخت و با تأکید بر اینکه توانایی خودآگاهی، فرد را برای مقابلە مؤثر با موقعیت‌ها آماده می‌کند، گفت: با فراگیری این مهارت فرد می‌تواند با رفتارهای مثبت و سازش یافته، سلامت جسمانی و به ویژه سلامت روان شناختی خود را ارتقا بخشد.
سلامت اولین قدم برای کنترل رفتار را اشراف بر افکار و احساسات خود، عنوان کرد و افزود: مهارت خودآگاهی این توانایی را به افراد می‌دهد که بتوانند در لحظه، احساسات اصلی و دقیق خود را شناخته و به مناسب‌ترین شکل ممکن آنها را ابراز و با آن برخورد کنند. کسی که از احساسات خود آگاه می‌شود می‌تواند آنها را کنترل کند. ناتوانی در کنترل و مهار احساسات می‌تواند به خشونت و … بیانجامد
وی تصریح کرد: افراد دارای خودآگاهی مناسب، راهبردهای کاملاً متفاوتی برای تنظیم عواطف و شناخت و پردازش اطلاعات هیجانی به کار می‌گیرند که باعث سازگاری مثبت در واکنش به شرایط ناگوار می‌شود.
کارشناس مشاور خانواده همچنین به موضوع شناخت باورها و ارزشهای خود اشاره کرد و گفت: هر کس بر اساس محیطی که در آن متولد می‌شود، خانواده‌ای که در آن رشد می‌کند، افراد و شرایطی که تحت تأثیر آن تربیت می‌شود، اجتماعی که در آن زندگی می‌کند و به طورکلی طی فرایند اجتماعی شدن، ارزشهایی را کسب می‌کند. افکار، باورها و ارزشهایی که به صور مختلف کسب شده، در ذهن افراد چارچوب‌ها و ساختارهایی را می‌سازند. هر کس بر اساس این چارچوب‌ها یا ساختارهای ذهنی اطلاعات دریافتی از محیط پیرامون خود را پردازش می‌کند و در خصوص خود، دیگران و محیط اجتماعی رفتار و قضاوت می‌کند. این ساختارهای ذهنی در افراد مختلف متفاوت است و به همین دلیل نگرش افراد مختلف به زندگی با یکدیگر فرق می‌کند.
سلامت معتقد است کسی که باورهایش را نشناسد، نمی‌تواند ارزشهایش را در زندگی تعریف کند، دست به انتخاب بزند، صحیح و منطقی تصمیم گیری کند و در جهت رشد و پیشرفت خود گام بردارد. ‌
مهر
انتهای پیام/م

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
سازمان تبلیغات اسلامی، مشاور و روانشناس، ازدواج،
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
زن و خانواده
V
آرشیو