عضو کارگروه خانواده معاونت حقوقی ریاست جمهوری:

خانواده و گفتمان آن باید محور همه برنامه‌های فرهنگی ادارات و نهادها قرار گیرد

عضو کارگروه خانواده معاونت حقوقی ریاست جمهوری با مهم دانستن جایگاه خانواده به‌عنوان رکن اصلی جامعه و با تاکید برضرورت کمک به تقویت و استحکام بنیان این نهاد، گفت: برای تحقق این مهم، خانواده و گفتمان آن باید محور همه برنامه‌های ادارات و نهادها به خصوص در حوزه فرهنگی قرار گیرد.
خانواده و گفتمان آن باید محور همه برنامه‌های فرهنگی ادارات و نهادها قرار گیرد
1402/03/09 - 17:12
تاریخ و ساعت خبر:
148881
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - حسن فدایی روز دوشنبه در ۶۴ مین جلسه شورای فرهنگ عمومی گنبدکاووس با موضوع «پایداری خانواده و زیست عفیفانه» اظهارداشت: اهمیت نهاد خانواده در اسلام و آموزه‌های دینی به اندازی والاست که احادیث و روایات زیادی در بحث ارزش نهادن به آن وجود دارد.
وی گفت: در نظام جمهوری اسلامی هم ۲ قانون مهم یکی "سیاست‌های کلی خانواده" که در سال ۱۳۸۴ از سوی رهبر معظم انقلاب ابلاغ شد و دیگری "قانون تسهیل ازدواج" مصوب ۱۳۸۴ مجلس شورای اسلامی، وجود دارد که در این سال‌ها مورد کم مهری مسوولان و کارگزاران سه قوه قرار گرفته است.
فدایی، این ۲ قانون را از جامع‌ترین و کامل‌ترین سیاست‌ها و قوانین درحوزه خانواده و ازدواج دانست که ۲ وزیر امور اقتصادی و راه و شهرسازی ناظر بر اجرای آن هستند، اضافه کرد: متاسفانه بخش زیادی از مسوولان و مدیران سازمان‌ها، ادارات و نهادها آنرا مطالعه نکردند.
عضو کارگروه خانواده معاونت حقوقی ریاست جمهوری ادامه داد: اگر این ۲ قانون طی ۱۷ سال که از ابلاغ و تصویب آن می‌گذرد به درستی اجرا می‌شد اکنون برخی مشکلات، چالش‌ها و آسیب‌ها را در حوزه خانواده، مسکن و ازدواج نداشتیم.
وی با تاکید برضرورت قرائت بندبند سیاست‌های ابلاغی حوزه خانواده و تسهیل ازدواج در جلسات مرتبط با مسائل اجتماعی و فرهنگی در استان‌ها و شهرستان‌ها، بیان داشت: خانواده و گفتمان آن باید در اولویت و محور همه برنامه‌های ادارات و نهادها بالاخص حوزه فرهنگی قرار داشته باشد.
فدایی گفت: امروز دشمنان اسلام و انقلاب همه تلاش خود را برای انحلال بنیان خانواده با محور قراردادن بانوان قرار داده‌اند و به بهانه فردیت و آزادی برخی مسائل ضد اخلاقی را در جامعه اسلامی ما ترویج می‌کنند.
وی بااشاره به غنای دینی و فرهنگی اسلام در مورد خانواده و همه شئون زندگی فردی و اجتماعی، اضافه کرد: قرآن، دستورات دینی و منویات رهبری از بهترین متن‌ها و گفتمان‌ها برای تقویت و استحکام بنای خانواده و جلوگیری از آسیب‌های احتمالی آن است که باید مورد اهتمام جدی همه افراد جامعه قرار گیرد.
خانواده و گفتمان آن باید محور همه برنامه‌های فرهنگی ادارات و نهادها قرار گیرد
عضو کارگروه خانواده معاونت حقوقی ریاست جمهوری، تقویت روابط بین اعضای خانواده، پیوند بیشتر خانواده با مساجد به‌عنوان پایگاه‌های مهم در رشد اجتماعی و اهتمام به ارزش‌های دینی و اسلامی را در تقویت بنیان خانواده مهم دانست و بر آن تاکید کرد.
حجت الاسلام محمود ترابی امام جمعه گنبدکاووس هم در این جلسه با تبریک دهه کرامت و فرارسیدن ولادت باسعادت امام رضا(ع)، گفت: اسناد بالادستی که درحوزه‌های مختلف وجود دارد باید در قالب یک اجتماع کلی و ایجاد نظام مسائل مورد بررسی و اجرا قرار گیرد.
فرماندار ویژه گنبدکاووس هم در این جلسه با مهم دانستن مسائل مرتبط با خانواده، جوانی جمعیت و آسیب‌های اجتماعی، گفت: هنوز باور اهتمام به این مسائل و قوانین مرتبط با آن در برخی مدیران نهادینه نشده است.
مهدی دهرویه افزود: وقتی ملاک ارزیابی یک مدیر تعداد برگزاری جلسات آن بدون توجه به کیفیت جلسه و برنامه، نباید انتظار داشت که مسائل و چالش‌های حوزه خانواده و مسائل فرهنگی به درستی رفع شود.
وی باتاکید برضرورت استفاده از ظرفیت همه ادارات و نهادها و نیز بخش خصوصی و تشکل‌های مردم نهاد در اجرای برنامه‌های اجتماعی و فرهنگی با محوریت خانواده، اضافه کرد: اجرای برنامه‌های نشاط اجتماعی در محلات می‌تواند کمک کننده به مساله جمعیت و جوانی آن باشد.
دراین جلسه که چند تن از اعضای ان نیز به بیان نقطه نظرات خود پرداختند، جوایز پنج نفر از کودکان و نوجوانان گنبدی که در جشنواره جوانی جمعیت استان گلستان حایز رتبه برتر شدند، اهدا شد.
شهرستان ۴۱۱ هزار نفری گنبدکاووس درشرق استان گلستان واقع است.
شناخت هویت ایرانی - اسلامی نیاز اساسی دختران برای نقش‌آفرینی مثبت در جامعه
مدیران گلستان بر اجرای قانون حمایت از جوانی جمعیت نظارت کنند
دستگاه‌های فرهنگی تبعات پیری جمعیت را برای زوج‌های جوان تبیین کنند

ایرنا
انتهای پیام/م

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
شورای فرهنگ عمومی، قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، گنبدکاووس، گلستان،
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اجتماعی
V
آرشیو