بیانیه؛ حجاب نماد عزت و آزادگی است

بنیاد ملی عفاف و حجاب از حجاب به عنوان نماد عزت و آزادگی یاد کرد، آن هم در زمانی که توحش مدرن حتی به جنین‌های در رحِم، رحم نمی‌کند.
بیانیه؛ حجاب نماد عزت و آزادگی است
1402/04/22 - 19:17
تاریخ و ساعت خبر:
150953
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - بنیاد ملی عفاف و حجاب به مناسبت بیست و یکم تیر، روز عفاف و حجاب در بیانیه ای اعلام کرد: حجاب پرچم استقلال و هویت زن مسلمان است. در دنیای سرشار از خشونت سرمایه‌داری حجاب پیام‌آور امنیت و مهربانی است. در عصر بردگی و اسارت انسان با پایبندهای شهوانی، حجاب، نماد عزت و آزادگی است.
در ادامه این بیانیه آمده است: در وانفسای ذلت برهنگی، حجاب، لباس عزت و نماد شکوه و نجابت است. در روزگار بی‌پناهی و سرگردانی انسان، حجاب دری‌ است به سوی ملکوت آسمان‌ها.
در این بیانیه از حجاب به عنوان ارمغان امنیت و آرامش یاد شده و آمده است: حجاب میراث ارزشمند و ماندگار گذشتگان فهیم این سرزمین است. امروزه حجاب این نماد تمدن و شکوه سرزمین مادری در هجوم دشمنانی است که استقلال این سرزمین را نشانه رفته اند و اینگونه دشمن دچار توهم شده که می‌تواند این بیرق اقتدار را از کف زن مسلمان برباید ودبر سرزمین اجدادیمان چنگ بیاندازد.
ما امروز به نمایندگی از زن مسلمان ایرانی اعلام کنیم که حجاب، این پرچم اقتدار زن مسلمان ایرانی، حصن حصین این سرزمین است و این پرچم استقلال و شرف برای همیشه در اهتزاز خواهد بود و دامان پاک زنان این سرزمین مهد پرورش آرمان‌ها و عجمیان‌ها و حججی‌ها بوده و خواهد بود.
در پایان بیانیه آمده است: امروز ما باصدای بلند، خواهان مهربانی در سایه حجاب و امنیت در پناه عفت و اخلاق هستیم و از همه مسئولین می‌خواهیم که قاطعانه با برهم‌زنندگان امنیت،نظم، اخلاق و قانون برخورد کنند.
بیست و یکم تیر، سالروز قیام مردم مشهد علیه کشف حجاب به عنوان روز عفاف و حجاب نامگذاری شده است. در این روز دژخیمان رضاشاه مردم معترض به کشف حجاب را در مسجد گوهرشاد به خاک و خون کشیدند.
ایرنا
انتهای پیام/م

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
روز عفاف و حجاب، حقوق زنان، حجاب و عفاف، بانوان،
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اجتماعی
V
آرشیو