عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس:

مجازات اولیه برای بی حجابی ۶ تا ۲۴ میلیون جریمه نقدی است

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی گفت: مجازات اولیه برای بی حجابی ۶ الی ۲۴ میلیون جریمه نقدی است.
مجازات اولیه برای بی حجابی ۶ تا ۲۴ میلیون جریمه نقدی است
1402/05/11 - 15:03
تاریخ و ساعت خبر:
151998
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - محمد تقی نقد علی عضو کمیسیون حقوقی و قضائی مجلس گفت: با توجه به اینکه بخش فرهنگی لایحه چکیده‌ای از مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی و شورای فرهنگ عمومی است ما فقط می‌خواستیم که جرایم لازم را تعیین کنیم ولی در نهایت وظایف دستگاه‌ها هم مشخص شد و اقدامات زیادی برای جرایم و مجازات انجام شده است. این لایحه مصوبه کمیسیون قضائی نیست، امر به معروف و نهی از منکر در این لایحه صرفاً امر و نهی نرم دیده و مراحل بعدی را ندیده مورد انتقاد و نگرانی دلواپسان شده است.
وی در ادامه بیان کرد: اساس واگذاری جریمه کردن بی حجابان به عنوان تخلف و صدور جریمه توسط فراجا مورد انتقاد من و حتی مورد انتقاد مرکز پژوهش‌های مجلس است و باید این وظیفه بر عهده قوه قضائیه باشد.
وی گفت: ۸۰ تا ۹۰ درصد بی حجابان با برخورد اولیه عقب نشینی می‌کنند. بین بد پوششی، کشف حجاب و برهنگی، موارد سازماندهی شده، سلبریتی ها، بی حجابی در وسایل نقلیه و … در لایحه تفاوت گذاشته ایم و بین ۶ الی ۲۴ میلیون جرایم اولیه بی حجابی است ولی جریمه هجمه بر علیه حجاب، تبلیغ علیه حجاب، تبلیغ بی حجابی توسط سلبریتی ها خیلی سنگین‌تر است. این جریمه ۶ الی ۲۴ میلیونی خیلی ناچیز و برای کسانی است که هیچ گونه عنادی ندارند و وابسته به گروه‌های ساماندهی شده نیستند.
نقد علی در یک برنامه تلویزیونی با بیان اینکه مجازات اولیه برای بی حجابی ۶ الی ۲۴ میلیون جریمه نقدی است افزود: حبس و بازداشت سریع برای کسانی که به شکل هدفمند در مقابل حجاب می‌ایستند در نظر گرفته شده است.
مهر
انتهای پیام/م

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
حجاب و عفاف، زنان، مجلس شورای اسلامی،
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اجتماعی
V
آرشیو