ایثارگر دفاع مقدس و پدر 6 فرزند :

چادر همسر و دخترانم را مقدس و مظهر شرف و حیا می دانم

وفادار غلامی ، ایثارگر دفاع مقدس اهل شیراز و پدر هفت دختر محجبه است . او معتقد است که حجاب همسر و دخترانش مظهر شرف و حیا است و آن را بسیار مقدس می داند و افتخار میکند که دختران با حجابی دارد. او تمام موفقیت های خود و خانواده اش را مدیون نگاه های اباعبدالله (ع)میداند
چادر همسر و دخترانم را مقدس و مظهر شرف و حیا می دانم
1402/05/16 - 11:41
تاریخ و ساعت خبر:
152244
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - استان فارس - الهه غلامی : در ایامی که هنجارشکنی ها در حوزه عفاف و حجاب در کشور ما باعث جریحه دار شدن احساسات و عواطف بسیاری از هموطنان شده است و متأسفانه اخبار ناگواری از هتک حرمت به خانواده محترم شهدا به ویژه شهدای مدافع حرم ، خشم و انزجار عمومی از اشاعه دهندگان فرهنگ برهنگی و بی حیایی را به دنبال داشته است ، هستند افرادی که در کارنامه زندگی شان جهاد در عرصه های مختلف دفاع از اب و خاک، ناموس وطن، شعایر اسلامی و ارزش های انقلابی ثبت شده است و برکت ، عزت و افتخار آن را در مسیر رو به تعالی زندگی شان می توان مشاهده کرد .
استان فارس، یکی از استان های شهید پرور و انقلابی ایران اسلامی است که بنایر گفته مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران این استان « در کشور ۵۰ هزار آزاده وجود دارد که از این تعداد ۲ هزار و ۲۲۱ آزاده از استان فارس است، و از ۵۸۳ هزار جانباز در کشور، ۵۲ هزار نفر از آنان از استان فارس و از ۲۰۰ و ۲۷ هزار شهید در کشور حدود ۱۴ هزار شهید از این استان است.
نگاهی هر چند آماری بر این میزان ایثار و فداکاری در راه اسلام ، مسلمین و حفظ ارزش های اسلامی نشان دهنده غیرت و همیتی است که در تار و پود مردم انقلابی استان فارس و در پیکره شهرها و روستاهای آن جاری و ساری است .
این روزها که مسئله عفاف و حجاب و اجرای قوانین مرتبط با آن محل اغتشاش و قانون شکنی برخی از افراد هنجارشکن شده است و در این بین شکسته شدن حرمت برخی از بانوان آمر به معروف و هتک حرمت تعدادی از همسران شهدای مدافع حرم در پی امر به معروف و نهی از منکر در مسئله بی حجابی ، مطالبات مردمی بسیاری را برای برخورد با این هنجارشکنان و رفتارهای وحشیانه آنها ایجاد کرده است که رسیدگی از سوی مراجع ذی ربط را جهت برخورد و مزاجات عاملان هتک حرمت خواستارند .
اما به راستی با وقوع این بی حرمتی ها و هنجارشکنی ها ، نظر و عقیده خانواده محترم شهدا و ایثارگران در خصوص حجاب چیست و آنها خود در خانواده شان چه سبکی از زندگی را در پیش گرفته اند. برای دانستن این مهم گفت وگویی صمیمی با وفادار غلامی یکی از ایثارگران شهر شیراز و پدر هفت دختر محجبه انجام داده ایم .
تمام موفقیت های خود و خانواده ام را مرهون عنایت اباعبدالله می دانم


غلامی که تمام موفقیت های خود و خانواده اش را مدیون نگاه های اباعبدالله (ع)میداند در گفت و گو با خبرگزاری زنان فارس صحبت از رزق امام حسینی اش کرد و آن فرزندان صالحی است که با روضه امام حسین(ع) رشد کرده اند و همه ساله علاقه شان به هیئت و روضه ها بیش از پیش می شود.
ایثارگر دفاع مقدس در مورد سبک زندگی شان گفت: از زمان بدنیا آمدن فرزندانم سعی کردیم با رفتارهای خود و بپا کردن مراسمات دعا، روضه ،نذری ،شرکت در هیئات ،تعریف خاطرات زمان جنگ تحمیلی آنها را با اسلام ، قرآن و شهدا آشنا کنیم.

وی از ایجاد انگیزه در فرزندانش اینگونه سخن گفت:هر گاه دخترها از شرکت در مراسم ها سخن می گفتند آنها را تشویق می کردیم و همسرم آنها را همراهی میکرد تا از همان کودکی با سیره اهل بیت آشنا شوند.
از داشتن دختران با حیا و فعال در اجتماع خوشحالم / انرژی من و همسرم صرف تربیت آنها شد
این ایثارگر دفاع مقدس ادامه داد: خوشحالم که دخترانی با حیا تربیت کرده ایم که هر کدام نقش مهمی در جامعه ایفا می کنند.

پدر خانواده دیدگاه خود در مورد چادر را اینگونه توضیح و تبین کرد : حجاب همسر و دختترانم را مظهر شرف و حیاوآن را بسیار مقدس می دانم .افتخار میکنم که دختران با حجابی دارم.
غلامی ادامه داد: من و همسرم به خاطر وجود فرزندانی با این وقار و متانت همیشه شکرگذار خداوند بزرگ بوده و هستیم.
وی خاطرنشان کرد: همسر من تمام وقت و انرژی خود را به پای فرزندانم گذاشته است و با تربیت زهراگونه خود توانسته است دخترانی نجیب را تربیت کند که البته همیشه زبانزد خاص و عام بوده اند.
این ایثارگر دفاع مقدس در مورد فعالیت فرزندانش گفت: دخترانم هر کدام به کاری علاقه داشتند و به یاری خدا در حرفه خود همیشه موفق بوده اند و همیشه سعی کرده اند در مسیر اهل بیت حرکت کنند.

پدر هفت دختر محجبه ادامه داد: شرکت در مراسمات و برنامه های اجتماعی ، فرهنگی،انجام کارهای جهادی و... از برنامه های ما در خانواده است و سعی میکنیم تا جایی که خداوند قدرت می دهد به جامعه خود خدمت کنیم.
تحویل دو معلم،دبیر،فعال اجتماعی، هنرمند و پزشک به جامعه از جمله افتخارهایی که هر پدری بخاطر آن باید خدا را شاکر باشد و من همیشه نگاه خداوند را در زندگی مان دیده ام. کمااینکه در تمام امور زندگی خود و خانواده ام به خدا و ائمه متوسل بوده و هستم .
جانم را فدای امام حسین و آرمان های ایشان می کنم
غلامی بعنوان سخن آخرادامه داد: جانم را فدای امام حسین (ع ) میکنم و امیدوارم که توانسته باشیم دل بانو حضرت زهرا(س) را شاد کنیم و فرزندانی رشد یافته در زیر خیمه اباعبدالله تحویل جامعه دهیم.

در ادامه به سراغ دختر کوچک خانواده رفتیم.وی که علاوه بر فعالیت در مطب و اشتغال به عنوان ماما به فعالیت های جهادی در حیطه پزشکی هم مشغول است از دغدغه اش در مورد عفاف و حجاب سخن گفت: اینکه چادر ارثیه ی مادرم زهرا (س) است.
این دختر جوان و تحصیل کرده از علاقه قلبی خود نسبت به چادر گفت:از بچگی با تشویق پدر و مادرم و با علاقه قلبی چادر را انتخاب کردم.نه حرفی از اجبار بود و نه چیز دیگر. با همین چادر پله های ترقی را طی کرده ام و افتخار میکنم که یک چادری هستم.
عدم نگاه ابزاری به زن لازمه حضور موفق اجتماعی زنان است

ادامه داد:بسیار مهم است که دیگران نگاه ابزاری به زن نداشته باشند و ارزش و احترام زن را در ظاهر او نبینند.
این ایثارگر دفاع مقدس، خاطرنشان کرد:زنان باید قدر خودشان را بدانند و این مطلب را درک کنند که حجاب موجبات آرامش را محیا می کند.این چادر ارثیه ی مادرم زهرا(س) است و ما باید امانت دار خوبی باشیم .
دختر کوچک خانواده غلامی گفت:از بچگی در هیئت امام حسین(ع) رشد کرده ام و تا ابد در راه امام مهربانم قدم خواهم نهاد.
چادرم با هیچ کالایی، معاوضه شدنی نیست !
وی خاطر نشان کرد: حاضر نیستم چادرم را با هیچ چیز دیگری معاوضه کنم ،چرا که چادر حیا و وقار زن مسلمان است.


وی توصیه ای هم به هم سن و سالان خود داشت: به تمام هم سن و سال های خودم توصیه میکنم که فلسفه قیام امام حسین (ع) را مطالعه کنند و به این درک برسند که هدف از قیام امام چه بود.
این پزشک ماما به عنوان سخن آخر گفت: ملت شریف ایران توجه داشته باشند که دشمنان کوردل عفت و حیا را نشانه گرفته اند.نگذاریم دل مادران حضرت زهرا بگیرد.کاری کنیم بانوی دوعالم از ما راضی باشند.
انتهای پیام/*

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
ایثارگران، خانواده ایثارگران، وفادار غلامی ، پدر هفت دختر محجبه ، حجاب و عفاف، رزق حسینی ، سبک زندگی اسلامی،
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اجتماعی
V
آرشیو