ترک فعل مدیران در لایحه حجاب و عفاف مورد توجه قرار گیرد

مسئول بسیج جامعه زنان کشور با اشاره به ضرورت بازدارندگی قوانین، گفت: ترک فعل مدیران در لایحه حجاب و عفاف مورد توجه قرار گیرد.
ترک فعل مدیران در لایحه حجاب و عفاف مورد توجه قرار گیرد
1402/05/28 - 19:55
تاریخ و ساعت خبر:
162679
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - مینا بیابانی روز شنبه در گفت و گو درباره لایحه حجاب و عفاف اظهار داشت: بحث هایی در رسانه‌ها و فضای مجازی درباره این لایحه مطرح شده است؛ نقدهایی به لایحه وارد است که باید این نقدها به عنوان اصلاحیه لایحه اعمال شود تا بتوانیم ادعا کنیم که یک قانون منسجم، کارآمد و همه جانبه برای حجاب و عفاف تدوین شده است.
وی ادامه داد: در جلسه‌ای که درباره این موضوع با نمایندگان مجلس شورای اسلامی به عنوان متولیان اصلی رسیدگی به این لایحه برگزار شد، اشکالاتی به آن وارد شد.
مسئول بسیج جامعه زنان کشور با بیان اینکه موضوع ترک فعل مدیران در این لایحه توجه نشده است، افزود: همچنین آمران به معروف و ناهیان از منکر به عنوان دو فریضه مهم در دین مبین اسلام در این لایحه به نحو شایسته مورد توجه قرار نگرفته است و بیم آن می‌رفت که اصل و اساس این فریضه‌های مهم به محاق رود و کمرنگ شود.
بیابانی تاکید کرد: موضوعاتی مانند چارچوب‌های پوشش که مد نظر در لایحه است به حجاب عرفی و حداقلی اشاره دارد که در جلسه با نمایندگان مجلس شورای اسلامی این‌ موارد بررسی و اصلاحاتی انجام شد که شاهد شرایط بهتری در تدوین لایحه باشیم.
وی یادآو رشد: مسائل شرعی مرتبط با حجاب و عفاف، برخوردهای قانونی، تدوین صریح‌تر قوانین که از بازدارندگی لازم برخوردار باشد و رفع ابهام‌ها باید مورد توجه قرار گیرد و امیدواریم در مجلس شورای اسلامی به همه زوایایی که مورد اشکال بود، توجه شود.
مسئول بسیج جامعه زنان کشور تاکید کرد: قانون در شکل واقعی خود باید بازدارنده باشد و بازدارندگی آن باید در اجتماع حاکم شود تا بروز و ظهور تبعیت نکردن از قانون را شاهد نباشیم.
ایرنا
انتهای پیام/م

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
حقوق زنان، سازمان بسیج سازندگی، حجاب و عفاف، بانوان،
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اجتماعی
V
آرشیو