دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر خوزستان:

امر به معروف و نهی از منکر یک رسالت همگانی است/ تمام طراحی ها و سناریوهای دشمن برای مخدوش کردن عفت عمومی جامعه است

دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان خوزستان گفت: پدیده زنان بی حجاب در خیابان ها، معلول علت کم کاری مسئولین است. اول باید به سراغ مسئولین برویم و بعد مردم را بازخواست کنیم. گشت ارشاد برای مسئولین کم کارو اباحی گر و بی قید واجب و لازم است.
امر به معروف و نهی از منکر یک رسالت همگانی است/  تمام طراحی ها و سناریوهای دشمن برای مخدوش کردن عفت عمومی جامعه است
1402/06/20 - 11:46
تاریخ و ساعت خبر:
173609
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - سرهنگ بهمن شهریاری در گفتگو با خبرنگار زنان نیوز از خوزستان در خصوص نقش عفت اجتماعی در جامعه اظهار کرد: امر به معروف و نهی از منکر یک رسالت همگانی است و ماموریت شخص یا ارگان و نهاد خاصی هم نیست بلکه 18 عرصه تخصصی دارد که نشان از بزرگی و گستردگی این پهنه بر تمام ابعاد زندگی افراد جامعه است و حوزه عفاف و حجاب تنها یکی از این عرصه را شامل می شود.
وی با بیان اینکه خانواده یکی از خاستگاه های عفت عمومی است، افزود: عفت عمومی به عنوان مبنای خانواده در جوامع غربی معنای خود را از دست داده لذا دشمن نمی تواند ببیند که جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک انقلاب متفاوت، همچنان سردمدار عفت و حجاب در خانواده باشد پس می کوشد تا این وزنه و جایگاه مهم حفظ انقلاب را مخدوش کند. تمام طراحی ها و سناریوهای دشمن برای مخدوش کردن عفت عمومی جامعه است.
این مقام مسئول عنوان کرد: مامویت جریان رسانه ای رابرت مرداک به عنوان پرچم دار اباحی گری در دنیا، تخریب فرهنگ ایرانی و فروپاشی بنیان خانواده و عفت عمومی در دنیا است. پرچم دار دفاع از شرف، عزت و حریم خانواده در دنیا، اسلام و پرچم دفاع از اسلام به دست انقلاب اسلامی ایران است پس خط مشی اندیشکده و تشکیلات مرداک، متوجه انقلاب اسلامی است.
سرهنگ شهریاری با اشاره به اینکه دشمن به دنبال تغییر ساختار انقلاب اسلامی است، ادامه داد: دشمن معتقد است که می تواند طی یک فرایند ترکیبی با تغییر رفتار، موفق به تغییر ساختار در انقلاب اسلامی شود اما این طور نیست که ما بنشینیم و دست روی دست بگذاریم. باید مردم هم نسبت به امر به معروف و نهی از منکر که یک تکلیف و وظیفه الهی اما فراموش شده است، حساس باشند.
وی بیان کرد: جامعه ای که مردم آن بی تفاوت باشند، می میرد. اگر جامعه بمیرد تمام ارزش ها و آرمان های انقلاب هم از بین می رود. به قول حاج قاسم سلیمانی اگر این حرم برود، دیگر حرمی باقی نمی ماند.
دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر خوزستان در خصوص وضعیت عفاف و حجاب در استان توضیح داد: شرایط عفت اجتماعی در خوزستان بهتر از دیگر استان هاست و علت اصلی آن هم به مسائل فرهنگی مربوط می شود. عبای زن برای عرب خوزستانی، حیثیت خانواده اوست و تعصب قومی و قبیله ای بختیاری زبان ها به حفظ ارزش ها و مهم تر از همه، شیعه بودن مردم شریف خوزستان و برکت خون شهیدان در این وضعیت بی تاثیر نبوده است.
سرهنگ شهریاری با بیان اینکه البته وضع موجود استان قابل بحث است و باید به شرایط مطلوب تری برسیم، از نماینده ولی فقیه و مردم خوزستان خواست نسبت به موضوع حجاب و عفاف اهتمام و توجه ویژه ای داشته باشند، کسی منتظر دیگری نماند و هر کس از خودش شروع کند.
وی با اشاره به اینکه رفع این بی تفاوتی ها موجب رعایت قانون حجاب در جامعه خواهد شد، عنوان کرد: نگرانی من از بی تفاوتی مردم و بی توجهی و شانه خالی کردن مسئولین است. معتقدم 60 درصد ناهنجاری استان متوجه دستگاه های اجرایی است. پس اگر مسئولین نهادهای اجتماعی با احساس وظیفه، شورای امر به معروف و نهی از منکر را راه اندازی کنند، مسائل حل خواهد شد.
این مقام مسئول افزود: به اعتقاد من، تاثیر اقدامات سلبی در پایان دادن به بی حجابی 20 درصد و 80 درصد دیگر مربوط به مطالبه گری، رعایت قانون و اصلاح ساختار است.
سرهنگ شهریاری عنوان کرد: مردم با مراجعه به سایت "خدمات جامع ستاد امر به معروف و نهی از منکر در استان خوزستان" می توانند در قالب 18 عرصه تخصصی اعلام آمادگی خود را اعلام کنند.
وی با بیان اینکه روسای اتحادیه های صنفی موظف به نظارت، رسیدگی و حل مسئله هستند، تصریح کرد: روسای فروشگاه های زنجیره ای بزرگ از جمله سیتی سنترها، دیلی مارکت ها، سوپرمارکت ها و افق کوروش ها موظف به تبعیت از قوانین اتحادیه های خودشان هستند. یک برنامه جدی برای رسیدگی به قانون شکنی در فروشگاه ها داریم و با هنجارشکنان برخورد خواهد شد.
دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر خوزستان ادامه داد: اگر قرار باشد مغازه ای تعطیل شود و خانواده ای گرسنه بماند، برای ما ناراحت کننده است اما به هر قیمتی نباید پول درآورد. به هر قیمتی پول درآوردن یعنی بی تفاوتی به بی عفتی در جامعه.
سرهنگ شهریاری گفت: وقتی چیزی سر جای خودش نباشد باید کسی بیاید و آن را بر سر جایش بگذارد. حیا و عفت در جامعه متزلزل شود، دستگاه انتظامی و قضایی موظف به قانون گذاری خواهد شد. به حکم قانون، 33 دستگاه اجرایی، ماموریت دارند که فریضه واجب امر به معروف و نهی از منکر را در جامعه اجرا کنند.
وی اظهار کرد: اگر این 33 دستگاه، ماموریت های ابلاغی خودشان را به خوبی انجام دهند و فقط به ارائه گزارش روی کاغذ بسنده نکنند، هیچ نیازی به حضور ون گشت ارشاد نخواهیم داشت. ون گشت ارشاد زیبنده خیابان های جمهوری اسلامی ایران نیست.
انتهای پیام

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
امر به معروف و نهی از منکر ، عفت عمومی ، خوزستان
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اجتماعی
V
آرشیو