موفقیت بانوان ورزشکار در هانگژو اتفاقی نبود؛ حمایت دولت‌ها برای ارتقای ورزش زنان

پرونده بازی‌های آسیایی هانگژو در حالی بسته می‌شود که بانوان ورزشکار ایرانی توانستند مدال‌های رنگارنگی را نصیب کاروان ورزشی کشورمان کنند؛ موفقیتی که اتفاقی نبوده و بیانگر سرمایه‌گذاری و حمایت دولت‌ها از ورزش بانوان است.
موفقیت بانوان ورزشکار در هانگژو اتفاقی نبود؛ حمایت دولت‌ها برای ارتقای ورزش زنان
1402/07/16 - 20:39
تاریخ و ساعت خبر:
174780
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - کاروان ایران در چهاردهمین روز بازی های آسیایی هانگژو توانسته است با ۱۲ مدال طلا، ۲۰ نقره و ۱۹ برنز و مجموع ۵۰ مدال به رده هفتم صعود کند.
در این بازی ها بانوان ایرانی نشان نقره را در رشته های قایقرانی، ووشو، کوراش و اسکیت به دست آوردند و در رشته های دوچرخه سواری، تکواندو، ووشو، تپانچه بادی، کوراش، قایقرانی و کاراته نیز حائز نشان برنز شدند به طوری که در مجموع ۱۶ نشان کسب شده از سوی کاروان ایران مربوط به ورزشکاران زن بوده است.
شاید برخی تصور کنند، این موفقیت ها تنها ناشی از هوش و تلاش بانوان ورزشکار باشد اما فعالان عرصه ورزش بخصوص در سطح بین المللی واقفند که حمایت دولت ها از ورزش بخصوص ورزشکاران زن یکی از مولفه های موثر کسب نشان های رنگارنگ در میادین ورزشی است.
موفقیت بانوان ورزشکار در هانگژو اتفاقی نبود؛ حمایت دولت‌ها برای ارتقای ورزش زنان
در این ارتباط زینب علیزاده فعال حوزه زنان و مدیر اسبق تیم فوتبال نوجوانان زیر ۱۶ سال دختران در گفت و گو با خبرنگار حوزه زنان ایرنا، با اشاره به حمایت از ورزشکاران در عرصه‌های مختلف، این حمایت ها را امری طبیعی دانست و گفت: ورزشکاران با حمایتی که از آنان می شود، می توانند در رقابت های بین المللی شرکت کنند.
زینب علیزاده با اشاره به ملال آوری بانوان ورزشکار در بازی های آسیایی هانگژو، اظهار داشت: حمایت از ورزشکاران از سوی جامعه و فدراسیون و دولت‌ها یک امر طبیعی است و همواره ورزشکاران ما از این حمایت برخوردار بوده اند.
وی با بیان اینکه شکل حمایت‌ها ممکن است در دوره های مختلف متفاوت باشد، گفت: هرچند در برخی مسابقات ورزشکاران ما متوجه می‌شوند که سایر کشورها با تجهیزات کامل‌تری نسبت به ما در مسابقات شرکت می‌کنند اما ایران نیز در حد توان خود ورزشکارانش حمایت می‌کند.
علیزاده موفقیت‌های کسب شده در بازی های آسیایی هانگژو را اتفاقی ندانست و ادامه داد: در برخی موارد موضوعات تخصصی حوزه ورزش از جمله بدنسازی و یا تمرینات آماده سازی ورزشکاران و بازی های تدارکاتی شاید در سطح کشورهای صاحب نام و مدال آور در رشته های مختلف ورزشی خدمات ارایه نشود اما نمی‌توان به دلیل وجود نقاط ضعف، همه نقاط قوت را نادیده گرفت.
مدیر اسبق تیم فوتبال نوجوانان زیر ۱۶ سال دختران تاکید کرد: ورزشکاران زن ایران نیز تمام تلاش خود را در عرصه رقابت‌ها انجام می‌دهند تا بتوانند تصویر خوبی از کشور و سطح حرفه‌ای خود به نمایش بگذارند.
وی یادآور شد: ورزشکارانی که با نام ایران و با حمایت ملت و دولت در میادین ورزشی شرکت می‌کنند، تمام تلاش خود را برای نشان دادن چهره ایران اسلامی و سربلندی کشور به کار می بندند.
به گفته وی، اخلاق یکی از نکاتی است که رعایت آن همواره به ورزشکاران توصیه می‌شود، به ویژه دختران ورزشکار باید در مسابقات مختلف، الگویی از یک دختر موفق ایرانی ورزشکار باشند و اخلاق و منش پهلوانی را فدای قهرمانی نکنند.
نوزدهمین دوره بازی های آسیایی از یکم مهر در شهر هانگژو چین آغاز شده است و ۱۶ مهر به کار خود پایان می دهد.
ایرنا
انتهای پیام/م

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
حقوق زنان، بانوان، فوتبال بانوان، دولت سیزدهم،
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اجتماعی
V
آرشیو