حجاب، خط مقدم جبهه فرهنگی؛

«زنان محجبه»، مرزبانان شرف و انسانیت هستند

همسر شهید عباسعلی طاشی با تاکید بر اینکه زنان محجبه مرزبانان شرف و انسانیت هستند، گفت: حجاب سرچشمه کمال بانوان است باید به توصیه های شهدا که همواره به حجاب تاکید داشتند عمل کنیم.
«زنان محجبه»، مرزبانان شرف و انسانیت هستند
1402/07/29 - 14:54
تاریخ و ساعت خبر:
175266
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - به گزارش خبرگزاری زنان ایران از گلستان، موضوع حجاب و حیا نه تنها به اندازه خون شهدا بلکه بیشتر از خون شهدا بها دارد چراکه این جوانان غیور برای حفظ حجاب، حیا و عفت و ناموس خود جانشان را فدا کردند باید بدانیم حفظ حجاب برای زن مسلمان بهترین و بزرگترین سلاح در برابر حملات ضد فرهنگی دشمنان است.
‎با توجه به اینکه یکی از دغدغه های اصلی خانواده های شهدا موضوع عفاف و حجاب است در این زمینه گفت و گویی با همسر شهید «عباسعلی طاشی» صورت دادیم که خواندن آن خالی از لطف نیست.
همسر شهید طاشی، حجاب را یکی از ارزش های انقلاب اسلامی برشمرد و اظهار کرد: «حجاب»، سرچشمه کمال بانوان است و زنان محجبه مرزبانان شرف و انسانیت هستند.
وی افزود: هفت سال در تهران زندگی کردیم و ماحصل زندگی مشترکمان سه فرزند بود اکنون هر سه فرزندم ازدواج کردند و در حال حاضر چهار نوه «سه پسر و یک دختر» دارم.
همسر شهید طاشی از نحوه آشنایی با همسرش در گفت و گو با خبرنگار زنان ایران گفت: آن زمان همسرم در تهران زندگی می کرد و من خانه خواهرم بودم و خواهر شوهرم در آن موقع مستاجر خواهرم بود و همسرم برای دیدن خواهرش آمده بود مرا آنجا می بیند و به به خانواده اش می گوید من از این دختر خوشم آمده است و قسمت شد و یک عروسی ساده گرفتیم و به تهران رفتیم.
وی با بیان اینکه همسرم در تمام عملیات های جنگ حضور داشت، ابراز کرد: همسرم طی دو دوره 45 روزه عازم جبهه و جنگ شد و در نهایت سال 1365 که به صورت بسیجی به عنوان راننده آمبولانس در جبهه خدمات رسانی می کرد و درحالی که مشغول رانندگی در آمبولانس بود، تیر مستقیم دشمن به سرش اصابت می کند و در مهران به شهادت می رسد.
همسر شهید طاشی ادامه داد: همسرم همیشه از شهادت سخن می گفت یادم هست روزی رو به من کرد و گفت؛ اگر روزی شهید شوم و خبر شهادت من را به تو بدهند چه کار می کنی من آن موقع دو فرزند داشتم و یک فرزند دیگرم را باردار بودم رو به او کردم و گفتم تا پای جان به پایت می نشینم و از فرزندانت مراقبت می کنم.
او ادامه داد: هنوز صحبت های همسرم در گوشم هست وقتی همسرم به شهادت رسید دقیقا یک ماه بعد پسرم به دنیا آمد که نام همسرم را روی فرزندم گذاشتم تا همیشه نام و یاد همسرم برایم زنده بماند.
همسر معظم شهید طاشی در حالی که بغض در صدایش پنهان شده بود در حالی که صدایش می لرزید در گفت و گو با خبرنگار زنان ایران اظهار کرد: همسرم بسیار مرد خوبی بود بانماز، باایمان و متعهد بود بسیار به ائمه اطهار و همچنین سخنان امام راحل علاقمند بود به جرئت می توانم بگویم از خودم بدی دیدم ولی هرگز از همسرم بدی ندیدم.
همیشه به همسرم می گفتم اگر روزی شهید شوی من در این شهر غریب چه کار کنم چه کسی من را برای تولد فرزندم به بیمارستان راهی کند و او می گفت تو غصه نخور من خودم دستت را می گیرم و به بیمارستان می برم وقتی خبر شهادت همسرم را برایم آوردند با خودم گفتم چه خوب به وعده ات عمل کردی و مرا به بیمارستان بردی.
همسر شهید طاشی با اشاره به اینکه همسرم بسیار به حجاب اهمیت می داد، ابراز کرد: من و همسرم بسیار به هم علاقمند بودیم او همیشه تاکید داشت که به بزرگتر از خودتان احترام بگذارید و خودش هم نسبت به این موضوع بسیار حساس بود.
شب شهادت همسرم خواب دیدم مادرم پیشم آمده است و در آسمان مدام هواپیماهای جنگی می روند و می آیند و برادرم در عالم خواب دو پیراهن سفید به من داد همان روز خبر مجروح شدن همسرم را به من دادند این درحالی بود که عباسعلی شهید شده بود.
رو به آنها کردم و گفتم من طاقت دارم اگر همسرم شهید شده به من بگویید و سپس خوابم را برایشان تعریف کردم و همانجا خبر شهادت همسرم را به من دادند و پدر و مادرم از گرگان به تهران آمدند و در مراسم تشییع جنازه همسر شهیدم شرکت کردند.
همسر معزز شهید طاشی به جوانان توصیه کرد که قدر شهدا را بدانند و حجاب که یکی از واجبات دین است را رعایت کنند زیرا شهدا برای حفظ و امنیت شما به جبهه و جنگ رفتند مبادا بگذاریم خون شهدا پایمال شود.


مصاحبه از سمیرا رجبی
انتهای پیام/*

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
حجاب،خط مقدم،جبهه فرهنگی،زنان محجبه،مرزبانان،شرافت،همسر شهید عباسعلی طاشی، شهید انقلاب،خبرنگار سمیرا رجبی،گلستان
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اجتماعی
V
آرشیو