در گفت و گو با مسئول اداره ورزش و جوانان مطرح شد:

تنها راه حل جامعه سالم ورزش است

چگینی مسئول اداره ورزش و جوانان شهرستان دماوند بیان کرد: متاسفانه نه تنها در این شهرستان بلکه در سراسر کشور دانش آموزان دچار خمیدگی قامت، فقر عضلات و چاقی مفرط هستند که از عمده دلایل آن کم تحرکی، مصرف تنقلات و فست فودها است. تنها راه حل جامعه سالم ورزش است. ما باید ورزش همگانی را به شیوه صحیح در اختیار مردم قرار دهیم.
تنها راه حل جامعه سالم ورزش است
1402/07/29 - 14:55
تاریخ و ساعت خبر:
175273
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - استان تهران: به مناسبت هفته تربیت بدنی و ورزش گفت و گویی در خصوص وضعیت ورزش در مدارس با مسئول اداره ورزش و جوانان شهرستان دماوند بدین شرح صورت گرفت:
لطفا خودتان را معرفی بفرمایید؟
بنده هادی چگینی، دکترای مدیریت ورزش و دارای سمت های دبیر فدراسیون، رئیس کیک بوکسینگ، نایب رئیس اول جهان و کسب مدال در چندین رشته ورزشی هستم.
وضعیت ورزش در شهرستان دماوند چگونه است؟
در شهرستان دماوند وضعیت ورزش متاسفانه زیرساخت های کمی دارد که بنده تلاش کردم به فضای ورزشی شهرستان اضافه کنیم. از جمله اقداماتی که انجام دادیم می توان به ترمیم استخر رودهن طی 45 روز و احیای زمین چمن در مسکن مهر مهرآباد رودهن اشاره کرد. اقدامات در دست ایجاد نیز زمین چمن در مسکن مهر دماوند و امضای تفاهم نامه در راستای استعدادیابی رشته های ورزشی با رئیس اداره ورزش می باشد.
بنده معتقدم اگر به حوزه ورزش بیشتر بها داده شود پیشرفت چشمگیری را در حوزه ورزش خواهیم داشت و شاهد پرورش ورزشکاران مستعد در این شهرستان خواهیم بود.
ورزش مدارس در چه شرایطی است؟
متاسفانه نه تنها در این شهرستان بلکه در سراسر کشور دانش آموزان دچار خمیدگی قامت، فقر عضلات و چاقی مفرط هستند که از عمده دلایل آن کم تحرکی، مصرف تنقلات و فست فودها است. تنها راه حل جامعه سالم ورزش است. ما باید ورزش همگانی را به شیوه صحیح در اختیار مردم قرار دهیم.
چه توصیه ای به دانش آموزان برای اهمیت ورزش دارید؟
استعداد های خود را کشف کنند و ورزش را به زندگی روزمره خودشان اضافه کنند. با ورزش کردن دانش آموزان کمتر بیمار شده و از بحث های اخلاقی جلوگیری می شود.
ورزش تا چه حد به میزان یادگیری دانش آموزان کمک می کند؟
باعث افزایش اعتماد به نفس در فرد می شود. دانش آموزان وقتی از سنین پایین با انرژی ای که در ورزش صرف می کنند ذهنشان به مراتب در درس خلاق تر می شود. گرچه مقوله درس و ورزش باید از هم جدا باشد.
وضعیت زنگ ورزش در مدارس دخترانه چگونه است؟
در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران حجاب را محدودیت نمی دانیم. باید تمام بانوان ما ورزشکار باشند تا مادرانی سالم در جامعه داشته باشیم از این رو در تمامی مدارس دخترانه زنگ ورزش را داریم.
چه توصیه ای به دانش آموزان دارید؟
خانواده ها باید فعالیت و بازی های مناسب با فرهنگ ایرانی و نیز ورزش را در زندگی روزمره خود جای دهند.
انتهای پیام / *

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
وضعیت ورزش در مدارس دخترانه، مسئول اداره ورزش و جوانان، شهرستان دماوند، زنگ ورزش مدارس
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اجتماعی
V
آرشیو