رئیس دیوان عالی کشور:

کارگروه رسیدگی به پرونده‌های دعاوی خانواده تشکیل شود

رئیس دیوان عالی کشور به تشکیل کارگروه رسیدگی به پرونده‌های دعاوی خانواده تأکید کرد و گفت: با توجه به انبوه پرونده‌های مربوط به دعاوی خانواده باید مسأله طلاق آسیب‌شناسی شود.
کارگروه رسیدگی به پرونده‌های دعاوی خانواده تشکیل شود
1402/08/03 - 15:04
تاریخ و ساعت خبر:
175435
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - از دیوان عالی کشور، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدجعفر منتظری روز سه‌شنبه در جلسه هیأت عمومی ضمن تبریک به مناسبت ولادت باسعادت امام حسن عسگری(ع) اظهار داشت: از همکارانی که با کمک و مساعدت خود مسلمانان مظلوم و ستمدیده فلسطین و مردم زلزله زده افغانستان را یاری کردند، تقدیر می‌کنم.
وی ادامه داد: مردم مظلوم فلسطین در اوج جنایت صهیونیست‌ها بدترین روزها را سپری می‌کنند که دل هر انسان آزاده‌ای از این ظلم و ستم به درد می‌آید. امیدواریم با نصرت الهی، هر چه زودتر پیروزی نصیب جبهه حق و مقاومت شود.
رئیس دیوان عالی کشور تصریح کرد: در بازدیدی که در ۲ ماه گذشته از شعب دیوان عالی کشور به عمل آمد، عملکرد شعب مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفت و شاهد افزایش آمار پرونده‌های رسیدگی شده بودیم.
منتظری نظارت هر چه بیشتر دیوان عالی کشور بر دادگاه‌های خانواده را مهم و قابل توجه عنوان کرد و گفت: مسأله طلاق یکی از آسیب‌های جدی اجتماعی است که باید در جهت کاهش آن تلاش شود و تا جایی که امکان دارد آمار پرونده‌های خانوادگی کاهش یابد.
وی خاطر نشان کرد: قضات دیوان عالی کشور به عنوان نخبگان دستگاه قضایی با ارائه نقطه نظرات و پیشنهادات خود، ما را در انجام هر چه بهتر امور در دیوان عالی کشور همکاری کنند.
براساس این گزارش، در جلسه هیأت عمومی گزارش سه پرونده اصراری حقوقی با موضوع بررسی اعتبار معاملات ناقله بر اساس اختیارات وکالتی، اعتبار سفته سفید امضا در مطالبه وجه و پرونده عسر و حرج زوجه با حضور قضات عالی رتبه دیوان عالی کشور بررسی شد.
ایرنا
انتهای پیام/م

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
خانواده، محمدجعفر منتظری، دیوان عالی کشور، قوه قضاییه،
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اجتماعی
V
آرشیو