فلسفه حجاب پاکدامنی زن و مادر در جامعه است

امام جمعه بیجار گفت: فلسفه حجاب پاکدامنی، امنیت، آسايش و تکریم زن و مادر در جامعه است، امّا دشمنان آزادگی زن، به دنبال شهوت‌رانی خود و سوءاستفاده ابزاری هستند.
فلسفه حجاب پاکدامنی زن و مادر در جامعه است
1402/08/17 - 12:54
تاریخ و ساعت خبر:
176135
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - حجت‌الاسلام والمسلمین علی خورشیدی در گفتگو با خبرنگار زنان نیوز از کردستان اظهارداشت: هر کدام از احکام الهی فلسفه و حکمتی دارند، نماز، روزه، حجاب و امر به معروف و نهی از منکر، با توجه به قرآن کریم و تفسیر آیات نورانی، به علت و اهمیت آن پی‌خواهیم برد.

وی افزود: در خصوص مسئله حجاب، حکمت‌هایی نقل شده، حجاب برای پاکدامنی، امنیت، آسایش بانوان و جامعه بسیار موثر است و می‌تواند از گسترش و افزایش آسیب‌های اجتماعی پیشگیری کند.

رئیس ستاد امربه‌معروف ونهی از منکر شهرستان بیجار در موضوع حجاب، نقش تاثیرگذار مدیران ادارات، کارمندان و معلمان ا بیش از سخنرانی و جلسات متعدد در جامعه برشمرد.

وی افزود: مکارمندان اداره‌ایی که حجاب اسلامی را رعایت نمی‌کند، مدیر اداره ترک فعل کرده است و قانون در این خصوص کاملا مشخص است و باید به آن عمل کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین خورشیدی با اشاره به اینکه حجاب فقط منحصر برای بانوان نیست و مردان هم باید نسبت به حجاب و عفاف توجه داشته باشند، گفت: پوشش از ابتدای خلقت همواره از نیازهای اولیه به شمار می‌رفته و با گذشت زمان و رشد انسان و خروج از حالت بدویّت، طرح لباس، جنس و حالت آن نیز تغییر پیدا کرده و در کنار سایر جنبه های زندگی بشر به پیش رفت خود ادامه داده است تا حدی که نه تنها پوشش بدن، متناسب با شرایط اقلیمی تغییر کرده، بلکه همسو با پیشرفت تمدن، فرهنگ و متناسب با آداب و رسوم و اعتقادات مردم دگرگونی های بی‌شماری را در طول تاریخ داشته است.

وی با اشاره به اینکه حجاب در جهان‌بینی‌اسلامی ما ريشه الهی دينی دارد و خداوند در آیات متعدد قرآن کريم به همين امر اشاره و تاکيد میفرماید، تاکیدکرد: در منابع مختلف فقهی و روائی اين موضوع بعنوان محور اصلی مسائلی که غالب مسائل شرعی به آن گره خورده و جزء وظايف اصلي زن مسلمان شمرده شده بر آن تاکيد شده است.

رئیس ستاد امربه‌معروف و نهی‌ از منکر شهرستان بیجار ادامه داد: مخالفت با اصل حجاب در واقع مخالفت با اصل دين و شرع محسوب می‌شود.

وی با تشریح فتنه ترکیبی سال‌گذشته به نام زن در کشور، تاکید کرد: خانواده به عنوان ‌مهمترین نهاد اجتماعی مبدا تولد انسان‌ها و محل پرورش آنها برای ورود به عرصه‌های مختلف زندگی است، انسان متاثر از محیط خانواده شکل می‌گیرد و در این فضا تربیت می‌شود.

امام جمعه بیجار گفت: حجاب از ارزنده ترین نهادهای اجتماعی و فرهنگی ایرانیان در طول تاریخ بوده و در فرهنگ اسلامی به اوج تعالی و اعتبار می رسد و در مقابل همیشه بد حجابی به عنوان یکی از انحرافات اجتماعی مطرح بوده است.

انتهای پیام/

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
حجت‌الاسلام والمسلمین علی خورشیدی ، امام جمعه بیجار، حجاب، پاکدامنی زن ، سلامت روانی جامعه ، پوشش مردان، حجاب و ادیان الهی
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اجتماعی
V
آرشیو