تحلیلی بر سخنان اخیر معاون امور بانوان رئیس جمهور؛

ورود به سینما زن هنرمندی را می‌طلبد که بتواند فساد لانه کرده را بشوید و ببرد

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده، خواستار حضور زنان طلبه در عرصه های هنری مانند ساخت فیلم، بازیگری، فیلم نامه و... شد که برداشت‌های متفاوتی را در پی داشت.
ورود به سینما زن هنرمندی را می‌طلبد که بتواند فساد لانه کرده را بشوید و ببرد
1402/09/04 - 08:13
تاریخ و ساعت خبر:
176859
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - از استان تهران: زهرا فتحی پژوهشگر و کارشناس ارشد مطالعات زنان در یادداشتی نوشت: انسیه خزعلی، معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده، در نشست «ارائه ظرفیت‌های حوزه علمیه خواهران در همکاری با معاونت زن وخانواده» که در موسسه آموزش عالی حوزوی معصومیه خواهران برگزار شد، از لزوم ورود طلاب زن به عرصه سینما صحبت کرد و استقبال از توانمندی ها و استعدادهایی که جوان ها دارند را وظیفه‌ی دولت دانست و بیان کرد: «ما پشتیبانی می کنیم از اینکه شما آموزش ببینید. هنر، شعر و حیطه‌های مهارتی استعداد می خواهد و همه اقشار از دانشجو و طلبه باید شناسایی شوند.»
حرف ایشان درست و منطقی‌ است. ورود به سینما در عرصه‌های کارگردانی و فیلم‌نامه‌نویسی (نه البته بازیگری) اتفاقا زن هنرمند متعهد را می‌طلبد که با آن لطافت زنانه‌اش می‌تواند فساد لانه کرده در سینما را بشوید و ببرد.
البته دو دسته به این سخنان حمله می‌کنند، یکی آنان که هنر را نمی‌فهمند و لزوم آن را درک نمی‌کنند که؛ امروز جایگزینی برای آن وجود ندارد. گویی بشر جدید به این سینما و محصولاتش اعتیاد پیدا کرده‌، و دین می‌تواند با استفاده از این ابزار سخن خودش را به‌ گوش مخاطبش برساند.
اما گروه دوم کسانی هستند که ادعای هنرمندی می‌کنند، و تنها هنرشان سیاه‌نمایی از جامعه ایرانی‌ است.
همان‌ها که در هر موضوعی اظهار فضل می‌کنند و با کم‌ترین سطح سواد و دانش در هر مسأله‌ای نظریه‌های تخصصی صادر می‌کنند. اما حالا برآشفته‌اند که آی نفس‌کش! این‌جا ورود ممنوع‌ است...
چرا کسی وارد حیاط‌ خلوت ما شده!
ما از ۴۸ سال پیش بازیگر بوده‌ایم و ... شما که علم و تجربه‌اش را ندارید نباید به این عرصه‌ها ورود کنید...
عجبا! خب آقایان و خانم‌های بازیگر، مگر شما در اقتصاد و سیاست و حقوق و روان‌شناسی و محیط‌زیست و فقه و شریعت و ... ذره‌ای علم و تجربه دارید که برای هر مسأله‌ای اظهار فضل می‌کنید و جامعه را به یأس و ناامیدی می‌کشانید؟
و از ناآگاهی شماست که خبر ندارید در حوزه‌های علمیه کشور، فضلای بسیاری ورود کاملا تخصصی و علمی به سینما و سایر هنرها داشته‌اند و برخی از آنان در همین عرصه‌ هم شاید بیش از شما حرف برای گفتن داشته‌باشند.
اما دیکتاتوری سیاه حاکم بر قلمروی خودخوانده شما مدعیان هنر، مثل همین حالا، راه ورود بر هر نظر متفاوت و مخالفی را می‌بندد. شاید بتوان ادعا کرد دگم‌اندیش‌تر از هنرمندان ایرانی، نمی‌توان هیچ جماعتی را پیدا کرد.
خوش بود گر محک تجربه آید به میان
تا سیه‌روی شود هر که در او غش باشد
انتهای پیام / *

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
معاون امور زنان و خانواده، انسیه خزعلی، حضور زنان طلبه در عرصه های هنری، یادداشت
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
گفتگو
V
آرشیو