بهترین زمان برای دور انداختن لوازم آرایشی

ریمل خود را نباید بیش از ۳ ماه نگه دارید. به طور طبیعی، باکتری‌هایی روی مژه‌ها و پلک‌ها وجود دارند.
بهترین زمان برای دور انداختن لوازم آرایشی
1402/10/03 - 16:35
تاریخ و ساعت خبر:
178063
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - ریمل خود را نباید بیش از ۳ ماه نگه دارید. به طور طبیعی، باکتری‌هایی روی مژه‌ها و پلک‌ها وجود دارند. پس از استفاده از ریمل یا خط چشم، این باکتری‌ها روی محصول جمع و هنگامی که به ظرف تاریک و مرطوب وارد می‌شوند، می‌توانند به مرور زمان تکثیر و در صورت استفاده مجدد باعث عفونت شوند.
خط چشم
خط چشم تان را باید هر ۳ تا ۶ ماه یک بار دور بریزید، اما مداد‌های چشم بیشتر از خط چشم مایع ماندگاری دارند. به گفته کارشناسان، محصولاتی که حاوی آب هستند، مانند خط چشم مایع، بیشتر مستعد رشد باکتری‌هایی هستند که در محیط‌های مرطوب رشد می‌کنند.
کرم پودر
پرایمر‌ها و کرم پودر‌ها معمولاً حدود ۲ سال دوام می‌آورند، اما اگر قبل از آن متوجه شدید که مایع کرم‌پودر شما جدا شده یا رنگ آن تغییر کرده، زمان آن رسیده که کرم پودر را دور بیندازید؛ زیرا نشان‌دهنده تجمع باکتری‌ها در محصول آرایشی است.
رژ لب
رژ لب‌ها باید هر سال تجدید شوند. از آن جایی که این اقلام مستقیم روی لب و در نزدیکی دهان استفاده می‌شوند، مسیر آسان‌تری برای انتقال باکتری‌های مضر به بدن وجود خواهد داشت.
اسفنج آرایشی| اپلیکاتور‌های آرایشی، مانند اسفنج‌های آرایشی باید هر ۳ تا ۶ ماه یک بار تعویض شوند. به دلیل باقی ماندن سلول‌های مرده پوست و باکتری‌ها در اسفنج‌های آرایشی، به ویژه آن‌هایی که مرطوب هستند، استفاده از این محصولات بیش از ۶ ماه توصیه نمی‌شود.
خراسان
انتهای پیام/م

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
پوست، لوازم آرایشی، مژه، ریمل، پلک،
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
سبک زندگی
V
آرشیو