پرهیز از شعار و عملیاتی کردن مسئله جمعیت؛

طعم شیرین کارآفرینی با داشتن 4 فرزند/ دوست دارم فرزندان بیشتری بیاورم

سکینه مشکانی کارآفرین جوانِ موفق گرگانی است که با داشتن چهار فرزند، فعل خواستن را صرف کرد او ثابت کرد که با داشتن فرزند، هم می شود کارآفرین بود هم تحصیل کرد و هم مادر نمونه بود.
طعم شیرین کارآفرینی با داشتن 4 فرزند/ دوست دارم فرزندان بیشتری بیاورم
1402/10/17 - 09:42
تاریخ و ساعت خبر:
178677
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - از گلستان، امروز حفظِ جمعیّتِ جوانِ کشور یکی از ابزارهای قوّت محسوب می شود مسئله‌ی فرزندآوری و مسئله‌ی نسل بسیار مهم است همانگونه که مقام معظم رهبری به موضوع فرزندآوری تاکید دارند و می فرمایند «یکی از خطراتی که وقتی انسان درست به عمق آن فکر میکند، تن او میلرزد، مسئله‌ی جمعیت است، باید آن را جدی بگیرید؛ جمعیت جوان کشور در حال کاهش است اگر این روند ادامه پیدا کند به جایی خواهیم رسید که دیگر قابل علاج نیست».
مسئولان باید به مسئله مهم جمعیت توجه جدی داشته باشند اگرمی بینیم میل به کم فرزندآوری وجود دارد باید علت آن را جویا شویم به عنوان مثال بالا رفتن سن ازدواج در جوانان یکی از عوامل ناباروری است که باید به این موضوع پرداخته شود چرا سن ازدواج در کشور بالا رفته است مسئولان باید بر روی این موضوع فکر کنند و چاره ای بیاندیشند.
با توجه به اهمیت موضوع فرزندآوری تصمیم گرفتیم با «سکینه مشکانی» یک مادر جوان گلستانی که با 32 سال سن، چهار فرزند دارد و در عین حال یک کارآفرین نمونه نیز هست گفت و گوی صمیمانه ای انجام دادیم که خواندن آن خالی از لطف نیست.

سکینه مشکانی در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار زنان ایران گفت: در سال 1390 با همسرم ازدواج کردم و زندگی مشترکمان را آغاز کردیم و حاصل این ازدواج، چهار فرزند قد و نیم قد است.
این کارآفرین نمونه با اشاره به اینکه با داشتن فرزند هم می شود ادامه تحصیل داد، افزود: من با داشتن سه فرزند تحصیل می کردم و اکنون با تولد چهارمین فرزندم، فارغ التحصیل سطح 2 حوزه علمیه هستم تقریبا دو سالی می شود که با تلاش همسرم یک کارگاه خیاطی کوچک راه انداختیم و جنس های مرغوب ایرانی را قواره بندی کردیم و سپس به مشتریان عرضه می دادیم.
وی افزود: با تولد فرزند چهارمم طعم شیرین زندگی را بیشتر حس کردم با توجه به اینکه خیاطی بلد هستم تقریبا دو سالی است که با کمک همسرم توانستیم جنس های مرغوب ایرانی را قواره بندی و به مشتریان عرضه کنیم وقتی کارم توسعه پیدا کرد با بکارگیری خیاط های جوان توانستم برای 3 نفر اشتغالزایی کنم.
مشکانی ادامه داد: افرادی که در کارگاه من مشغول به فعالیت هستند رشته طراحی دوخت خواندند ولی از دوخت چادر هیچ سررشته ای نداشتند من به آنها برش و دوخت انواع چادرها را آموزش دادم و اکنون علاوه بر لباس های حجاب اسلامی، انواع چادرهای کودکانه و بزرگسال را تولید می کنیم.

این بانوی کارآفرین با تاکید بر اینکه«فرزندآوری»، مهمترین وظیفه زن در پیشرفت کشور است، افزود: با داشتن چهار فرزند احساس خوشبختی می کنم و هنوز هم دوست دارم صاحب فرزندان بیشتری باشم.
وی ابراز کرد: اولین فرزندم محمدصالح متولد سال 1394است و فرزندان دیگرم به ترتیب محمدامین متولد 1397 و فاطمه متولد 1400و علی که هشت ماه دارد و متولد 1402 است.
مشکانی گفت: چهار ماه است که خانه دار شدیم و بسیار خوشحالم که در این خانه 80 متری زندگی می کنم خدا را شاکرم که زندگی معمولی و شیرینی دارم سه الی چهار ماه است که فارغ التحصیل شدم و پایان نامه ام را با فرزند چهارمم دریافت کردم سخت بود اما لذت بخش بود.
وی افزود: همواره در کارهایم به خدا متوسل می شدم او همیشه در کارهایم مرا یاری می کرد و با تولد هر فرزندم رزق مادی و معنوی را لمس کردم حرف حضرت آقا همیشه در گوشم بود که می فرمود فرزندآوری، فرزندآوری و فرزندآوری زمانی که در زندگی کم می آورم و خسته می شوم صحبت های حضرت آقا به من انرژی می دهد که ایشان می فرمایند خستگی ممنوع پیروزی نزدیک است.
وی با ابراز خرسندی از اینکه تولیدی پوشاک اسلامی آنها در حال شکل گرفتن است، گفت: در گذشته در یک خانه 40 متری کوچکی به صورت استیجاری زندگی می کردم معتقدم با مدیریت صحیح و قناعت داشتن می توانیم یک زندگی شاد و لذت بخشی را تجربه کرد.
این کارآفرین نمونه تصریح کرد: در زندگی ام، 12 سال مستاجری را تجربه کردم با فروش ماشین توانستم کار تولیدی را آغاز کنم خدا را شکر توانستم در این مسیر پیشرفت کنم داشتن چهار فرزند بسیار شیرین است و طعم شیرین مادری را بسیار دوست دارم همانگونه که رهبری به افزایش جمعیت تاکید بسیار دارند دوست دارم که فرزندان بیشتری به دنیا بیاورم تا سرباز حضرت آقا بشوند.
وی ادامه داد: زمانی که برای ترویج پوشاک اسلامی اقدام به خیاطی کردم سرمایه اولیه بسیار کمی داشتیم به اندازه دو طاق پارچه پول داشتیم که فعالیتم را شروع کردم استقبال بسیار بی نظیر بود کم کم سراغ دوخت انواع مدلهای چادر رفتم و اکنون نیز به سمت انواع دوخت مانتوهای بلند و پوشاک اسلامی رفتم که خدا را شکر از این حرفه بسیار راضی هستم.

مشکانی افزود: تولیدات ما علاوه بر شهرستان گرگان، در شهرستان های علی آبادکتول و بندرترکمن از ما خرید عمده دارند همچنین در شهرهای سمنان، قم و قزوین فروش داریم.
وی مهمترین چالش در حرفه خیاطی را نداشتن امکانات لازم و سرمایه کافی خواند و گفت: متاسفانه امکانات ما در این تولیدی بسیار کم است دستگاه اتو و چرخ خیاطی های به روز باعث می شود که کیفیت کار افزایش پیدا کند متاسفانه این کار نیاز به سرمایه دارد و ما قدرت خرید آن را نداریم.
به گزارش زنان ایران، نسل جوان را باید حفظ کرد با این روند کنونی که در کشور وجود دارد در آینده ای نه چندان دور شاهد یک کشور سالمند و پیری خواهیم بود خانواده ها و جوان ها باید تولید مثل را زیاد کنند اگر موالید در کشور به همین صورت پیش برود خطای جبران ناپذیری را در جامعه شاهد خواهیم بود.
مقام معظم رهبری در اینباره می فرمایند « محدودکردن نسل، برای کشور ما خطر بزرگی است آن چه متخصصین و کارشناسان، با نگاه های علمی بررسی کرده اند، ما را به این نتیجه می رساند که با این روند کنونی، کشور دچار پیری عمومی خواهد شد» با توجه به سخنان حضرت آقا می طلبد روی این مسئله مهم، پیگیری های جدی و اساسی صورت گیرد.
گزارش از سمیرا رجبی
انتهای پیام/*

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
پرهیز از شعار،عملیاتی کردن جمعیت،سکینه مشکانی،مادر 4 فرزند،کارآفرین گلستانی،خبرنگار سمیرا رجبی
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
سبک زندگی
V
آرشیو