تأکید مسئول بسیج جامعه زنان کشور بر لزوم توجه به ابعاد معنوی حقوق زنان

مسئول بسیج جامعه زنان کشور گفت: متأسفانه در سازمان های بین الملل، بُعد معنوی حقوق زنان کنار زده شده و علیه آن فعالیت می شود و از این موضوع با عنوان حمایت از حقوق زن نیز یاد می کنند مثلا در بعضی کشورهای اروپایی برای حجاب زن ممنوعیت قائل شده اند و این مقررات به اشتباه و از روی شیطنت در کشور های غربی مورد توجه نبوده و برای آن ارزشی مد نظر قرار نمیگیرد.
تأکید مسئول بسیج جامعه زنان کشور بر لزوم توجه به ابعاد معنوی حقوق زنان
1402/10/27 - 09:36
تاریخ و ساعت خبر:
178928
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - از خوزستان، مینا بیابانی در یادوار یک هزار و ۶۵۴ شهید زن و گرامیداشت مادران قهرمان پرور استان خوزستان اظهار کرد: اتفاقا مهمترین مقررات برای حفظ و صیانت از زن و شخصیت و شأن او اجرای مقرارت معنوی است. اینکه زن تحت سرپرستی همسر باشد و برای بعضی فعالیت ها نیاز به اذن و اجازه دارد، همه این ها برای حمایت از زن است.
وی با اشاره به نگاه متعالی اسلام و به تبع آن امامین انقلاب در خصوص هویت و جایگاه زن بیان کرد : مقام معظم رهبری زن را به عنوان عنصر تکامل دهنده جامعه و بشر قلمداد می‌کنند و معتقدند که زن همانند مرد می تواند در سیر تکامل انسانی و معنوی قرار بگیرد و با توانمندی و قابلیت خود، مقصد را پیدا کند و به قله برسد.
مسئول بسیج جامعه زنان کشور با بیان اینکه اسلام در رسیدن به کرامات معنوی و شرف انسانی هیچ گونه تفاوتی بین زن و مرد قائل نیست، ادامه داد: زنان نیمی از پیکره جامعه هستند. پیکره ای که در جایگاه نقش آفرینی حساس تر ، ظریف تر ، ماندگار تر و موثر تر قرار دارد.
بیابانی بر لزوم حضور اجتماعی زنان در عرصه های مختلف با شرط حفظ عفت ، قناعت،حیا، وقار و زنانگی تاکید کرد و افزود: از منظر مقام معظم رهبری برای این حضور اجتماعی مقررات مادی و معنوی در نظر گرفته شده است. مقررات مادی یعنی اینکه اگر زن قرار است در اجتماع باشد بیمه او چگونه خواهد بود،در زمان فرزند آوری چه میزان مرخصی خواهد داشت و یا ساعت کار او چگونه است.
وی گفت: از دیدگاه مقام معظم رهبری، زن به عنوان عنصری در سیرت و صورت مادری است. زن در عالم هستی برای مادری آفریده شده یعنی نقش اصلی زن، هنر مادری و نسل پروریست مثل نقشی که مادران شهدا ایفا کردند و اگر کسی این نقش را از مادران بگیرد در واقع به او و جامعه ظلم بزرگی کرده است .
انتهای پیام/*

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
مینا بیابانی، یادواره یک هزار و 654 شهید زن استان خوزستان، حقوق زنان، حضور اجتماعی
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اجتماعی
V
آرشیو