گفت‌وگوی خواندنی با خواهران نابغه قرآنی؛

وقتی«کیمیا» در حفظ قرآن از خواهر بزرگش سبقت می‌گیرد

کیمیا و کوثر شهرآبادی دو خواهر نابغه قرآنی هستند که حفظ کامل قرآن کریم را به مدت چهار سال انجام دادند و معتقدند قرآن، چراغ راهنمای بشریت است.
وقتی«کیمیا» در حفظ قرآن از خواهر بزرگش سبقت می‌گیرد
1402/11/09 - 09:45
تاریخ و ساعت خبر:
189459
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - به گزارش خبرگزاری زنان ایران از گلستان، قرآن کریم به عنوان یکی از دو امانی است که پیامبر عظیم الشان اسلام آن را به یادگار برای بشریت قرار داده است حفظ قرآن کریم همواره در دین مبین اسلام سفارش شده و از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.
قرآن کریم چراغ راهنمای بشریت است و از این رو فضیلت‌های بیشماری در حفظ آیات نورانی قرآن برای انسان‌ها درنظر گرفته شده است.
با توجه به اهمیت سخنان مقام معظم رهبری که فرمودند در کشور باید 10 میلیون حافظ قرآن تربیت کنیم تصمیم گرفتم برای تهیه گزارش سراغ دو خواهر نابغه قرآنی شهرستان گرگان بروم که ادامه ماجرا را از زبان این دو نابغه حافظ قرآن می‌خوانیم.
کیمیا و کوثر شهرآبادی دو خواهر نابغه گرگانی هستند که با توصیه و راهنمایی‌های پدر و مادرشان اقدام به حفظ کلام الله مجید کردند.
کیمیا دختر کوچک خانواده است که حفظ قرآن را از دوران ابتدایی آغاز کرد و سپس کوثر با تشویق مادر و خواهرش کیمیا شروع به حفظ قرآن کردند.
کیمیا شهرآبادی در گفت‌وگوی اختصاصی با با خبرنگار زنان نیوز گفت: حفظ قرآن کریم را از سال 1396 آغاز کردم و تا سال 1400 ادامه دادم و توانستم باخواهرم، قرآن را به طور کامل حفظ کنیم.

این نابغه کوچک قرآنی ادامه داد: من زودتر از خواهرم اقدام به حفظ قرآن کردم زمانی که 6 سال داشتم کلاس حفظ رفتم و با تمرین و تکرار و پشتکار موفق به حفظ کامل این کتاب آسمانی شدم.
کیمیا شهرآبادی افزود: به کسانی که دوست دارند حافظ قرآن شوند توصیه می‌کنم از همین امروز این کار را شروع کنند و آن را به فردا و فرداها سپارند.
این نخبه قرآنی گفت: حس و حالی که خواندن و حفظ قرآن کریم به ما القا می‌کند قابل توصیف نیست و حفظ کردن هر جزء آن بسیار لذت‌بخش و شیرینی‌ است.
کوثر شهرآبادی یک دانشجوی 20 ساله است و حفظ قرآن را از مقطع راهنمایی آغاز کرده است و می‌گوید: حدود چهار سال طول کشید تا من و خواهرم توانستیم قرآن را کاملا حفظ کنیم البته خواهر کوچکترم زودتر از من اقدام به حفظ کرد و مادرم به من پیشنهاد داد کوثر جان تو هم با کیمیا با هم در کلاس‌های حفظ قرآن شرکت کنید.
این خواهر حافظ قرآنی ادامه داد: در حفظ قرآن بسیار سختی کشیدم گاهی اوقات وسوسه می‌شدم از این مسیر دست بکشم اما با عنایت خدا و تشویق پدرومادر دوباره این مسیر نورانی را طی کردم و بالاخره موفق به حفظ کامل قرآن شدم.

وی با اشاره به اینکه قرآن بزرگترین کتاب آسمانی است، تصریح کرد: از اینکه آن زمان به حرف مادرم گوش دادم و قرآن را کامل حفظ کردم بسیار خوشحالم.
کوثر شهرآبادی افزود: من و خواهرم هرساله در مسابقات شهرستانی و استانی شرکت می‌کنیم و هرسال نیز مقام نخست را از آن خود کردیم و علاوه بر لوح، سفر مشهد را نیز دریافت کردیم.
وی افزود: به همسن و سالان خودم پیشنهاد می‌کنم همانگونه که برای خواندن درس‌هایشان وقت می‌گذارند برای حفظ قرآن کریم نیز وقت بگذارند با مرور کردن و تمرین می‌توان کلمات الهی را در ذهن سپرد البته برای حفظ قرآن کریم، داشتن یک مربی توانمند هم بی‌تاثیر نیست.
به گزارش زنان ایران، یکی از چیزهایی که می‌تواند تدبر در قرآن کریم را به ما ارزانی بدارد حفظ قرآن است انس با قرآن سبب می‌شود از جهالت و گمراهی دور شویم.
گزارش از سمیرا رجبی
انتهای پیام/*

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
خواهران نابغه قرآنی،گرگان،کیمیا و کوثر شهرآبادی،حافظ قرآن،سمیرا رجبی خبرنگار زنان ایران
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اجتماعی
V
آرشیو