بارش برف و باران در برخی استان‌ها/ افزایش نسبی دما در بیشتر نقاط کشور

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا ضمن اشاره به بارش برف و باران در برخی استان‌ها گفت: از امروز تا انتهای هفته (۱۶ تا ۲۰ بهمن‌ماه) در بیشتر مناطق به‌جز بخش‌هایی از جنوب کشور افزایش نسبی دما رخ خواهد داد.
بارش برف و باران در برخی استان‌ها/ افزایش نسبی دما در بیشتر نقاط کشور
1402/11/16 - 10:38
تاریخ و ساعت خبر:
189739
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - صادق ضیاییان، در تشریح وضعیت جوی استان‌های کشور اظهار کرد: طی امروز (۱۶ بهمن ماه) در برخی مناطق استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، زنجان، همدان، کردستان، کرمانشاه، لرستان، شمال ایلام و ارتفاعات البرز مرکزی بارش برف و باران و وزش باد و سه شنبه (۱۷ بهمن ماه) با شدت کمتر در مناطق فوق و به‌صورت پراکنده در شمال شرق پیش‌بینی می‌شود.
وی ادامه داد: بیشینه بارش دوشنبه در جنوب آذربایجان غربی، غرب کردستان و شمال کرمانشاه خواهد بود همچنین طی این دو روز در شمال غرب، غرب و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی و برخی مناطق شمال شرق و مرکز، وزش باد شدید و در برخی نقاط گردوخاک و در استان‌های ساحلی خزر و اردبیل وزش باد گرم جنوبی و افزایش دما پیش‌بینی می‌شود.
رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا اضافه کرد: طی این مدت احتمال وقوع بهمن در ارتفاعات البرز و زاگرس و جاده‌های این مناطق، احتمال ریزش بهمن و سنگ از کوه وجود دارد.
ضیاییان در ادامه گفت: از روز چهارشنبه تا شنبه( ۱۸ و ۲۱ بهمن ماه) در کشور جوی آرام برقرار می‌شود.
وی اضافه کرد: از امروز تا انتهای هفته در بیشتر مناطق به‌جز بخش‌هایی از جنوب کشور افزایش نسبی دما رخ خواهد داد همچنین خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان طی سه روز آینده و دریای خزر در روزهای سه شنبه و چهارشنبه مواج خواهد شد.
رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا در مورد وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده نیز اظهار کرد: آسمان تهران فردا (۱۷بهمن‌ماه) ابری، گاهی بارش پراکنده و وزش باد شدی، از بعدازظهر کاهش ابر با حداقل دمای ۲ و حداکثر دمای ۱۰ درجه سانتیگراد و طی چهارشنبه (۱۸بهمن‌ماه) صاف، گاهی وزش باد ملایم، به‌تدریج غبار محلی با حداقل دمای ۱ و حداکثر دمای ۱۱ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.
ضیاییان در پایان گفت: طی فردا و پس فردا شهرکرد با کمینه دمای ۸- درجه سانتیگراد سردترین و بندرعباس با بیشینه دمای ۲۵ درجه سانتیگراد گرم‌ترین مراکز استان‌ کشور گزارش شده است.
ایسنا
انتهای پیام/ن

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
وضع هوا بارش برف و باران افزايش دما
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اجتماعی
V
آرشیو