فاجعه عجیبی که در جزیره هرمز در حال وقوع است

در اینترنت اگر عبارت فروش خاک هرمز را جستجو کنید با آگهی‌های مختلفی روبرو می‌شوید. از فروش کیسه‌های ۳۰ کیلوگرمی برای آجرسازی و رنگسازی تا فروش در تناژهای بالا.
فاجعه عجیبی که در جزیره هرمز در حال وقوع است
1402/11/24 - 16:27
تاریخ و ساعت خبر:
190086
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - در اینترنت اگر عبارت فروش خاک هرمز را جستجو کنید با آگهی‌های مختلفی روبرو می‌شوید. از فروش کیسه‌های ۳۰ کیلوگرمی برای آجرسازی و رنگسازی تا فروش در تناژهای بالا.
به همین بهانه خبرنگار تبیان با یکی از این شماره‌های درون همین آگهی‌ها تماس گرفتیم. وانمود کردیم خاک قرمز هرمز می‌خواهیم برای نقاشی. از صحبت‌های کارشناس فروش متوجه شدیم که زیر یک تن نمی‌فروشند و قیمت هر کیلو خاک کمیاب هرمز هم فقط ۲۴ هزار تومان است!
وقتی در مورد خلوص این خاک ها سوال کردیم گفتند حداقل ۴۰ درصد از این خاک واقعا خاک جزیره هرمز است؛ که حتی همین عدد هم اگر درست باشد فاجعه است.
فرض کنید به ازای هر یک مشتری که حداقل یک تن سفارش دهد ۴۰۰ کیلوگرم خاک از جزیره هرمز برداشته می‌شود. روندی که به گفته کارشناسان اگر ادامه پیدا کند این یاقوت خلیج فارس را دچار آسیب‌های جدی زیست محیطی مثل فرسایش خاک و تخریب پوشش گیاهی خواهد کرد.
تبیان
انتهای پیام/م

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
اینترنت، پوشش، خاک، خلیج فارس، زیست محیطی ،
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
محیط زیست
V
آرشیو