وزیر بهداشت در یازدهمین همایش بین المللی قرآن عترت و سلامت:

باید توجه به سلامت معنوی روح در تمام سطوح مورد توجه قرار بگیرد/ اﺧﻼق پزشکی در ﻧﻈﺎم ﺳﻼﻣﺖ نقش مهمی را ایفا می‌کند/ لزوم کار جهادی مسئولان در بحث رشد مباحث قرآنی- اخلاقی در بین جوانان و خانواده

دکتر بهرام عین اللهی وزیر بهداشت، در یازدهمین همایش بین المللی قرآن عترت و سلامت گفت:بحث سلامت در خانواده بسیار با اهمیت است چرا که رشد مباحث قرآنی و اخلاقی در خانواده مهم است و نتیجه آن در جامعه انعکاس پیدا می کند. در این راستا مسئولان ما باید جهادی کار کنند.
باید توجه به سلامت معنوی روح در تمام سطوح مورد توجه قرار بگیرد/ اﺧﻼق پزشکی در ﻧﻈﺎم ﺳﻼﻣﺖ نقش مهمی را ایفا می‌کند/ لزوم کار جهادی مسئولان در بحث رشد مباحث قرآنی- اخلاقی در بین جوانان و خانواده
1402/11/25 - 13:58
تاریخ و ساعت خبر:
190156
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - دکتر عین الهی وزیر بهداشت در یازدهمین همایش بین المللی قرآن عترت و سلامت که در مرکز همایش‌های بین المللی رازی دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار شد ،اظهار داشت ، یک انسان نیازهای مختلفی دارد و این نیازها می تواند در انجام فعالیت ها به او کمک کند . مسئله سلامت یکی از این نیازهای مهم است و باعث می شود انسان در این راستا به افتخار و کمال برسد .
حوزه سلامت بعد از انقلاب اسلامی تاریخی پر افتخار را طی کرده است
وی به بحث حوزه سلامت بعد از انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت : پس از انقلاب حوزه سلامت یک تاریخ پر افتخار را طی کرده است که ماحصل تلاش، ایثارگری و مدیریت خوب بود . در ا بتدای انقلاب، مشکلات زیادی بود و ما وابستگی صد در صدی به کشورهای خارجی در بحث سلامت داشتیم . حتی برای کوچکترین بیماری ها ما باید از پزشکان خارجی استفاده می کردیم . همچنین وزرا و نمایندگان ما را آنها تعیین می کردند و در این حوزه ما هیچ دستاوردی نداشتیم . به حول و قوه الهی امروز ما یکی از قوی ترین کشورها در حوزه سلامت در منطقه هستیم و جمهوری اسلامی کاارنامه درخشانی در حوزه سلامت دارد .
جامعه پزشکی در دوران کرونا 300 شهید تقدیم جامعه کرده است
وزیر بهداشت در ادامه به ایثارگری و فداکاری و در نهایت شهادت جامعه پزشکی در طول انقلاب اسلامی ، خصوصا در طول دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: در سال های دفاع مقدس از خط مقدم تا ارژانس ها و بیمارستان های صحرایی ، کارکنان حوزه پزشکی با توسل به قران و ائمه ایثارگری کردند و در این راه شهدای زیادی تقدیم کشور شد و این امر نشأت گرفته از فرهنگ غنی قرآنی بوده است .
عین الهی در ادامه این مطلب تصریح کرد :در ایام فراگیری بیماری کرونا رشادت و فداکاری های کارکنان حوزه پزشکی بسیار چشم گیر بود که در این راستا 300 شهید پزشک از زن و مرد تقدیم کشور و جامعه پزشکی شد.
وی در ادامه این مطلب خاطرنشان کرد: ما در بحث پیشگیری و درمان بیماری کرونا کشور موفقی بودیم چرا که هیچ بیمار کرونایی روی زمین نماد و از هیچ فعالیتی برای این بیماران دریغ نشد و ما توانستیم با توسل به قرآن و ائمه در راه حفظ کرامت انسانی انجام وظیفه کنیم .
وزیر بهداشت با بیان اینکه حفظ کرامت انسان و بیماران وظیفه مهم ما است اظهارداشت : امروز شاهد پست ترین عملکرد افراد در دنیا هستیم نمونه بارز آن در غزه دیده می شود چرا که افرادی که شعار حقوق بشر سر می دهند رفتارهایی مغایر با دین و کلام خدا را انجام می دهند آنها در بحث معنویت و انسانیت به جایی رسیده اند که یک افسر اسرائیلی در یک مرکز درمانی غزه که بیماران و مجروحان فلسطینی بستری هستند، آنها را "حیوان" خطاب می کند و این مسئله تأسف بار ، نشأت گرفته از بی اعتقادی ، بی فرهنگی و عدم جهانبینی آنها است و باید در اینجا گفته شود تمام سازمان های حقوق بشری که ادعا دارند، هر روز هزاران زن و مرد و کودک در سرزمین های اشغالی کشته می شوند ، ولی صدایی ازآنها بر نمی آید .
عین اللهی افزود : اگر توسل به قرآن و اهل بیت علیهم السلام داشته باشیم ، زندگی سالم از بعد روح و جسم نیز خواهیم داشت اگر ما فقط به فکر درمان جسم باشیم و سلامت معنویت که بعد مهم انسانی است به تعادل و رشد نخواهد رسید چرا که در دنیا ثابت شده است که تنها جسم نباید مورد درمان قرار بگیرد بلکه روح انسان نیز باید مداوا شود و تنها بعد سلامت روح انسان پرداختن به معنویت ، سیره اهل بیت علیهم السلام و نکاتی است که در قران کریم به آن پرداخته شده است .
بحث سلامت در خانواده بسیار با اهمیت است
وزیربهداشت در ادمه تأکید کرد: باید توجه به سلامت معنوی روح در تمام سطوح مورد توجه قرار بگیرد، باید قشر نخنبه جوان ما از فرهنگ غنی برخوردار شود ، بحث جوانی جمعیت یکی از نکات مهمی است و باید جوانان آن را بیاموزند و ترویج دهند. چرا که فرهنگ غربی در بحث جوانی جمعیت در حال کار است و چیزهای دیگری را به جای بچه دار شدن در اولویت قرار می دهد . از آنجایی که ما کشور خانواده دوست هستیم اگر خانواده درست شود جامعه نیز درست می شود . بحث سلامت در خانواده بسیار با اهمیت است چرا که رشد مباحث قرآنی و اخلاقی در خانواده مهم است و نتیجه آن در جامعه انعکاس پیدا می کند. در این راستا مسئولان ما باید جهادی کار کنند چرا که تعالی روح در نسل جوان که امروز خوشبختانه در بین جوانان ما دیده می شود و نمونه آن حضور پر شور جوانان در مراسم اعتکاف است . باید به بحث اعتکاف بیشتر توجه شود و مسئولان در بحث رشد مباحث قرانی اخلاقی در جوانان و خانواده باید به طور جدی کار جهادی انجام دهند .
وزیر بهداشت تصریح کرد : یکی از نکات مهم امروز ما که باید پیشکوستان به آن توجه بسیاری کنند ، بحث تبیین مطالب برای نسل جوان است چرا که اگر ما بخواهیم در این مورد کوتاهی و قصور کنیم ، شبکه های اجتماعی و دشمنان قسم خورده نظام در صفحات اجتماعی و مجازی هجوم آورده اند و مطالبی آورده اند که ذهن و روح جوان ما را بر هم بریزند .
وزیر بهداشت در ادامه این مطلب خاطر نشان کرد : باید از تمام ظرفیت و توانمندی هایی که در جمهوری اسلامی وجود دارد استفاده شود و فرهنگ و عترت قرآنی و اسلامی اصیل و ناب را برای مردم و جامعه تبیین داد .
در بحث دارو به تولید 99 درصدی رسیده ایم
عین الهی با بیان اینکه امروزه یکی از نکات مهم از سوی رئیس جمهور نیز مطرح شده است بحث دیپلماسی سلامت و همکاری با کشورهای همسایه است این ارتباط باید بیشتر شود چرا که ما باید در مباحث مختلف سلامت بسیار موفق عمل کرده ایم . ما در بحث تولید دارو به تولید 99 درصدی رسیده ایم و در بحث تجهیزات پزشکی نیز 40درصد را خودمان تولید می کنیم .
لزوم تأسیس انجمن بین المللی سلامت معنوی
وزیر بهداست با بیان اینکه در حال حاضر 8 هزار دانشجوی خارجی در دانشگاه های علوم پزشکی کشور در حال تحصیل هستند ، افزود: برای بسیاری از این دانشجویان ، بحث سلامت معنوی بسیار مهم است و در بحث سلامت معنوی باید انجمن بین المللی که به رسمیت شناخته شود ، ایجاد کنیم چرا که در جهان اسلام این انجمن باید ایجاد شود چرا که فرهنگ قرآنی اگر پیشرفت کند کیفیت ارائه خدمات نیز پیشرفت خواهد کرد .
در ادامه وی با اشاره به اینکه قرآن به عنوان کتاب زندگی راه گشاست افزود : در عملکرد روزانه و طبابت و رفتار با مردم تأسی از قرآن مؤثر و راهگشا است و تمام مسئولان باید به این نکته توجه بیشتری کنیم چرا که هر چه فرهنگ قرانی در کارها و خدمات گسترش پیدا کند نتیجه مطلوب تری خواهیم داشت .
عین الهی با بیان این که بیمار نباید یک شی مادی باشد ، افزود : با استفاده از فرامین الهی می توانیم روح بیمار را تعالی بخشیم .
تربیت دانشجویان پیشرو در تمدن اصیل اسلامی با آموزش اخلاق انسانی و قرآنی
وزیر بهداشت ایجاد حس امیدواری در بیمار را بسیار مهم دانست و افزود : شفا دست خداست و ما وسیله هستیم ویکی از مهم ترین کارها ما پزشکان ارتباط با مردم است و برخورد ما با مردم باید برگرفته از قرآن ، احادیث و اموزه های دینی باشد . این مس ئله را باید اموزش دهیم چرا که کارکنان حوزه سلامت جایگاه ویژه ای بین مردم دارند و ما باید قدردان این مسئله باشیم . این وطیفه ما است که این اخلاقی انسانی و قرآنی را در شاگردان خود ترویج دهیم و دانشجویانی تربیت شوند که به سمت تمدن اصیل اسلامی ، پیشرو باشند .
عافیت، صحت و سلامت، قلب سلیم ، شرح صدر و سلامت روان، تغذیه سالم، حجاب و عفاف از بخش های همایش امسال است .۲۰ سخنران از کشورهای عراق، پاکستان، انگلیس و... در این همایش حضور دارند.
در این همایش که تا 27 بهمن برگزار می شود، آخرین دستاوردها و پژوهش ها در حوزه قرآن ،عترت و سلامت ارائه خواهد شد.
۳۳۰ مقاله به دبیرخانه همایش ارسال و کارگاه تخصصی حفط، قرائت و تدبر در قرآن نیز برنامه ریزی شده است.
در این مراسم از شهدای قرآنی نظام سلامت نیز تجلیل می شود.
خبرنگار سیما حسینی
انتهای پیام/*

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
عین الهی ، وزیر بهداشت ، یازدهمین همایش بین المللی قرآن عترت و سلامت، نظام خانواده، اخلاق پزشکی ، سلامت معنوی ،
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اجتماعی
V
آرشیو