طرز تهیه بیج بیج؛ یک خورش متفاوت و خوشمزه مازندرانی

خورش بیج بیج یکی از خورش‌های خوشمزه مازندرانی است که نحوه پخت آن ساده است.
طرز تهیه بیج بیج؛ یک خورش متفاوت و خوشمزه مازندرانی
1402/12/08 - 12:31
تاریخ و ساعت خبر:
190588
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - یکی از خورش‌های خوشمزه که خیلی هم سریع و کارراه انداز است بیج بیج نام دارد! البته این خورش در همه جای کشور ریشه دارد و متعلق به یک خطه نیست. در همه قسمت‌های این مملکت پهناور طرفدار دارد و طبخ می‌شود.
هر وقت که خواستید یک خورش آماده کنید باب طبع همه باشد و به سرعت هم حاضر بشود یادی از بیج بیج کنید! بچه‌ها هم خیلی آن را دوست دارد. پس خیالتان راحت باشد که هر بچه بدغذایی هم از آن خواهد خورد! یک خورش مهربان که همیشه هوای شما را دارد!
مواد لازم:
گوشت چرخ کرده ۵۰۰ گرم
پیاز متوسط ۲ عدد
گوجه فرنگی ۳ عدد
رب گوجه فرنگی ۲ قاشق غذاخوری
آب نارنج یا آب لیموی تازه ۲ قاشق غذاخوری
سیب زمینی بزرگ ۲ عدد
نمک، فلفل سیاه و زردچوبه به مقدار دلخواه
طرز تهیه:
پیاز را پوست بگیرید و آن را ریز و نگینی خرد کنید. در یک تابه حاوی روغن پیاز‌ها را تفت بدهید تا رنگ آن‌ها عوض بشود. نمک و زردچوبه را هم به آن اضافه کنید تا عطر زردچوبه همه جا را فرا بگیرد! گوشت چرخکرده را هم به پیاز اضافه کنید و سرخ کنید. حرارت زیاد نباشد تا گوشت و پیاز نسوزند و آرام آرام تفت بخورند. تا زمانی که رنگ گوشت عوض شود گوجه فرنگی‌ها را رنده کنید و به آن اضافه کنید. وقتی آب گوجه‌ها کمی کشیده بشود وقت اضافه کردن رب می‌رسد. رب باید تا جایی سرخ بشود که رنگ آن کاملا باز شود. نمک، فلفل سیاه را اضافه کنید و مقداری آب هم داخل گوشت بریزید و در ظرف را بگذارید تا به آرامی بپزد.
سیب زمینی‌ها را بشویید و پوست آن‌ها را بگیرید و نگینی ریز خرد کنید. بچه‌ها هر چقدر سیب زمینی این غذا بیشتر باشد خوشحال‌ترند پس اگر تمایل داشتید میزان آن را بیشتر در نظر بگیرید. سیب زمینی‌ها را سرخ کنید و به همراه آب لیمو یا آب نارنج به خورش اضافه کنید.
یادتان که نرفته است؟! برنج را به هر شیوه‌ای که دوست دارید دم کنید و اگر کته آن را بار بگذارید که دیگر نورعلی نور خواهد شد!
این خورش در کنار پلو زعفرانی طعمی فوق العاده و معرکه دارد. نوش جان
فرارو
انتهای پیام/ن

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
خورش بیج بیج آشپزی تغذیه
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
سبک زندگی
V
آرشیو