ادامه بارش‌ها در مرکز و نوار شرقی کشور / افزایش دما در اغلب مناطق از شنبه

رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا با اشاره به افزایش نسبی دما در هفته آتی اظهار کرد: از روز شنبه (۱۲ اسفند) تا اواخر هفته آینده برای بیشتر مناطق کشور افزایش نسبی دما پیش‌بینی شده است.
ادامه بارش‌ها در مرکز و نوار شرقی کشور / افزایش دما در اغلب مناطق از شنبه
1402/12/10 - 11:20
تاریخ و ساعت خبر:
190695
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - صادق ضیاییان، اظهار کرد: امروز (پنجشنبه، ۱۰ اسفند) با توجه به فعالیت سامانه بارشی، در نیمه‌شرقی و مناطقی از مرکز کشور بارش باران و برف و وزش باد پیش‌بینی می‌شود که شدت بارش‌ها در جنوب استان سیستان‌ و بلوچستان و شرق هرمزگان خواهد بود. همچنین به‌تدریج در نوار غربی و جنوبی کشور آسمان صاف خواهد شد.
وی درباره پیش‌بینی وضعیت آب‌و هوا طی ۲۴ ساعت آینده گفت: فردا (جمعه ۱۱ اسفند)، در نوار شرقی کشور، وزش باد شدید و کاهش نسبی دما رخ خواهد داد و در شرق خراسان رضوی بارش برف ادامه خواهد داشت که به تدریج سامانه بارشی از مرزهای شرقی کشور خارج می‌شود.
این کارشناس ادامه داد: روز شنبه (۱۲ اسفند)، در شرق و جنوب‌شرق کشور وزش باد تداوم دارد و در نیمه‌غربی کشور جوی آرام همراه با روند افزایش دما پیش‌بینی شده است که آسمان غالب مناطق کشور صاف و آفتابی خواهد بود.
رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا با اشاره به وضعیت جوی روز یکشنبه (۱۳ اسفند) خاطرنشان کرد: در نیمه شرقی کشور جوی آرام همراه با افزایش نسبی دما رخ می‌دهد؛ همچنین دامنه‌های زاگرس مرکزی و شمالی واقع در غرب، جنوب‌غرب، برخی نقاط شمال‌غرب و ارتفاعات البرز مرکزی افزایش ابر و رگبار پراکنده باران و برف پیش‌بینی می‌شود.
ضیاییان افزود:روز دوشنبه (۱۴ اسفند) با گذر موج تراز میانی جو از نیمه‌جنوبی کشور، در غرب، جنوب‌غرب، مناطقی از مرکز، جنوب‌، شرق، جنوب‌شرق کشور ابرناکی، رگبار باران و در ارتفاعات بارش برف رخ خواهد داد.
رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران درباره وضعیت جوی اواسط هفته آتی گفت: روز سه‌شنبه (۱۵ اسفند)، در شرق استان‌های کرمان و هرمزگان و جنوب سیستان و بلوچستان بارندگی و وزش باد انتظار می‌رود و بعدازظهر این روز این موج از جنوب‌شرق کشور خارج خواهد شد.
ضیاییان همچنین گفت: امروز (پنج‌شنبه، ۱۰ اسفند) در شمال‌شرق، شرق، جنوب‌شرق، بخش‌هایی از مرکز و دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی و شرقی و فردا (جمعه، ۱۱ اسفند) در شرق و جنوب‌شرق کشور وزش باد شدید گاهی سبب خیزش گردوخاک می‌شود.
وی ادامه داد: امروز (پنج‌شنبه، ۱۰ اسفند) در نیمه‌غربی و فردا (جمعه، ۱۱ اسفند) در نیمه شرقی کشور کاهش دما پیش‌بینی شده است و از روز شنبه (۱۲ اسفند) تا اواخر هفته آینده روند افزایش نسبی دما در غالب مناطق کشور رخ خواهد داد.
ضیاییان درباره وضعیت خلیج‌فارس و دریای عمان گفت: خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان، امروز (۱۰ اسفند) و دریای عمان روز جمعه (۱۱ اسفند) مواج است.
وی درباره وضعیت جوی پایتخت نیز توضیح داد: آسمان تهران، امروز (۱۰ اسفند) قسمتی ابری تا نیمه‌ابری گاهی همراه با بارش پراکنده و به تدریج کاهش ابر پیش‌بینی شده است که در بعضی ساعات ورزش باد شدید رخ خواهد داد. امشب نیز آسمان تهران صاف تا قسمت ابری در بعضی ساعات همراه با ورزش باد است.
وی ادامه داد: فردا (۱۱ اسفند)، آسمان تهران صاف تا قسمتی ابری در بعضی ساعت همراه با وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود. کمینه و بیشینه دمای هوا در پایتخت امروز ۲- و مثبت ۵ درجه سانتی‌گراد است که به تدریج در روزهای آینده افزایش دما را خواهیم داشت.
ایسنا
انتهای پیام/ن

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
وضعیت آب و هواپیش بینی وضعیت آب و هوا محیط زیست
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اجتماعی
V
آرشیو