پیش‌بینی بارش نرمال و بیشتر برای اکثر مناطق کشور/ تجربه هوای سردتر تا پایان زمستان

پژوهشکده اقلیم‌شناسی و تغییر اقلیم بارش‌ها را تا اواخر فروردین سال ۱۴۰۳ در بیشتر مناطق کشور در محدوده نرمال و بیش از آن و دما را تا پایان زمستان کمتر از حد نرمال پیش‌بینی کرد.
پیش‌بینی بارش نرمال و بیشتر برای اکثر مناطق کشور/ تجربه هوای سردتر تا پایان زمستان
1402/12/16 - 11:18
تاریخ و ساعت خبر:
190883
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - پژوهشکده اقلیم شناسی و تغییر اقلیم پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور، جدیدترین نقشه‌های پیش‌بینی هفتگی بارش کشور بر مبنای نقشه‌های احتمالاتی از ۱۴ اسفند ماه تا ۲۶ فروردین ماه سال ۱۴۰۳ را تولید و ارائه کرد. بر این اساس، بارش هفته‌ اول (۱۴ تا ۲۰ اسفند) در جنوب، جنوب ‌شرق، شرق و بخش ‌هایی از زاگرس جنوبی بیش از نرمال و در سایر مناطق کشور در محدوده نرمال تا بیش از آن است. بارش انباشته برای جنوب کشور با احتمال حدود ۷۵ درصد از ۵۰ تا ۱۰۰ میلیمتر پیش‌بینی شده است.
بارش هفته دوم (۲۱ تا ۲۷ اسفند) در زاگرس میانی کمتر از نرمال، در نوار جنوبی و شرقی کشور در محدوده نرمال تا بیش از آن و در سایر مناطق در محدوده کمتر از نرمال خواهد بود.
بارش هفته سوم (۲۸ اسفند ۱۴۰۲ تا ۵ فروردین ۱۴۰۳) در استان‌های واقع در امتداد زاگرس گرایش به بیش از نرمال، در جنوب و جنوب ‌شرق در محدوده کمتر از نرمال و برای سایر مناطق در محدوده نرمال پیش‌ بینی شده است.
بارش کشور در هفته چهارم (۶ تا ۱۲ فروردین) در محدوده نرمال خواهد بود.
در هفته‌ های پنجم و ششم (۱۳ تا ۲۶ فروردین) میانگین بارش کشور بیش از نرمال برآورد می ‌شود.
پژوهشکده اقلیم شناسی و تغییر اقلیم پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور، جدیدترین نقشه‌های پیش‌بینی هفتگی دمای هوای کشور بر مبنای نقشه های احتمالاتی از ۱۴ اسفند ماه تا ۲۶ فروردین ماه سال ۱۴۰۳ را نیز تولید و ارائه کرد. بر این اساس، دمای هوای هفته اول (۱۴ تا ۲۰ اسفند) در مرکز، شرق و جنوب ‌شرق کشور از ۳ تا ۵ و در سایر مناطق ۱ تا ۳ درجه کمتر از نرمال است.
دمای هوای هفته دوم (۲۱ تا ۲۷ اسفند) در شرق و جنوب ‌شرق از ۳ تا ۵ درجه کمتر از نرمال، در سواحل خزر، شمال‌ غرب، استان‌های واقع در دامنه جنوبی البرز شرقی و زاگرس میانی نرمال و در سایر مناطق ۱ تا ۳ درجه کمتر از نرمال خواهد بود.
دمای هوای هفته‌ های سوم و چهارم (۲۸ اسفند ۱۴۰۲ تا ۱۲ فروردین ۱۴۰۳) در مناطق ساحلی جنوب و شرق کشور نرمال، در شمال ‌شرق، دامنه جنوبی البرز شرقی ۲ تا ۵ درجه بیش از نرمال و در سایر مناطق کشور ۱ تا ۲ درجه بیش از نرمال خواهد بود.
به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور، دمای هوا در هفته‌ های پنجم و ششم (۱۳ تا ۲۶ فروردین) به نسبت متعادل می‌شود. برای برخی مناطق مرکزی و شرقی کشور در هفته ششم دما تا یک درجه کمتر از نرمال برآورد می‌شود.
ایسنا
انتهای پیام/ن

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
پژوهشگاه هواشناسی وضعیت دما و بارش محیط زیست
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اجتماعی
V
آرشیو