وزیر کشور مطرح کرد؛

لزوم داشتن برنامه‌ای مدون برای مقابله با طلاق

وزیر کشور در رویداد «نهضت عالی خانواده» بر این نکته تاکید کرد که خانواده و حل مشکلاتِ موجود بر سر راه خانواده‌ها و مقابله با طلاق از دغدغه‌های مهم مقام معظم رهبری است.
لزوم داشتن برنامه‌ای مدون برای مقابله با طلاق
1402/12/17 - 21:06
تاریخ و ساعت خبر:
190934
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - نخستین هم‌اندیشی نوآورانه تخصصی مردمی، با هدف تقویت جریان تحول و تعالی خانواده «نهضت تعالی خانواده» با حضور احمد وحیدی وزیر کشور، محمد عباسی معاون وزیر و رئیس سازمان امور اجتماعی کشور و میثم نعمتی رئیس کارگروه کنترل و کاهش طلاق سازمان امور اجتماعی وزارت کشور در سالن پیامبر اعظم (ص) وزارت کشور برگزار شد.
وزیر کشور گفت: موضوع خانواده و البته معضلی به نام طلاق بسیار جدی است. مسئله طلاق فقط خودش نیست که مشکلات بسیاری برای جامعه ایجاد می‌کند، بلکه پیامدهای متعدد آن و پایشیدگی‌های بسیاری در پی دارد. راه حل اصلی در ترویج و توسعه ازدواج و مقابله با طلاق است.
وی ادامه داد: مهم‌ترین بحث ما باید پیدا کردن الگوهای خوب و موفق در ازدواج باشد. در مواجهه با طلاق هم باید ریشه‌ها را پیدا کرد. با کمک همه شما عزیزان که مدت‌های طولانی درگیر این موضوع بوده‌اید، می‌توانیم مدیریت دانش داشته باشیم و نتیجه را به برنامه‌ای مدون، منطبق با مناطق و مدیریت‌ها تبدیل کنیم.
وزیر کشور تاکید کرد: باید به نکاتی ماندن تفاوت بین اقوام و مناطق، روستا و شهر، طبقات مختلف اجتماعی؛ فقیر و متوسط و غنی توجه کرد. این‌ها به مخاطب شناسی ما کمک می‌کند. ما باید بدانیم که قبل از طلاق، در حین طلاق و پس از آن، چه باید بکنیم. باید تقسیم بندی کار در زمان‌های مختلف را داشته باشیم تا قدم به قدم پیش برویم. پرسش‌های بسیاری برای مقابله با هر مورد طلاق وجود دارد که با یافتنِ پاسخ این پرسش‌ها، کار به درستی پیش می‌رود.
وحیدی گفت: برگزاری این برنامه فرصت بسیار مغتنمی است. ۶۰ تن از افراد مجرب که در میدان با مسائل و مشکلات خانواده مواجه بوده‌اید در اینجا هستید. تجربه‌های شما بسیار برای ما راهگشا است. نتیجه این برنامه باید رسیدن به نقشه‌ای عملیاتی در راهِ حفظ حریم خانواده و پیشگیری از طلاق باشد.
وزیر کشور تاکید کرد: در یکی از جلساتی که با موضوع آسیب‌های اجتماعی در خدمت مقام معظم رهبری بودیم، اولین پرسشِ ایشان درباره مسئله طلاق بود. ایشان فرمایش کرده‌اند که «آسیب‌های اجتماعی مهم‌ترین خطر نظام است.»
مهر
انتهای پیام/م

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
طلاق، احمد وحیدی، وزیر کشور،
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اجتماعی
V
آرشیو