گزارش جدید محققان؛

یوگا برای مغز زنان در معرض خطر آلزایمر مفید است

یک مطالعه جدید نشان می دهد یوگا سلامت مغز زنان مسن را که دارای عوامل خطر بیماری آلزایمر هستند، تقویت می کند.
یوگا برای مغز زنان در معرض خطر آلزایمر مفید است
1402/12/19 - 15:15
تاریخ و ساعت خبر:
190949
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - به نقل از مدیسن نت، به گفته محققان، این مطالعه نمی‌تواند ثابت کند که این روش باستانی شروع آلزایمر را به تعویق می‌اندازد یا از آن جلوگیری می‌کند، اما به نظر می‌رسد برخی از اشکال زوال عصبی را معکوس می‌کند.
دکتر «هلن لاورتسکی»، سرپرست تیم تحقیق از دانشگاه لس آنجلس، گفت: «یوگا برای کاهش استرس، بهبود سلامت مغز، عملکرد ذهنی حافظه و کاهش التهاب و بهبود انعطاف پذیری عصبی مفید است.»
محققان خاطرنشان کردند از آنجایی که زنان بیشتر عمر می‌کنند و با افزایش سن تحت تأثیر تغییرات سطح استروژن قرار می‌گیرند، احتمال ابتلای زنان به آلزایمر در مقایسه با مردان دو برابر بیشتر است.
مطالعه جدید شامل بیش از ۶۰ زن ۵۰ ساله یا بالاتر بود. همه بیماران قبلاً مشکلات حافظه و عوامل خطر را گزارش کرده بودند که جریان خون ضعیف‌تر مغز را نشان می‌داد.
تیم تحقیق زنان را به دو گروه تقسیم کرد. یک گروه به مدت ۱۲ هفته در جلسات هفتگی کوندالینی یوگا (با تمرکز بر مراقبه و کار تنفسی) شرکت کردند. در حالی که گروه دیگر تحت آموزش تقویت حافظه قرار گرفتند، جایی که از داستان‌ها یا لیست‌ها برای کمک به تقویت قدرت حافظه استفاده می‌شود.
محققان سلامت عصبی هر زن را با استفاده از نمونه‌های خونی که علائم ژنتیکی یا مولکولی پیری یا التهاب مغز را نشان می‌دهند ردیابی کردند.
شرکت کنندگان همچنین از نظر تغییرات در تفکر، حافظه ذهنی، افسردگی و اضطراب مورد آزمایش قرار گرفتند.
لاورتسکی گفت: «به نظر می‌رسد یوگا کونادلینی با تغییرات مثبتی مرتبط است که توسط زنانی که تمرین حافظه را انجام دادند، تجربه نشد.»
این موارد شامل بهبود قابل توجه در مشکلات ذهنی حافظه، پیشگیری از کاهش مواد مغزی، افزایش اتصال در هیپوکامپ که حافظه‌های مرتبط با استرس را مدیریت می‌کند، و بهبود سیتوکین‌های محیطی و بیان ژن مولکول‌های ضد التهابی و ضد پیری است.
تحقیق متذکر شد که تمرین حافظه هم تا حد زیادی برای حافظه بلند مدت فایده داشت.
مهر
انتهای پیام/م

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
یوگا، آلزایمر، زنان،
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اجتماعی
V
آرشیو