کاهش ۲ درصدی «بیکاری» و افزایش یک درصدی «مشارکت» زنان ایران

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده محور اصلی گفتگوها در نشست کمیسیون مقام زن سازمان ملل را رفع «فقر» و جلوگیری از زنانه شدن فقرخواند و گفت: در این نشست گزارشی از وضعیت اقتصادی، فعالیتهای اجتماعی و علمی زنان و کاهش ۲ درصدی «بیکاری» و افزایش یک درصدی «مشارکت زنان» ارائه شد.
کاهش ۲ درصدی «بیکاری» و افزایش یک درصدی «مشارکت» زنان ایران
1402/12/23 - 10:40
تاریخ و ساعت خبر:
191095
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - دکتر انسیه خزعلی در حاشیه نشست کمیسیون مقام زن سازمان ملل، محور اصلی گفتگوهای این نشست را رفع «فقر» بالاخص فقر زنان و جلوگیری از زنانه شدن فقراعلام و اظهار کرد: در این نشست گزارشی از سیاستهای دولت سیزدهم ایران در این رابطه و همچنین اقدامات خوب صورت گرفته از جمله تخصیص یک درصد از بودجه به زنان و خانواده، بودجه‌های اختصاص داده شده برای ایجاد و حمایت از مشاغل خانگی، زنان روستایی و شرایط خوبی که برای پیشرفت زنان از سال گذشته بوجود آمده که موجب کاهش ۲ درصدی «بیکاری» و افزایش یک درصدی «مشارکت زنان» در ایران شده است، ارائه شد.
وی ادامه داد: به طور کلی در نشست کمیسیون مقام زن سازما ملل گزارشی از وضعیت اقتصادی، فعالیتهای اجتماعی و علمی زنان در ایران ارائه شد.
معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با تاکید بر اینکه رسیدگی به وضعیت زنان فلسطین و غزه از مهمترین مطالبات ما در نشست مذکور بود گفت: به مناسبت بحث رفع فقر، از توجه به وضعیت زنان غزه و فقری که در آنجا به‌شدت در حال فراگیر شدن است سخن گفتیم چرا که بسیاری از اعضای خانواده‌ها مجبورند بخشی از غذای خود را حذف کنند و معمولا این مادران هستند که داوطلب این امر می‌شوند لذا خواستار این شدیم تا مسئله گرسنگی در غزه و فلسطین و نرسیدن غذا مورد اهتمام جدی قرار دهند.
ترس از وضعیت سیاسی و تهدیدها، درخواست لغو عضویت رژیم صهیونیستی از کمیسیون مقام زن را شاید با مشکل مواجه کند
خزعلی در پاسخ به اینکه درخواست لغو عضویت رژیم صهیونیستی از این کمیسیون با توجه به نفوذ حامیان این رژیم چقدر امکانپذیر خواهد بود؟ گفت: همه اعضا و کسانی که ما با آنها برخورد داریم از جمله مسئولان کمیسیون، دبیرکل سازمان ملل و مدیر اجرایی بخش زنان، اهتمام به این مسئله دارند و تاکید بر اینکه باید به وضعیت زنان در غزه رسیدگی شود؛ اخراج رژیم غاصب که دستش را به فقر و خون زنان و کودکان آغشته کرده و تعداد زیادی را طی چند ماه اخیر قتل عام کرده و جنایت جنگی مرتکب شده است، خواستار شدیم اما با اینکه کشورها همراه هستند، بدلیل خوف از وضعیت سیاسی‌شان و تهدیدها، شاید کار را برای عملیاتی شدن با مشکل مواجه کند.
وی همچنین دراین باره که چه محورها و موضوعاتی برای همکاری با دیگر کشورها در حوزه زنان و خانواده در حاشیه نشست کمیسیون مقام زن سازمان ملل دنبال کردید؟ اظهار کرد: به غیر از نشستهای چند جانبه که داریم و نشستهای وزرایی که تمام شده، نشستهای دوجانبه با کشورهای مختلف اعم از عربستان، قطر، ترکیه و کشورهای اروپایی، آفریقایی و بسیاری از کشورهای همسو، داریم. همچنین در زمینه‌های مختلف اجتماعی، اقتصادی و فعالیتهایی در راستای توان افزایی زنان، توجه ویژه به خانواده و در ادامه نیز جنبش تعهد به خانواده را مطرح کردیم که با استقبال خیلی خوب آنها مواجه شده‌ است.
ایسنا
انتهای پیام/ن

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
انسیه خزعلی معاون زنان رییس جمهور خانواده
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اجتماعی
V
آرشیو