پاستا با سوسیس دودی و سس ایتالیایی؛ یک غذای بی‌نظیر

پاستا با سوسیس دودی و سس گوجه ایتالیایی یکی از انواع خوشمزه پاستا است که به دلیل داشتن سوسیس دودی طعم ویژه‌ای دارد و بسیار خوشمزه است.
پاستا با سوسیس دودی و سس ایتالیایی؛ یک غذای بی‌نظیر
1402/12/28 - 12:27
تاریخ و ساعت خبر:
191234
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - بعید به نظر می‌رسد که این روز‌ها کسی پاستا دوست نداشته باشد آن هم با آن رنگ و رخ و بوی خوب و سس مخصوصش که دل همه را آب می‌کند. پاستا از زمانی که اختراع شده است تا به امروز تغییرات زیادی کرده است و می‌توان گفت هر آشپزی با دستور خاص خودش پاستا را می‌پزد و در این میان پاستا‌های ایتالیایی از همه انواع پاستا معروفتر هستند. پاستا آنقدر در دنیا محبوب و پرطرفدار است که روز ۲۵ اکتبر به عنوان روز جهانی پاستا در تقویم دنیا ثبت شده است. پاستا یکی از غذا‌های ملی کشور ایتالیاست که در فرهنگ غذایی این کشور جایگاه ویژه‌ای دارد و در انواع و طعم‌های گوناگون طبخ می‌شود.
می‌توان گفت بیش از حدود ۳۰۰ نوع پاستا خشک در ایتالیا تولید می‌شود که پاستای پروانه‌ای، پنه، اسپاگتی، ماکارانی، فتوچینی، روتینی، بوکاتینی، ریگاتونی و... از نمونه‌های آن است. کلمه پاستا از ریشه سیسیلی به معنای «خمیر ورز داده شده با انرژی بسیار» گرفته شده است. پاستا با سوسیس دودی و سس ایتالیایی یکی از انواع خوشمزه پاستاست که به دلیل داشتن سوسیس دودی و سس گوجه مخصوص بسیار لذیذ و خوشمزه است. در ادامه این مطلب با طرز تهیه این پاستای خوشمزه همراه ما باشید.
مواد لازم
پیاز: ۱ عدد متوسط
سیر: ۲ حبه
پاستا پنه: ۳۰۰ گرم
ریحان تازه: ۱۵۰ گرم
سوسیس دودی: ۲۵۰ گرم
پوره گوجه فرنگی: ۱ پیمانه
فلفل دلمه‌ای قرمز: ۲ عدد کوچک
پنیر چدار رنده شده: ۱۵۰ گرم
نمک و فلفل: به میزان لازم
آویشن: یک قاشق چای‌خوری
روغن: به میزان لازم
طرز تهیه
برای درست کردن این پاستای خوشمزه اول یک قابلمه را تا نیمه از آب پر کنید و روی اجاق گاز بگذارید تا جوش بیاید؛ سپس کمی نمک و روغن بریزید و پاستا پنه را به آن اضافه کنید تا بجوشد. بعد پاستا را آبکش کنید و کنار بگذارید.
پیاز را خرد کنید و همراه با کمی روغن داخل ماهی تابه روی حرارت اجاق گاز تفت بدهید تا پیاز کمی نرم و طلایی شود، سپس سیر رنده شده را اضافه کنید و مقداری نمک و فلفل بریزید. سی ثانیه بعد پوره گوجه فرنگی با ریحان خرد شده اضافه کنید و پودر آویشن بریزید و اجازه بدهید سس به جوش بیاید. بعد از اینکه سس کمی جوشید و به غلظت رسید، اجاق گاز را خاموش کنید.
داخل یک ماهی تابه دیگر کمی روغن بریزید و سوسیس‌های دودی حلقه شده را در آن تفت بدهید. فلفل دلمه‌ای قرمز را به صورت نواری خرد کنید و به سوسیس اضافه کنید و وقتی کمی تفت خورد، سسی را که از قبل آماده کرده بودید، به سوسیس و فلفل دلمه‌ای اضافه کنید و هم بزنید. حالا پاستا پنه آبکش شده را داخل سس بریزید و خوب هم بزنید و اجازه بدهید یک دقیقه روی حرارت بماند، سپس اجاق گاز را خاموش کنید و پنیر چدار را روی پاستا بریزید. در این مرحله پاستای خوشمزه شما آماده سرو است، مراقب انگشتانتان باشید!
نکات مهم
۱ ـ امروزه پاستا در اشکال و انواع گوناگون در فروشگاه‌های مواد غذایی وجود دارد. برای تهیه پاستا در منزل بهتر است از پاستا پنه استفاده کنید؛ زیرا به طور معمول پاستا را با نوع پنه تهیه می‌کنند. در صورتی که پاستا پنه در دسترس نداشتید، می‌توانید از انواع دیگر پاستا نیز استفاده کنید.
۲ ـ هنگام جوشاندن پاستا پنه توجه داشتید که نباید آن را بیش از حد بجوشانید. بافت پاستا باید زیر دندان حس شود و بیش از حد له نباشد.
۳ ـ هنگام تهیه سس پاستا نباید سیر را بیش از چند ثانیه تفت بدهید. اگر سیر بیش از حد سرخ شود، عطر و بوی خود را از دست می‌دهد و طعم آن در پاستا احساس نمی‌شود.
۴ ـ بعد از آبکش کردن پاستا هرگز پاستا را به سبک ماکارانی با آب نشویید.
۵ ـ می‌توانید برای تهیه این پاستا به جای پنیر چدار از پنیر پارمسان استفاده کنید.
فرارو
انتهای پیام/ن

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
دستور پخت پاستا با سس ایتالیایی آشپزی
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
سبک زندگی
V
آرشیو