امکان تشخیص سریع‌تر سرطان با ترکیب هوش مصنوعی و توالی‌یابی نانوحفره‌ای

با ترکیب هوش مصنوعی و توالی‌یابی نانوحفره‌ای امکان تشخیص بهتر و سریع‌تر بیماری‌های نادر و همچنین سرطان فراهم می‌شود.
امکان تشخیص سریع‌تر سرطان با ترکیب هوش مصنوعی و توالی‌یابی نانوحفره‌ای
1403/01/07 - 13:14
تاریخ و ساعت خبر:
191371
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - شرکت اکسفورد نانوپور (Oxford Nanopore Technologies) با همکاری شرکت سکووان (SEQONE) به دنبال ترکیب هوش مصنوعی با توالی‌یابی است. سکووان یکی از شرکت‌های توسعه‌دهنده هوش مصنوعی است که در این همکاری مشترک سعی دارد تا به اکسفورد نانوپور کمک کند تا توالی‌یابی نسل بعدی این شرکت بتواند در آزمایش‌های تشخیص بالینی عملکرد بهتری داشته باشد.
هدف از این برنامه همکاری مشترک این است که پلتفرمی ارائه شود که بتواند توالی‌یابی‌های طولانی از ژنوم کامل انجام دهد، این کار به منظور کمک به تشخیص انواع بیماری‌های نادر و همچنین تشخیص سرطان انجام می‌شود.
این دو شرکت با اتصال برنامه Germvar SEQONE با نرم‌افزار تجزیه و تحلیل Bioinformatics EPI2ME آکسفورد نانوپور به دنبال توسعه این پلتفرم هستند، پلتفرمی که در حال حاضر فقط به استفاده از تحقیقات محدود می‌شود.
شرکت سکووان مستقر در فرانسه اعلام کرد که در برنامه تحقیقاتی بین‌المللی خود از فناوری نمونه‌برداری شرکت آکسفورد نانوپور برای جمع‌آوری داده‌های توالی‌یابی هدفمند استفاده می‌کند. این دو شرکت قصد دارند تا با توسعه این روش، ابزار تشخیص طبی را به گونه‌ای توسعه دهند که این ابزارها روی منطقه‌ای از ژن‌ها متمرکز شوند که مورد نظر محققان است.
به نقل از ستاد نانو، مارتین دوبوچ، مدیرعامل شرکت سکووان گفت: همکاری با آکسفورد نانوپور، یک گام مهم برای مشتریان ما در ادغام توالی‌یابی رشته‌های طولانی با هوش مصنوعی است که توانایی ما را در تجزیه و تحلیل جامع داده‌های ژنومی بهبود می‌دهد.
سال گذشته، آکسفورد نانوپور با شرکت فرانسوی Biomérieux در زمینه ارائه روش توالی‌یابی DNA برای تشخیص بیماری‌های عفونی همکاری کرد. این همکاری شامل استفاده از نرم‌افزار Episeq CS Biomérrieux برای ردیابی شیوع عفونت در بیمارستان‌ها از طریق توالی نانوحفره‌ای ژنوم کامل باکتریایی بود.
ایسنا
انتهای پیام/ن

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
فناوري نانو هوش مصنوعی نانوحفره
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
فناوری اطلاعات
V
آرشیو