روش تهیه کوفته نخود و کدو ایرانی

همانطور که از اسم این کوفته مشخص است، با غذایی گیاهی و جذاب روبه‌رو هستید که می‌تواند به عنوان پیش غذا، ناهار یا شام گزینه‌ی دلچسبی باشد.
روش تهیه کوفته نخود و کدو ایرانی
1403/01/08 - 11:27
تاریخ و ساعت خبر:
191407
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - اولین تصوری که از مواد اولیه پختن کوفته به ذهن می‌رسد، وجود گوشت چرخ‌کرده به عنوان ماده‌ی اصلی است. اما در واقع انواع دیگری از کوفته‌های وجود دارند که شاید برای شما ناآشنا باشند.
برای مثال کوفته‌ی نخود و کدو می‌تواند نظر شما را به خودش جلب کند، طوری که علاقه‌مند باشید مواد اولیه و نحوه‌ی طبخ آن را یاد بگیرید و در صورت پخت و و امتحان طعمش آن را در برنامه‌ی غذایی خانواده قرار دهید.
همانطور که از اسم این کوفته مشخص است، با غذایی گیاهی و جذاب روبه‌رو هستید که می‌تواند به عنوان پیش غذا، ناهار یا شام گزینه‌ی دلچسبی باشد.
محتویات کوفته‌ی نخود و کدوسبز کاملاً گیاهی است بنابراین کالری کمی دارد و می‌تواند در بین گیاه‌خواران طرفداران زیادی برای خود دست و پا کند. از سرو کردن ماست با این غذای خوشمزه‌ی گیاهی غفلت نکنید که لذت این غذا را چندیدن برابر می‌کند. پس حتماً این غذا را با ماست سرو کنید.
مواد لازم برای ۴ نفر
کدو سبز ۳ عدد متوسط
نخود ۲ لیوان
فلفل سبز ۱ عدد
فلفل دلمه‌ای یا کاپیا ۱ عدد
آرد ۱ لیوان
نمک ۱.۵ قاشق چایخوری
فلفل سیاه ۱ قاشق چایخوری
زیره ۱ قاشق چایخوری
فلفل قرمز ۱ قاشق چایخوری
سیر ۱ حبه
شوید تازه ۱ پیمانه
روغن مایع به مقدار کافی
دستور پخت کوفته نخود و کدو
گام اول

نخود‌هایی را که از قبل خیس خورده و نفخش‌شان گرفته شده است، بپزید. پس از اینکه پخت نخود‌ها کامل شد، آن‌ها را همراه با یک حبه سیر پوست کنده درون غذا ساز بریزید و خوب پوره کنید. باید از اینکه نخود‌ها به طور کامل پوره شده‌اند مطمئن شوید.
گام دوم
در این مرحله کدو‌ها را به خوبی بشویید و رنده کنید. اکنون کدو‌های رنده شده را با دست فشار دهید تا آب آن‌ها خارج شود. حتما دقت کنید که آبی در کدو‌ها باقی نماند، زیرا آب باقی مانده در کدو می‌تواند در طبخ غذا مشکل ایجاد کرده و روی طعم کوفته اثر نامطلوبی بگذارد. بنابراین، این مرحله را به دقت انجام دهید. علاوه بر اینکه آب کدو طعم کوفته را تحت تاثیر قرار می‌دهد، ممکن است باعث باز شدن کوفته در هنگام پخت شود.
گام سوم
در ظرف مناسبی نخود‌های پوره شده در غذاساز را با کدو‌های رنده شده و ادویه‌هایی که در بخش مواد اولیه آمده‌اند مخلوط کنید.
گام چهارم
بعد از اضافه کردن نخود و کدو و ادویه، شوید و فلفل ریز خرد شده را اضافه کنید. آردی که از قبل الک کرده‌اید با کنترل و به شکل تدریجی اضافه کنید و مواد را خوب ورز دهید تا مایه شروع به شکل گرفتن کند.
گام پنجم
ورز دادن و اضافه کردن آرد را تا زمانی ادامه دهید که مایه‌تان قابل شکل دادن شود. هنگامی که به این مرحله رسیدید دست از اضافه کردن آرد بردارید. دستان‌تان را با روغن چرب کنید و بدون اضافه کردن آرد مایه را به دلخواه شکل دهید.
گام ششم
می‌توانید از فرمول برداشتن مواد به اندازه‌ی یک نارنگی استفاده کنید. وقتی تمام مواد را شکل دادید، آن‌ها را درون ظرف بچینید و روی ظرف را سلفون بکشید (اگر به سلفون دسترسی نداشتید، می‌توانید روی ظرف را کیسه‌ی فریزر بکشید).
گام هفتم
ظرف حاوی کوفته‌ها را به مدت ۱۵ دقیقه درون فریزر قرار دهید. بعد از سپری شدن این مدت کوفته‌ها را از فریزر خارج کنید. ماهیتابه مناسبی انتخاب کنید، مقدار مناسبی روغن به آن اضافه کنید و اجازه دهید خوب داغ شود.
گام هشتم
پس از اینکه روغن داغ شد کوفته‌ها را به آرامی در ماهیتابه بو در درون روغن شناور گذارید و اجازه دهید سرخ شوند. در حین سرخ کردن کوفته‌ها می‌توانید سوراخ‌هایی روی آن ایجاد کنید به طوری که داخل کوفته هم بپزد.
گام نهم
بعد از اینکه مطمئن شدید کوفته‌ها پخته‌اند، آن‌ها را از روغن خارج کنید، در ظرف دلخواه بچینید و تزیین کنید. بهتر است این غذا همراه با سبزی خوردن و ماست سرو شود.
گام دهم
حتماً این غذا را یک بار بپزید. بدون شک طعم این غذا و سرعت آماده شدنش باعث خواهد شد که از طرفداران آن شده و در برنامه‌ی غذایی‌تان جایی برای آن باز کنید.
فرارو
انتهای پیام/ن

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
کوفته آشپزی تغذیه
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
سبک زندگی
V
آرشیو