با رعایت این نکات، ۶ سال دیرتر پیر شوید

بر اساس آخرین مطالعات، به‌کارگیری عادات سالم می‌تواند سلامت قلب و عروق شما را تضمین کند و در پی آن، پیری بیولوژیکی را تا شش سال به تعویق بیندازد.
با رعایت این نکات، ۶ سال دیرتر پیر شوید
1403/01/10 - 10:40
تاریخ و ساعت خبر:
191448
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - سلامت کاملِ قلب و عروق، در اغلب موارد منجر به کند شدن روند پیری بیولوژیکی (تا شش سال) می‌شود. بهتر است از سنین جوانی، این عادات سالم را به‌منظور حفظ سلامت قلب اتخاذ کنید تا از اثرات منفی نشانگرهای زیستی که بر سن بیولوژیکی و کیفیت زندگی تأثیرگذارند، دور بمانید:
۱) رژیم غذایی سالم: داشتن یک رژیم غذایی سرشار از میوه، سبزیجات و گوشت‌های بدون چربی و پرهیز از مصرف قند، چربی‌های ترانس و غذاهای سرخ‌شده می‌تواند به کاهش وزن، کاهش کلسترول و پیشگیری از دیابت کمک کرده و از پیری بیولوژیکی زودهنگام جلوگیری کند.
۲) فعالیت فیزیکی: متخصصان برای ارتقای سلامت قلب، ۱۵۰ دقیقه ورزش هوازی متوسط مانند پیاده‌روی، دویدن، دوچرخه‌سواری در هفته را توصیه می‌کنند.
۳) ترک سیگار: تداوم در استعمال سیگار منجر به افزایش سن بیولوژیکی می‌شود. با ترک سیگار، افراد می‌توانند روند پیری بیولوژیکی را کاهش دهند.
۴) خواب سالم: با داشتن حداقل ۷ تا ۹ ساعت خواب باکیفیت، سلامت قلب و عروق خود را بهبود ببخشید و روند پیری بیولوژیکی خود را به تعویق بیندازید.
۵) مدیریت وزن: حجم وعده‌های غذایی خود را کنترل کنید، مواد غذایی سالم را انتخاب کنید و از نظر جسمی فعال باشید. حفظ وزن در محدوده سالم و نرمال، سن بیولوژیکی را کاهش می‌دهد.
خبرآنلاین
انتهای پیام/ن

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
بدن انسان سلامت رژیم غذایی
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اجتماعی
V
آرشیو