دلایل خیانت زوجین در زندگی مشترک چیست؟

یک روانشناس بالینی گفت: هر قدر هم که خیانت را با دلایل و بهانه‌های مختلف کادو پیچ کنیم باز خیانت است.
دلایل خیانت زوجین در زندگی مشترک چیست؟
1403/01/14 - 11:55
تاریخ و ساعت خبر:
191557
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - زهرا قریب روانشناس بالینی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان اظهار کرد: همه ما فکر می‌کنیم تمام خیانتکاران با هدف خیانت به همسرشان وارد رابطه‌ای دیگر می شوند در صورتی که اینطور نیست. خیانت معمولا از جایی شروع می شود که حتی تصور هم نمی‌کنید. ممکن است از یک درد دل ساده با همکارتان یا دوست دوران مدرسه شروع شود.
او گفت : معمولا یک روز با کسی آشنا می‌شوید که احساس میکنید همه موارد ذاتی و رفتاری او عالی است. مثل ملکه یا شاهزاده رفتار می‌کند و یک روز به شما می‌گوید که شما را دوست دارد.اما موضوعی در زندگی او وجود دارد.گاهی اوقات ازدواج هایی به زور خانواده صورت می گیرد که طرفین تنها اسم همدیگر را به یدک می کشند و احساس عاطفی میان هم وجود ندارد.
قریب تصریح کرد:در همین حین به دلیل این که عشق را تجربه نکرده اند موجب میشود مسیر قدم هایشان تغییر کند. در ابتدا احساس میکنند چقدر خوب درک می شوند. باعث می شود کم کم درگیر مقایسه فرد جدید با همسر خود باشد.حتی گاهی هیچ گله و شکایتی از همسر وجود ندارد اما به دلایل مختلفی مدام بدگویی او آراممان می کند در حالی که اشتباه ترین مسیر است.
روانشناس بالینی بیان کرد: همین باعث می‌شود روابط‌ سرد و سردتر شود و دیگر به آن راحتی که رابطه آغاز شده نمی‌توان از آن خارج شد. به همین راحتی ممکن است به خائن تبدیل شد.
او گفت:هر قدر هم که خیانت را با دلایل و بهانه‌های جورواجور کادو پیچ کنیم باز خیانت است. زیرا در هر جای رابطه که باشیم چه خودمان متوجه شویم و چه همسرمان به ما بگوید فرقی در اصل ماجرا ایجاد نخواهد کرد. خیانت، خیانت است به همین دلیل وارد این بازی بیمارگونه نشوید. مطمئن باشید نه این رابطه به سرانجامی می‌رسد و نه آن فرد گل بی‌خار و بدون اشتباه است.
روانشناس بالینی تصریح کرد: کسی که نمی‌تواند به تعهدی که یک روزی به زن یا مردی به هر دلیلی در یک مکان رسمی ثبت کرده است پایبند بماند به هیج وجه تضمینی برای ایجاد رابطه درست با دیگری نخواهد داشت.
او در آخر گفت: یک رابطه دیگر به هیچ وجه راه حل رابطه مشکل دار کنونی نیست. دنبال مٌسَکن نباید بود بلکه درمان حلال مشکلات است.
باشگاه خبرنگاران جوان
انتهای پیام/ن

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
ازدواج خانواده خیانت
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اجتماعی
V
آرشیو