رئیس بیمارستان علی اصغر زاهدان :

موثرترین روش در تشخیص ابتلاء به بیماری تالاسمی آزمایش می باشد

میری گفت : تشخیص تالاسمی با یک آزمایش ساده و شمارش سلولی خون انجام می‌شود که برای افراد مبتلا به تالاسمی خفیف راهی برای بهبود شرایط سلامتی شان است.
موثرترین روش در تشخیص ابتلاء به بیماری تالاسمی آزمایش می باشد
1403/01/21 - 10:23
تاریخ و ساعت خبر:
191888
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - سیستان و بلوچستان، عقیل میری رئیس بیمارستان کودکان حضرت علی اصغر (ع) زاهدان در گفتگو با خبرنگار زنان ایران در خصوص موثرترین راه تشخیص زود هنگام بیماری تالاسمی در کودکان گفت: افراد مبتلا به تالاسمی مینور یا خفیف اگر چه اختلال درگیر کننده‌ای در سلامتی خویش ندارند، اما باید شناسه ژنتیکی و ساختار زنجیره‌های بتا خود را توسط آزمایش روشن کنند.
وی افزود: در صورت شناسایی تالاسمی مینور و تمایل افراد به ازدواج منعی در ازدواج زوجین مبتلا وجود ندارد.
میری گفت: در صورت ازدواج این افراد با یک فرد دیگر مبتلا به تالاسمی مینور، احتمال تولد فرزند مبتلا به تالاسمی نوع شدید وجود دارد هر چند تالاسمی مینور برای فرد خطرناک نیست، اما تالاسمی ماژور در آن تعداد بیشتری از ژن‌های تالاسمی در بدن فرد معیوب هستند و به بیماری مبتلا می‌شود و علائم شدید بیماری تالاسمی را از خود نشان می‌دهند.
رئیس بیمارستان علی اصغر (ع) تصریح کرد: تالاسمی یک بیماری خونی ارثی است که در نتیجه ساخته شدن شکل غیر طبیعی هموگلوبین یا مقادیر ناکافی آن بروز می‌کند و نتیجه آن ابتلاء فرد به کم خونی است و در نوع ماژور کم خونی‌های بسیار شدید است.
وی ادامه داد: بیمارستان کودکان حضرت علی اصغر علیه السلام زاهدان بیمارستان تخصصی کودکان و بیماران خاص شامل تالاسمی و هموفیلی در استان سیستان و بلوچستان است و علاوه بر خدمات این بیماران، آزمایشات پیش از تولد در خصوص تشخیص ابتلا جنین به تالاسمی نیز در این بیمارستان انجام می‌شود و درمان بیماران خاص و صعب العلاج همانند تالاسمی، هموفیلی و.. در این بیمارستان رایگان انجام می‌شود.
وی در پایان گفت : تشخیص تالاسمی با یک آزمایش ساده و شمارش سلولی خون انجام می‌شود که برای افراد مبتلا به تالاسمی خفیف راهی برای بهبود شرایط سلامتی شان است.
انتهای پیام/*

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
تالاسمی ، تشخیص تالاسمی ، بیماری های ارثی ، بیماری
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
بهداشت و سلامت
V
آرشیو