نتایج یک مطالعه نشان می دهد؛

کووید باعث تحریک آسم در کودکان نمی شود

اولین مطالعه تا به امروز نشان می دهد که هیچ مدرکی مبنی بر اینکه عفونت کووید خطر ابتلا به آسم را در کودکان افزایش می دهد وجود ندارد.
کووید باعث تحریک آسم در کودکان نمی شود
1403/02/02 - 16:37
تاریخ و ساعت خبر:
192343
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - به نقل از مدیسن نت، دکتر «دیوید هیل»، نویسنده ارشد این مطالعه و پزشک معالج در بخش آلرژی و ایمونولوژی در بیمارستان کودکان فیلادلفیا، گفت: «ما براساس برخی از مطالعات بسیار خوب در دهه گذشته می‌دانستیم که عفونت‌های ویروسی تنفسی یک عامل خطر برای ایجاد آسم در کودکان هستند.»
وی گفت: «بنابراین منطق خوبی وجود داشت که فکر کنیم عفونت بالقوه کروناویروس می‌تواند خطر ابتلا به آسم را نیز افزایش دهد. اما در واقع متوجه شدیم که هیچ ارتباطی در این زمینه وجود نداشت. هم خطر ابتلا به آسم در کودکان را افزایش نداد و هم خطر ابتلا به آسم را در کودکان کاهش نداد.»
در این مطالعه، تیم داده‌های بیش از ۲۷۰۰۰ کودک را که بین ۱ مارس ۲۰۲۰ و ۲۸ فوریه ۲۰۲۱ تحت آزمایش واکنش زنجیره‌ای پلیمراز (PCR) برای کروناویروس قرار گرفتند، تجزیه و تحلیل کردند. آنها طی یک دوره ۱۸ ماهه تحت نظر بودند.
آزمایش بیش از ۳۱۰۰ کودک مثبت و بیش از ۲۴۰۰۰ نفر برای کروناویروس منفی بود.
محققان دریافتند که مثبت بودن تست کروناویروس تأثیر قابل توجهی بر احتمال تشخیص جدید آسم ندارد. این مطالعه تأیید کرد کودکانی که عوامل خطر شناخته شده برای آسم مانند نژاد، آلرژی‌های غذایی، تب یونجه و زایمان زودرس دارند، بیشتر در معرض ابتلا به آسم هستند.
در آغاز همه‌گیری، نگرانی‌های زیادی در مورد اینکه چگونه افراد مبتلا به آسم تحت تأثیر این ویروس قرار می‌گیرند وجود داشت. در اوایل، آزمایشگاه هیل تحقیقاتی انجام داد که نشان داد آسم یک عامل خطر برای پیامدهای بدتر کووید نیست. به گفته محققان، آنها همچنین دریافتند که اگر تست کووید در کودکان مبتلا به آسم مثبت باشد، احتمال تشدید بیماری در آنها بیشتر نیست.
هیل گفت: «از آنجایی که مطالعه صرفاً بر روی کودکان متمرکز شده است، تحقیقات بیشتری برای ارزیابی بیماران در سنین مختلف و در فواصل زمانی طولانی‌تر مورد نیاز است تا تأیید شود که بین کروناویروس و ایجاد آسم طولانی مدت رابطه وجود ندارد.»
مهر
انتهای پیام/م

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
کووید 19، ویروس کرونا، بیماری آسم،
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
بهداشت و سلامت
V
آرشیو