مصرف این تخمه روند پیری را کند می‌کند

دکتر مارینا ماشا، متخصص تغذیه روسی، توضیح داد که تخمه آفتابگردان حاوی درصد بالایی از ویتامین E است.
مصرف این تخمه روند پیری را کند می‌کند
1403/03/02 - 22:50
تاریخ و ساعت خبر:
193663
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - دکتر مارینا ماشا، متخصص تغذیه روسی، توضیح داد که تخمه آفتابگردان حاوی درصد بالایی از ویتامین E است. این متخصص خاطرنشان کرد: تخمه آفتابگردان یک غذای سالم و خوشمزه است و می تواند به بهبود سلامتی و کاهش پیری کمک کند.
به گفته وی، تخمه آفتابگردان یکی از غنی ترین منابع ویتامین E است که یک آنتی اکسیدان قوی است که از سلول ها در برابر آسیب رادیکال های آزاد محافظت می کند. ویتامین E همچنین برای سلامت پوست مهم است زیرا به حفظ حالت ارتجاعی و جوانی پوست کمک می کند.
علاوه بر این، تخمه آفتابگردان حاوی سلنیوم است که خاصیت آنتی اکسیدانی نیز دارد و با محافظت از سلول ها در برابر آسیب و تقویت تولید کلاژن، که به پوست خاصیت ارتجاعی می بخشد، روند پیری را کند می کند. همچنین حاوی اسید لینولئیک است که به کاهش فشار خون و بهبود جریان خون کمک می کند. تخمه آفتابگردان همچنین حاوی اسید کلروژنیک است که بر سطح گلوکز خون تأثیر می گذارد و به کنترل سطح آن کمک می کند. این به ویژه برای افراد مبتلا به دیابت و همچنین کسانی که از پیش دیابت رنج می برند مفید است.
جماران
انتهای پیام/م

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
پوست، تغذیه، ویتامین، کاهش فشار خون، جریان خون ،
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آشپزی و تغذیه
V
آرشیو