زنان در طول دفاع مقدس نقشی ماندگار ایفا کردند

زنان در طول دفاع مقدس نقشی ماندگار ایفا کردند زنان در همه برهه های تاریخی از جمله سال های مبارزه با رژیم طاغوت همچنین هشت سال دفاع مقدس نقش ماندگاری را ایفا کردند.
زنان در طول دفاع مقدس نقشی ماندگار ایفا کردند
1403/03/19 - 12:46
تاریخ و ساعت خبر:
194190
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - به گزارش زنان نیوز از آذربایجان غربی، بانوان اعم از اینکه دارای نقش مادری، مسری یا خواهری باشند یا اینکه صرفا دختر یک پدر رزمنده باشند توانستند یک نقش ماندگار و فراموش نشدنی در طول هشت سال دفاع مقدس ایفا کنند به طوری که لازم است درباره حماسه آفرینی زنان کتاب ها به رشته تحریر درآید، فیلم ها و سریال ها ساخته شود و مقالات وزین نوشته شود کم اینکه در این زمینه تاکنون تلاش های زیادی نیز صورت گرفته است ولی نه کافی است و نه توانسته اند حق مطلب را درباره زنان شهیده، ایثارگر و جانباز ایفا کنند.
در طول هشت سال دفاع مقدس زنان میهن اسلامی پا به پای رزمندگان در جبهه‌های حق علیه باطل جانفشانی کردند، چه بسیاری زنانی که اسلحه به دست گرفتند و دشمنان را به کام مرگ فرستادند و چه بسیار زنان دیگری که در پشت جبهه های نبرد به عنون امدادگر، پرستار، خبرنگار، رختشویی و ... ایفای نقش کردند و یا اینکه تلاش کردند با صرف حضور خود به برادران ایمانی خود ثابت کنند در همه شدائد و سختی ها پشت آنها ایستاده اند.
مدیریت و صیانت از کیان خانواده و مراقبت از فرزندان همچنین پدر و مادر سالمند همسر در غیاب مرد خانواده به خودی خود کار بزرگ و خطیری است که اغلب زنان میهن اسلامی با سرافرازی از عهده آن برآمدند، پشتیبانی از خانواده و جلوگیری از متلاسی شدن کانون گرم خانواده و حفظ آن تا برگشت همسر را به هیچ عنوان نمی توان یک کار خرد و کم ارزش تلقی کرد.
مدیریت خانواده در بحبوحه جنگ و تلاش بای حفظ جان شان و روح شان همچنین مدیریت اقتصادی خانواده به معنای واقعی کلمه یک کار سنگین و گاه طاقت فرسا به شمار می رود که فقط و فقط حجم سختی و مشقتی را که این بانوان متحمل شدند فقط خودشان می توانند بازگو کنند و بس؛ در شرایطی زنان تلاش می کردند که سکان هدایت خانواده را در دست نگه دارند که نمی دانستند همسرشان سالم است، مجروح است یا جانباز؛ همچنین آیا فرصتی خواهد بود بار دیگر همسر خود را ببینند یا اینکه به خیل عظیم رزمندگان مفقودالاثر خواهد پوست.
زنان در حالی این سختی ها را متحمل می شدند که نمی دانستند که در نهایت یا با پیکر پاره پاره عزیزانشان یا با بدن بیمار و ناتوان آن‌ها مواجه خواهند شد و یا اینکه فقط یک پلاک، سربند و چفیه به عنوان تنها نشانه های همسرشان به آن ها داده خواهد شد؛ زنان علی رغم همه این دلواپسی ها صبح را به شب می رساندند و شب را به صبح و تنها تکیه گاه شان ذات اقدس الهی، ریسمان اهل بیت(ع) بود تا به آنها صبر زینبی عطا کند.
یادواره زنان شهیده اهل سنت آذربایجان غربی بهانه ای شد تا پیرامون نقش زنان در هشت سال دفاع مقدس، عمیق تر فکر کنیم و با این ایمان که نقش و جایگاه آنها برجسته و محوری بود به این تکلیف خود توجه کنیم که نباید بگذاریم گذر ایام، موجب کمرنگ شدن این نقش برای نسل‌های جدید شود و جامعه در هیاهوی زندگی روزمره این نقش را از یاد ببرد و در نهایت همسران و مادرانی فراموش شوند که سینه شان مالامال از خاطرات جنگ و حماسه و شجاعت ها است.
انتهای پیام/* ر

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
سپاه بسیج خبر سپاه
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آذربایجان غربی
V
آرشیو