توصیه‌های جدی امنیتی: هفته‌ای یک‌بار موبایلتان را خاموش و روشن کنید

توصیه‌های امنیتی متعددی به کاربران ارائه کرده که ازجمله آن‌ها می‌توان به خاموش کردن منظم موبایل، غیرفعال کردن بلوتوث در مواقعی که لازم ندارید و استفاده از لوازم جانبی مورداعتماد اشاره کرد.
توصیه‌های جدی امنیتی: هفته‌ای یک‌بار موبایلتان را خاموش و روشن کنید
1403/03/21 - 12:58
تاریخ و ساعت خبر:
194333
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - غزال زیاری: گوشی‌ هوشمند گران‌قیمت شما در طول روز ممکن است با تهدیدات امنیتی متعددی مواجه شوند، از فیشینگ گرفته تا حمله انواع بدافزارها و جاسوس‌افزارها. تنها حمله‌ای موفق به گوشی هوشمندتان کافی است تا اطلاعات‌تان به خطر بیفتد و حتی هویت‌تان به سرقت برود. اما چطور باید در مقابل خطراتی که در کمین است، از موبایلتان محافظت کنید؟
راهکارهای ساده اما ارزشمند
آژانس امنیت ملی آمریکا در راهنمای خود به نکات مختلفی اشاره کرده که برای جلوگیری از حمله هکرها و مهاجمان به تلفن همراه شما طراحی‌شده است.
ساده‌ترین روش، خاموش و روشن کردن گوشی موبایل، دست‌کم هفته‌ای یک‌بار است.
حملات فیشینگ هدفمند (نیزه‌ای) ممکن است موبایل شما را برای نصب بدافزار هدف قرار دهند. در این میان، توصیه امنیتی چیست؟ کارشناسان توصیه می‌کنند که حداقل هفته‌ای یک‌بار گوشی خود را خاموش و روشن کنید. این اقدام به‌ظاهر ساده می‌تواند کار سرقت اطلاعات از موبایلتان را برای هکرها دشوارتر کند؛ هرچند که این کار همیشه مانع از این‌گونه حملات نخواهد شد.




به چندین تهدید دیگر که ممکن است موبایلتان را تحت تأثیر قرار دهد، اشاره‌شده است.
برنامه‌های مخرب ممکن است موبایل شما را آلوده کنند. شبکه‌های Wi-Fi مخرب می‌توانند ترافیک دستگاه شما را رهگیری و هدایت کنند و با نرم‌افزارهای جاسوسی، امکان کنترل مکالمات صوتی و تصویری گوشی فراهم خواهد بود. هکرها با دسترسی از راه دور به موبایلتان، می‌توانند داده‌های تماس یا پیامکی شما را جمع‌آوری کنند و اگر شخصی، حتی برای مدت‌زمانی کوتاه به موبایل شما دسترسی فیزیکی داشته باشد، می‌تواند بدافزار یا نرم‌افزارهای جاسوسی را بروی آن نصب کند.
در این میان، آژانس امنیت ملی آمریکا، راهکارهای مختلفی را برای محافظت از موبایل‌های شخصی توصیه کرده است که عبارت‌اند از:
-برنامه‌های موبایلتان را به‌روزرسانی کنید و اطمینان حاصل کنید که برنامه‌ها و سیستم‌عاملتان به آخرین نسخه‌های امنیتی به‌روزرسانی شده‌اند.
-از اپ‌استورهای رسمی استفاده کنید. برنامه‌ها را فقط از فروشگاه‌های رسمی مثل اپ استور اپل یا گوگل پلی نصب کنید.
-از کلیک کردن روی لینک‌ها یا باز کردن فایل‌های پیوست‌شده در ایمیل‌ها و پیام‌های متنی خودداری کنید؛ این یکی از رایج‌ترین روش‌ها برای نصب بدافزارها است.





-در صورت امکان از وصل شدن به شبکه‌های عمومی Wi-Fi خودداری کنید. اگر قصد دارید تا به یک شبکه عمومی Wi-Fi متصل شوید، از VPN استفاده کنید.
-هرزمان که از بلوتوث استفاده نمی‌کنید، آن را خاموش‌کنید تا از اتصال دستگاه‌های غیرمجاز به موبایلتان جلوگیری به عمل آورید.
-رمز عبور قوی و ایمنی برای قفل و باز کردن موبایلتان انتخاب کنید که حداقل شش‌رقمی باشد.
-برای امنیت و آرامش بیشتر، اسکن صورت یا اثرانگشت موبایلتان را فعال کنید.
-تنها از سیم‌های شارژر اصلی یا لوازم جانبی شارژ یک سازنده معتبر استفاده کنید و تا حد امکان از شارژ کردن موبایلتان در ایستگاه‌های شارژ USB عمومی خودداری کنید.
-خدمات Location (موقعیت مکانی) را در صورت عدم نیاز غیرفعال کنید.
علاوه بر این موارد، شما می‌توانید برای افزایش امنیت موبایلتان از برنامه‌های اختصاصی امنیت استفاده کنید؛ یکی از برنامه‌های ارزشمند در این راستا، iVerify است؛ یک اسکنر امنیتی که دستگاه شما را ازلحاظ بدافزار موردبررسی قرار می‌دهد و اطمینان حاصل می‌کند که ویژگی‌های امنیتی اولیه در موبایل آیفون یا اندروید شما لحاظ شده باشد.
در ادامه گزاش آژانس امنیت ملی آمریکا می‌خوانیم: «تهدیدها برای دستگاه‌های تلفن همراه بسیار شایع است و از نظر دامنه و پیچیدگی روزبه‌روز در حال افزایش است. کاربران موبایل هم طبیعتاً به دنبال آن هستند تا از قابلیت‌های موبایلشان نهایت بهره را ببرند ولی باید این را در نظر داشت که بسیاری از برنامه‌هایی که راحتی و قابلیت را در اختیار کاربران قرار می‌دهند، ممکن است امنیت شما را قربانی کنند؛ اما با بهره‌گیری از این نکات، کاربران می‌توانند بهتر از موبایل‌ها و اطلاعات شخصی‌شان محافظ نمایند.»
خبرآنلاین
انتهای پیام/ن

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
امنیت اطلاعات گوشی هوشمند سرقت اطلاعات
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
فناوری اطلاعات
V
آرشیو