حیوانات خانگی آسم و آلرژی در کودکان را افزایش می دهد

یک فوق تخصص عفونی و آلرژیک گفت: آلرژی یکی از بیماری های شایع در کودکان به شمار می رود و حیوانات خانگی شدت این بیماری را در کودکان افزایش می دهد.
حیوانات خانگی آسم و آلرژی در کودکان را افزایش می دهد
1403/04/03 - 13:21
تاریخ و ساعت خبر:
194844
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - دکتر محمدرضا بلور ساز دبیر علمی همایش پزشکان کودکان ایران ، اظهار داشت: یکی از بیماری های مهم مورد بحث در این همایش بیماری آلرژی می باشد که به سه شکل پوستی ، ریوی، تنفسی می باشد .
وی افزود: شکل ریوی بیماری آلرژی ( آسم )؛ شکل پوستی ( اگزما) و شکل تنفسی ( تب یونجه) می باشد. ضمن اینکه علت اصلی ابتلا به آلرژی در کودکان مصرف مواد آلرژی زا یا قرار گرفتن در معرض آن است .
این فوق تخصص عفونی کودکان، بیان داشت: مواد آلرژی زا مانند مواد شوینده، موادغذایی محرک، قرار گرفتن درکنار حیوانات ،قرار گرفتن در معرض دود سیگار و هوای آلوده و عطر و ادکلن می باشد که در صورت تماس فرد ، مبتلا به آلرژی می گردد.
وی بهترین روش درمان آلرژی در کودکان را پیشگیری از تماس با مواد آلرژی زا دانست و افزود: اگر بیماری آلرژی در کودکان شدت پیدا کند ،نیاز به انجام تست آلرژی و واکسیناسیون است.
این فوق تخصص عفونی کودکان آلرژی غذایی را شایع ترین نوع آلرژی در کودکان بیاکرد و گفت: کودکان مبتلا به این بیماری باید از مصرف مواد غذایی آلرژی زا خودداری کنند؛ مهمترین مواد غذایی آلرژی زا عبارتند از توت فرنگی ، بادام زمینی ،ادویه جات، خربزه ،تخم مرغ ،است .
دکتر بلور ساز تأکید کرد : در محیط زندگی کودک نباید دود سیگار و آلودگی باشد و در روزهای آلوده نباید کودکان مبتلا به بیماری آلرژی به مدرسه بروند .
این فوق تخصص عفونی و آلرژیک بهترین راه درمان بیماری آلرژی در کودکان ، ابتدا پیشگیری و دوم مصرف داروهای آنتی هیستامینیک بیان کرد .
دبیر علمی انجمن کودکان ایران به بیماری آسم در کودکان اشاره کرد و افزود: آسم نوعی آلرژی در کودکان است ، کودک دچار اسپاسم راه هوایی می شود که علایم آن تنگی تنفس ‌و افزایش تعداد تنفس می باشد و یک اورژانس پزشکی است و باید سریعا به پزشک مراجعه کرد.
وی در ادامه این مطلب تأکید کرد: در صورت دسترس نبودن پزشک ، می توان از اسپری سالبوتامول البته طبق دستور پزشک استفاده کرد .
دکتر بلور ساز گفت : درمان آلرژی نوع پوستی نیز دوری از تماس با مواد آلرژی زا و استفاده از پمادهای کورتن دار می باشد.
گفتی است همایش پزشکان کودکان ایران تا ۶ تیر ماه در مرکز همایش های رازی در حال برگزار است .
انتهای پیام/

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
آسم ، حیوان خانگی ، آلرژی کودکاهن،
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
بهداشت و سلامت
V
آرشیو