فرمانده ناحیه مقاومت بسیج کمیجان عنوان کرد

آزادی مهم‌ترین عامل قیام امام حسین (ع)

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج کمیجان گفت: آزادی درونی یعنی شما از درون خودت، گیر نباشی که امام حسین(ع) در «موطنا علی لقاءالله نفسه» به آن اشاره کرد؛ یعنی از درون آزاد شده باشی.
آزادی مهم‌ترین عامل قیام امام حسین (ع)
1403/04/20 - 12:27
تاریخ و ساعت خبر:
195453
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - از استان مرکزی؛ سرهنگ پاسدار صابر حیدری فرمانده ناحیه مقاومت بسیج کمیجان در هیئت جوانان شهر ساروق گفت: انسان‌ها مرکب از جسم و روح یا نفس و بدن هستند. هم شأن جسمانی دارند، هم شأن روحانی. خداوندی که رب است و قرار است انسان را تربیت کند؛ قانون و آیین‌نامه می‌دهد.
وی ادامه داد: خداوند پیامبرانی را برای تربیت انسان می فرستد که به صورت گسترده این کار‌ را انجام می دهند. ایجاد محیط عدالت‌گونه برای انسان، تا بتواند در هر دو بعد خود، به کمال جسمانی و روحانی برسد؛ کمال جسمانی به رفاه است.
سرهنگ حیدری تصریح کرد: خدا بنایش بر این است که انسان‌ ها از تمام لذایذ دنیوی، در بالاترین حد آن بهره مند شوند لکن از مسیری که خودش گفته است. خدا با لذت بردن ما مخالف نیست اگر مخالف بود که آن‌ها را ایجاد نمی‌کرد.
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج کمیجان گفت: خدا به بشر می گوید من پروردگار تو هستم و تو را آفریدم. و شرایطی را فراهم کردم تا که جسم تو بیشترین لذت را از مسیری که من مشخص کردم ببرد و روح تو نیز بیشترین تکامل و لذت روحی را ببرد.
وی ادامه داد: خداوند با فرستادن انبیا و راهواری کردن مسیری که تمام نیازهای جسمی و روحی بشر در دنیا تامین شود، فرمود همین‌جا را بهشت کنید تا این‌ جا بهشت نشود، مردم بهشت اخروی را قبول نمی‌کنند. اتفاقاً خدا با وعدۀ نسیه‌ دادن خیلی مخالف است.
سرهنگ حیدری بیان کرد: خدا انبیا را فرستاده تا بستری، محیطی و فضایی، یک مدل زندگی ای برای انسان‌ ها فراهم کنند تا همۀ انسان‌ها به تمام لذایذ جسمی و تمام لذایذ روحی خود در دنیا برسند.
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج کمیجان گفت: دین به زیبایی به زندگی ما گره خورده است. مهم‌ترین نیاز انسان یا بهتر است بگوییم مهم‌ترین عاملی که موجب می‌شود انسان به همه نیازهای خود دست پیدا کند چیست؟ آزادی.
وی در ادامه بیان کرد: دین می‌گوید مهم‌ترین مسئلۀ من برای اینکه تو بتوانی به نیازهایت برسی آزادی است. تو اگر اسیر و زندانی باشی طبیعتاً نمی‌توانی به لذایذی که خدا در وجودت نهاده، دست پیدا کنی. پس اولین مانع، عدم آزادیست.
سرهنگ حیدری تصریح کرد: دومین مانعی که نمی‌گذارد انسان‌ها به خواسته‌هایشان برسند طبقات اجتماعی است. وقتی جامعه جوری مدیریت شود که عده‌ای قلدر، تمام گلوگاه‌های اقتصادی را دست گرفتند تو را مثل یک مورچه زیر انگشت‌شان له می‌کنند، نمی‌گذارند رشد اقتصادی کنی.
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج کمیجان گفت: این دلالی در اقتصاد، مسئلۀ خدا و مسئلۀ دین است. به همین‌دلیل دین در مسئله اقتصادی می‌گوید؛ نگذارید بخش خصوصی اینقدر بزرگ شود که فردا برای شما تعیین تکلیف کند. پس مسئلۀ خدا آزادی است. آزادی مقدمه ای است برای هدف بزرگ‌تر. هدف بزرگتر، رسیدن به لذایذ جسمانی و روحانی بود.
وی مسئله دوم را عدالت دانست و بیان کرد: آزادی دو بخش دارد: آزادی درونی و آزادی بیرونی. آزادی درونی یعنی شما از درون خودت، گیر نباشی که امام حسین(ع) در «موطنا علی لقاءالله نفسه» به آن اشاره کرد؛ یعنی از درون آزاد شده باشی. شهید مطهری کتابی نوشته است در مورد آزادی معنوی که منظورش همین است؛ یعنی آزاد شدن از بند نفس.
سرهنگ حیدری تصریح کرد: مسئول تامین آزادی معنوی برای انسان‌ها خودشان هستند. اما مسئول تامین آزادی اجتماعی؛ خدا، پیامبران، امامان و حاکمیت است. تمام امور معنوی، در رأس‌شان نماز، برای تأمین آزادی معنوی، واجب شده‌اند.
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج کمیجان گفت: خدا فرمود باید نماز بخوانی، چون باید آزاد باشی. باید حجاب داشته باشی، چون باید آزاد باشی. نمی‌گذارم اسیر بشوی، بالای سرت ایستاده‌ام نگذارم کسی اسیرت کند. هم خودت حق نداری خودت را اسیر کنی، هم نمی‌گذارم بقیه اسیرت کنند. برای آزادی درونی‌ات، امور عبادی را واجب کردم، برای آزادی بیرونی‌ات هم ۱۲۴ هزار پیامبر فرستادم تا تو یک‌وقت اسیر نشوی.
سرهنگ حیدری در پایان خاطرنشان کرد: پس در نگاه خدا آزادی واجب است. مسئول تأمین آزادی فردی خود فرد است که با اثر تکوینی و وضعی عبادات مثل نماز، روزه، حجاب... آزاد شدن، اتفاق می افتد.

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
قیام حسینی، آزادی، امام حسین،
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مرکزی
V
آرشیو