هشدار؛ مراقب خود در ساعت ۱۰ تا ۱۶ باشید!

مدیر برنامه بهداشت پرتوهای وزارت بهداشت در واکنش به اخباری مبنی بر افزایش شدت تابش پرتوهای فرابنفش خورشید طی روزهای پیش رو، ضمن ارایه توصیه‌هایی جهت حفاظت مقابل این تابش‌ها، گفت: تابش پرتوهای فرابنفش، پدیده‌ای طبیعی است و در چنین شرایطی باید آموزش‌های لازم درباره چگونگی حفاظت مقابل پرتوهای فرانبفش در اختیار مردم قرار گیرد.
هشدار؛ مراقب خود در ساعت ۱۰ تا ۱۶ باشید!
1403/05/05 - 19:32
تاریخ و ساعت خبر:
196067
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - مدیر برنامه بهداشت پرتوهای وزارت بهداشت در واکنش به اخباری مبنی بر افزایش شدت تابش پرتوهای فرابنفش خورشید طی روزهای پیش رو، ضمن ارایه توصیه‌هایی جهت حفاظت مقابل این تابش‌ها، گفت: تابش پرتوهای فرابنفش، پدیده‌ای طبیعی است و در چنین شرایطی باید آموزش‌های لازم درباره چگونگی حفاظت مقابل پرتوهای فرانبفش در اختیار مردم قرار گیرد.
مهندس علی گورانی اظهار کرد: پرتوهای فرابنفش خورشیدی همواره وجود دارند و شدت آن از خیلی کم تا بسیار زیاد است. افزایش شدت پرتوهای فرابنفش در یک نقطه از کشور، خبر جدیدی است. نه تنها افزایش شدت پرتوهای فرابنفش در یک نقطه خبر جدیدی نیست، بلکه با توجه به شدت دما می‌توان گفت که یک پدیده طبیعی است.
وی با بیان اینکه شاخصی برای پرتوهای فرابنفش خورشیدی لحاظ شده، ادامه داد: شاخص پرتوهای بنفش از عدد یک آغاز می‌شود و این شاخص بیش از عدد ۱۱ است. از عدد یک تا ۳ به عنوان «محدوده ایمن» شناخته می‌شود اما از عدد ۳ به بعد، یک تهدید به حساب می‌آید.
۱۰ تا ۱۶؛ اوج تابش‌ پرتوهای فرابنفش
مدیر برنامه بهداشت پرتوهای وزارت بهداشت با اشاره به شدت تابش پرتوهای بنفش خورشیدی در کشور خاطرنشان کرد: اختلاف میان شدت تابش پرتوهای بنفش خورشیدی از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۶ به عدد ۱۰ و حتی گاهی‌اوقات به بیش از ۱۰ عدد می‌رسد. سازمان بهداشت جهانی درباره مواجهه با پرتوهای فرابنفش توصیه‌هایی ارائه داده و بر این توصیه‌ها تاکید می‌کند. سازمان بهداشت جهانی توصیه می‌کند نباید در معرض تابش نور خورشید قرار گرفت.
گورانی توضیح داد: استفاده از کلاه لبه‌دار با لبه ۷ سانت، استفاده از عینک UV دار توصیه می‌شود. برخی عینک‌ها UV ندارند و فقط فضا را تاریک می‌کنند؛ نکته مهم و اساسی این است که مردمک چشم در فضای تاریک بازمی‌شود و این موضوع سبب افزایش میزان پرتوهای فرابنفش می‌شود.
وی گفت: استفاده از کرم ضد آفتاب و آشنایی و اطلاع با مواردی مانند میزان SPF کرم، مقدار استفاده، مدت‌زمان استفاده و میزان ماندگاری کرم بر پوست اهمیت دارد. نوشیدن آب فراوان نیز جزو توصیه‌های دیگر به حساب می‌آید.
ایسنا
انتهای پیام/م

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
جهان، مراکز درمانی، نور خورشید، سردرد، کرم ضد آفتاب ،
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
محیط زیست
V
آرشیو