نقش آفرینی امور بانوان دستگاه ها در کمیته زنان کنکره هشت هزار شهید استان گیلان

مسئول سازمان بسیج جامعه زنان سپاه قدس گیلان گفت: شایسته است مسئولین امور بانوان دستگاه ها برنامه های ویژه ای در راستای اجلاسیه شهدای زن و کمیته زن و دفاع مقدس استان ارائه دهند.
نقش آفرینی امور بانوان دستگاه ها در کمیته زنان  کنکره هشت هزار شهید استان گیلان
1403/05/17 - 16:25
تاریخ و ساعت خبر:
196563
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - از گیلان نشست مشاورین امور بانوان دستگاه های اجرایی استان گیلان با حضور طاهره عاشوریان مسئول سازمان بسیج جامعه زنان سپاه قدس گیلان به میزبانی اداره آب و فاضلاب در سد بیجار برگزار شد.
طاهره عاشوریان مسئول در این نشست با اشاره به برگزاری اجلاسیه ویژه زنان در راستای دومین کنگره هشت هزار شهید استان گیلان اظهار کرد: زنان از جمله عناصر موثری بوده که در پیروزی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس تاثیرگذار بودند.
وی با تاکید بر اهمیت نقش فردی و اجتماعی زنان گفت: زنان اگر در سنگر جهاد و معنویت نقش آفرین بودند سنگر مادری و همسری نیز به عنوان مهمترین عنصر مسئولیت اجتماعی خود دانسته و نقش آفرین بودند.
وی با اشاره به نقش آفرینی حضرت زینب(س) در واقعه عاشورا و واقعه کربلا گفت: شهدای زن و زنان رزمنده و جانباز گیلانی با جهان بینی و تاسی از مکتب زینب (س) نقش آفرینی کرده و امروز وظیفه ما الگو سازي آن عزیزان به نسل جوانان است.
مسئول سازمان بسیج جامعه زنان سپاه قدس گیلان با بیان اینکه زنان، مردانه ترین میدان ها را فتح کردند، تصریح کرد: بانوان شهیده و رزمندگان زن، سرافرازانه تاریخ سازی کردند و گیلان نیز ۴٩ شهید و ٣٢٠ زن رزمنده و ۶٩ بانوی جانباز را به خود اختصاص دادند.
عاشوریان با بیان اینکه دومین کنگره هشت هزار شهید استان گیلان همه ادارات و دستگاه ها و مدیران توجیهات لازم و مشارکت لازم دارند لذا امور بانوان دستگاه ها نیز نقش آفرینی کنند، گفت: شایسته است مسئولین امور بانوان دستگاه ها برنامه های ویژه ای در راستای اجلاسیه شهدای زن و کمیته زن و دفاع مقدس استان ارائه دهند.
سومین دوره جشنواره به صورت ملی و بین المللی به میزبانی گیلان
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری گیلان گفت: برگزاری دو دوره جشنواره رسانه ای رسانه ای ویژه بانوان «حریم رسالت» و اختصاص دبیرخانه دائمی آن تبدیل به سازمان بسیج رسانه استان گیلان حرکت جریان ساز در حوزه «زن» و «رسانه» شد
مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری گیلان نیز با اشاره به اینکه حوزه زن و خانواده حوزه ای تصمیم گیر و تصمیم ساز است، اظهار کرد: چند اتفاق موثر در حوزه زنان در دولت سیزدهم رقم خورده است که قابل توجه بوده که می‌توان به اختصاص «بودجه هزینه» برای حوزه زن و خانواده اشاره کرد که این اتفاق برای اولین بار به صورت رقم خورد.
زهرا یعقوب نژاد با بیان اینکه برگزاری دو دوره جشنواره رسانه ای رسانه ای ویژه بانوان «حریم رسالت» و اختصاص دبیرخانه دائمی آن تبدیل به سازمان بسیج رسانه استان گیلان حرکت جریان ساز در حوزه «زن» و «رسانه» شد، افزود: امسال نیز سومین دوره جشنواره به صورت ملی و بین المللی به میزبانی گیلان برگزار خواهد شد.
وی با تبریک روز خبرنگار و با گرامیداشت یاد و خاطره شهیده طاهره حداد نژاد شهیده شاخص سازمان بسیج رسانه در سال ١۴٠٣ بیان کرد: شهیده طاهره حداد نژاد نخستین بانوی شهیده رسانه کشور است که در سال جاری به معنوی شهیده شاخص رسانه کشور معرفی شده است.
یعقوب نژاد به برگزاری کنگره زنان تاثیر گذار به عنوان یکی دیگر از برنامه های ویژه زنان گیلان اشاره کرد و افزود: معرفی زنان تاثیرگزار به گونه ای که منتخبین از طریق سامانه اطلاعات خود را بارگزاری و انتخاب شدند که این مورد نیز در حوزه زنان به صورت ویژه اتفاق افتاد.
وی با بیان اینکه بخش اعظم فعالیت حوزه زن و خانواده به حوزه جمعیت تخصیص داده شده است، افزود: کنشگران جمعیت نیز در استان گیلان احصا، آموزش و معرفی شدند تا در این حوزه به عنوان سفیران جمعیت فعالیت کنند.
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری گیلان با اشاره به برگزاری اجلاسیه ویژه زنان شهدای گیلان در راستای برگزاری دومین کنگره هشت هزار شهید استان گیلان افزود: اهمیت پرداختن به موضوع «زن» ریشه در اهمیت نهاد خانواده دارد
انتهای پیام/*

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
طاهره عاشوریان، مسئول بسیج جامعه زنان استان گیلان ، کنگره هشت هزار شهید استان گیلان ،
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
تشکل های بانوان
V
آرشیو