یک دغدغه رهبر معظم انقلاب در حوزه سلامت به سرانجام رسید

سریع‌ترین تحویل دارو در ایران محقق شد/ کاهش رنج بیماران در نوبت

یکی از دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب در حوزه سلامت از چندین سال قبل، این بود که بیماران به جز رنج بیماری دغدغه و رنج دیگری نداشته باشند که در این مسیر داروخانه 13 آبان به عنوان بزرگ‌ترین و با سابقه‌ترین مجموعه خدمات دارویی، توانست زمان دارورسانی به بیماران را از 39 دقیقه به 8 دقیقه کاهش دهد.
سریع‌ترین تحویل دارو در ایران محقق شد/ کاهش رنج بیماران در نوبت
1403/05/21 - 11:15
تاریخ و ساعت خبر:
196665
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - دکتر محمود بیگلر رئیس مجموعه داروخانه‌های دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی تهران در مراسم افتتاح بخش‌های جدید مجموعه داروخانه‌های ۱۳ آبان به افزایش دسترسی و عدالت در خدمات‌رسانی اشاره کرد و اظهار داشت: داروخانه ۱۳ آبان منشاء خدمات اثرگذار دارویی است و تنوع خدمات در این مجموعه به صورت لحظه یی به ارباب رجوع ارائه می شود.
وی بار زیاد مراجعات بیماران را یکی از مشکلات این داروخانه ۱۳ آبان دانست و گفت: از آنجایی که این داروخانه مامن مراجعات بیماران بود و چون داروخانه مامن بیماران در ارائه خدماتی است که نمی‌توانند داروهای مورد نیازشان را در سایر داروخانه‌ها پیدا کنند. به همین دلیل ظرفیت داروخانه تخصصی و فوق تخصصی ۲.۵ برابر افزایش یافت و زمان دارورسانی نیز از ۳۹ تا ۳۵ دقیقه به ۸ دقیقه کاهش پیدا کرده است.
رئیس مجموعه داروخانه‌های دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی تهران در ادامه این مطلب، افزود: به جز خدمات دارو رسانی، در داروخانه یک محیط آموزشی نیز است؛ هم اکنون یک فضای کاملا ملکی با استانداردهایی که تنوع خدمت را در حیطه‌های مختلف توسعه دهد در اختیار داریم. این ظرفیت در تربیت دانشجویان که می‌خواهند وارد عرصه خدمات رسانی شوند کمک خواهد کرد.
بیگلر با بیان اینکه در سطح ارائه خدمات یکی از مشکلات حضور در عرصه است و دانشجویان آموزش ها را به شکل تئوری دریافت می‌کنند، ‌گفت: به همین دلیل مجوز می‌خواهیم که با توجه به ظرفیتی که در مجموعه ۱۳ آبان درباره توانمندسازی نیروهای تخصصی وجود دارد این کار را انجام دهیم.
وی در ادامه بیان کرد: در عرصه بیمارستانی نیز تنوع خدمات به گونه‌ای است که به عنوان نخستین دانشگاه بیماران برای تهیه هیچ کدام از اقلام به بیرون از بیمارستان ارجاع نمی‌شوند. این در حالی است که ما عدم اجرای تعهدات دارویار و بدقولی سازمان‌های بیمه گر را داریم.
بیگلر توسعه داروخانه ۱۳ آبان را از نظر افزایش ایمنی و کاهش سرگردانی بیماران در سطح استان‌ تهران به شدت اثرگذار دانست و تصریح کرد: به همین دلیل دو طبقه ۳۰۰ متری که همه اداری بودند را خالی کردیم تا تمام خدمات برای بیماران یک جا ارائه شود. تامین و تایید نسخ یکجا انجام شود تا بیمار تردد بیشتری نداشته باشد.
رئیس مجموعه داروخانه‌های دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی تهران به توافق با شرکت‌های تجهیزاتی برای افزایش خدمات رسانی اشاره کرد و بیان داشت: بیشتر بیمارانی که برای ولیچر و اکسیژن ساز مراجعه می‌کرد به سه راه جمهوری و نواب ارجاع می‌شد.؛ هم اکنون با شرکت‌های تجهیزات پزشکی پیمان بستیم که با حداقل قیمت‌ها آن را درب منزل بیماران تحویل دهیم.
وی در ادامه این مطلب افزود: واحدی در حال ایجاد است که برای بیماران بدحال خدمات مراقبت در منزل ارائه شود. البته از زمان کرونا این خدمات انجام می شد اما تجهیزات پزشکی هم مستقر می‌شوند و این خدمات را برای بیماران با بضاعت مالی کمتر رایگان ارائه می‌کنند. امید داریم این مساله در یکی دو ماه آینده محقق و در پاییز استارت این کار زده شود.
وی از بهره‌برداری انبار یاخچی‌آباد خبر داد و تصریح کرد: این انبار با حدود ۴ هزار متر مربع استانداردهای لازم را دارد و ذخایر استراتژٰیک برای استان و کشور در آن انجام‌ خواهد شد.
بیگلر در ادامه ارسال خدمات دارویی به جانبازان ۷۰ درصد را از دیگر خدمات داروخانه ۱۳ آبان درصد، بیان کرد و ادامه داد: در راستای تکریم والدین شهدا که اکثرا کهولت سن دارند خدمت‌رسانی به این افراد در نظر گرفتیم که به زودی آغاز می شود. همچنین در کنار آن نرم‌افزارهایی طراحی شده که بیماران برای حضور در داروخانه وارد آن نرم افزار می‌شوند و ساعت آماده‌سازی دارو را اطلاع رسانی می‌کنیم که زمان خرید کاهش پیدا کند.
** دسترسی ارزان و با عدالت به دارو
در ادامه دکتر حسین قناعتی رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران، بیان داشت: طی سه سالی که از فعالیت تیم فعلی دانشگاه می‌گذرد، پیشرفت‌های بسیار زیادی در دانشگاه علوم پزشکی تهران صورت گرفته است. در همین راستا داروخانه ۱۳ آبان نیز در دوره ما به لحاظ کمی دو برابر شد و ۱۰ مرکز بیمارستانی و حداقل چهار مرکز شهری به این مجموعه اضافه شد و سه مرکز هم در حال گسترش است.
قناعتی ادامه داد: در نظام سلامت علاوه بر کیفیت خدمات باید دسترسی ارزان و عدالت نیز در ارائه خدمات مور
د توجه قرار گیرد؛ در داروخانه ۱۳ آبان با کیفیت‌ترین داروها با قیمت مناسب و آسان در دسترس است و حتی داروهای برخی بیماران خاص درب منزل آنها نیز ارسال می‌شود.
همچنین دکتر سیدحیدر محمدی، رئیس سازمان غذا و دارو با بیان اینکه داروخانه ۱۳ آبان بزرگ‌ترین و با سابقه‌ترین مجموعه در ارائه خدمات دارویی به شمار می رود، افزود: بیشترین ارایه خدمات داروخانه‌های ۱۳ آبان خدمات تخصصی است و خدمات شبانه روزی در این داروخانه به مردم ارائه می‌شود.
*سیما_داروغه_حسینی
انتها پیام/*

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
دکتر محمود بیگلر، دکتر محمود بیگلر، حوزه سلامت، رهبر انقلاب، تحویل دلرو،داروخانه 13آبان
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
بهداشت و سلامت
V
آرشیو