با مشارکت بسیج جامعه زنان کشور و سازمان انتقال خون ایران

« پویش مهربانی و ایثار با اهدا خون بانوان» در سراسر کشور آغاز شد/ مشارکت 5 درصدی زنان ایرانی در اهدا خون!

مدیرعامل سازمان انتقال خون کشور در آیین آغاز « پویش مهربانی و ایثار با اهدا خون بانوان» گفت : بانوان ایرانی در جنگ تحمیلی مشارکت بالایی در اهدا خون داشتند اما اکنون سهم مشارکت آنها در اهدا خون به 5 در صد رسیده است .
« پویش مهربانی و ایثار با اهدا خون بانوان» در سراسر کشور آغاز شد/ مشارکت 5 درصدی زنان ایرانی در اهدا خون!
1403/05/22 - 11:00
تاریخ و ساعت خبر:
196694
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - «پویش مهربانی و ایثار با اهدا خون بانوان» در منطقه 4 تهران صبح امروز با حضور مصطفی جمالی مدیر عامل سازمان انتقال خون ایران و مینا بیابانی مسئول بسیج جامعه زنان کشور با هدف اجرای تفاهم نامه منعقده بین این دو سازمان در مرکز جامع اهدای خون شهید کرمی به اجرا در آمد .
مصطفی جمالی مدیر عامل سازمان انتقال خون ایران با حضور در این پویش اظهار داشت:ضرورت اهدای خون در کشور توسط بانوان یک نیاز بسیار مهم و حیاتی به شمار می رود چرا که بانوان نیمی از بانوان کشور را تشکیل می دهند.
وی افزود : در راستای تحقق اهدای خون توسط بانوان بسیج جامعه زنان کشور همکاری و تعامل بسیار خوب و سازنده ای را با سازمان انتقال خون کشور انجام داده است و ما با کمک و همکاری این سازمان توانستیم پویش « مهربان و ایثار با اهدا خون بانوان » را راه انداازی کنیم .
مدیر عامل سازمان انتقال خون ایران با بیان اینکه اهدای خون توسط بانوان باید به طور جدی پیگیری شود افزود : بسیج جامعه زنان یکی از مهم ترین ظرفیت هایی است که می تواند در راستای فرهنگ سازی این امر مهم کمک شایانی به ما کند. از این رو امیدواریم با تلاش های این سازمان اقبال خوبی میان بانوان مناطق ایجاد شود .
جمالی در ادامه این مطلب افزود : در زمان جنگ میزان مشارکت زنان در اهدای خون بسیار بالا بود . اما پس از جنگ این مشارکت بسیار کم شد و هم اکنون به 5 درصد رسیده است! این میزان مشارکت اصلا مطلوب نیست چرا که با توجه به جمعیت چشم گیر زنان ، این میزان مشارکت بانوان در اهدا خون باید افزایش پیدا کند .
باوانی که منع پزشکی اهدا خون دارند ؛ سفیران انتقال خون در محلات می شوند
وی ادامه داد با تدابیر سازمان انتقال خون برای بهره گیری از ظرفیت اهدای خون بانوان با منبع پزشکی می توانیم اقدامات خوبی انجام دهیم اگر هم بانویی نتوانست به دلایل پزشکی خون اهدا کند ، از آنها به عنوان «سفیران انتقال خون » در محلات استفاده خواهد شد . چرا که بانوان بخاطر روحیه خیری که دارند می توانند تأثیرگذار باشند و فامیل ، اقوام و هم محلی های خود را در راستای اهدای خون تشریق کنند.
جمالی خاطرنشان کرد : این پیوش از امروز ا؛از شده است و تا 17 آبان ماه ادامه خواهد داشت و ما تلاش براین داریم تا این پویش در سطح کشور انجام شود .

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
اهدا خون، بانوان و اهدا خون، سهم بانوان از اهدا خون، پویش مهربانی و ایثار با اهدا خون بانوان، بسیج جامعه زنان کشور ، سازمان انتقال خون کشور ،
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
بهداشت و سلامت
V
آرشیو