رئیس انجمن مامایی ایران:

۷۰درصد زایمان های طبیعی توسط ماماها انجام می شود/ استعمال سیگار احتمال افزایش ابتلا به سرطان دهانه رحم را افزایش می دهد

رئیس انجمن مامایی ایران گفت: ۲۲ هزار ماما داریم و باید هر زن ایرانی یک ماما خانوادگی داشته باشد چرا که باید از زمان بلوغ ، ازدواج، بارداری، زایمان و شیردهی مشاوره و آموزش دریافت کند. هم اکنون ۷۰ درصد از زایمان های طبیعی در کشور توسط ماماها انجام می شود.
۷۰درصد زایمان های طبیعی توسط ماماها انجام می شود/ استعمال سیگار احتمال افزایش ابتلا به سرطان دهانه رحم را افزایش می دهد
1403/05/24 - 13:22
تاریخ و ساعت خبر:
196813
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - ناهید خداکرمی، رئیس انجمن مامایی ایران روز چهارشنبه در پنجمین کنگره «سلامت زنان و خانواده با اولویت بر جمعیت و فرزندآوری» که در مرکز همایش های بیمارستان میلاد برگزار شد، اظهار داشت: این کنگره با همکاری دانشگاه های علوم پزشکی و مراکز تحقیقاتی و با تمرکز بر سلامت زنان و خانواده برگزار شده است.
وی با اشاره به اینکه تا کنون با توجه به اجرای طرح جوانی جمعیت سرعت باروری افزایش پیدا نکرده است: افزود: از سال ۹۰ تاکنون با ابلاغ سیاست های جمعیتی هنوز نتوانستیم افزایش باروری داشته باشیم همچنین مقداری رشدی که در این زمینه داشتیم مربوط به زوجین دهه ۶۰ است و توقف آن در سال های آینده نیز وجود دارد.
خدا کرمی نرخ باروری در کشور را ۱/۶ اعلام کرد و گفت: ماموریت تمامی دستگاه ها در خصوص قانون جوانی جمعیت و سلامت خانواده به طور شفاف مشخص شده است و تنها وزارت بهداشت در این زمینه وظیفه ندارد؛ هم اکنون با ایجاد تغییرات در حوزه شبکه بهداشت بسته های خدمتی پیش بارداری، بارداری و زایمان نیز به حاشیه رفته است.

رئیس انجمن مامایی کشور در ادامه تصریح کرد: بعضی از افرادی که در سیستم شبکه بهداشتی وارد این عرصه شده اند حرفه یی و متخصص نیستند .
وی با اشاره به اینکه قبل از بارداری خدمات باید توسط ماماها به مادران باردار ارایه شود، گفت: ۲۲ هزار ماما داریم و باید هر زن ایرانی یک ماما خانوادگی داشته باشد چرا که باید از زمان بلوغ ، ازدواج، بارداری، زایمان و شیردهی مشاوره و آموزش دریافت کند. هم اکنون ۷۰ درصد از زایمان های طبیعی در کشور توسط ماماها انجام می شود.
رئیس انجمن مامایی ایران ادامه داد: اگر حاکمیت و مسئولان به خواسته های نسل امروز که بسیار متفاوت با نسل قبل فکر می کنند احترام بگذارد و در رفع دغدغه های آنها تلاش کند می توان نرخ باروری را افزایش داد.
خدا کرمی در پاسخ به پرسش خبرگزاری زنان ایران در خصوص میزان موالید اتباع خارجی در ایران ، بیان داشت: متآسفانه در بحث ورود اتباع خارجی به کشور تدابیر لازم انجام نشده است و با باز گذاشتن ورودی های مرز این اتباع افزایش پیدا کرده است، در حال حاضر تولد اتباع در اکثر زایشگاه های کشور انجام می شود.
رییس انجمن مامایی ایران در ادامه این مطلب، گفت: این در حالی است که اتباع از خدمات مجانی و با نرخ پایین استفاده می کنند، البته که این مسئله نشان دهنده بشر دوستی کشور ما است اما این باعث از دست دادن سرمایه و اعتبارات مالی ما می شود، اعتباراتی که باید صرف مردم خودمان شود.
وی در ادامه این مطلب ،تصریح کرد: متآسفانه سازمان های بین المللی هزینه های درمانی و خدماتی اتباع را به ما پرداخت نمی کنند و جذب این منابع سخت شده است .
رئیس انجمن مامایی ایران در پاسخ به پرسش دیگر خبرگزاری زنان ایران در خصوص تاثیرات سوئ استعمال دخانیات بر قدرت و کیفیت باروری زنان اظهار داشت : هر گونه رفتار دخانیاتی، مواد روانگردان و سبک زندگی ناسالم، استرس ، خشونت و مشکلات اجتماعی و خانوادگی بر روند باروری زن و مرد تأثیر منفی می گذارد.
خدا کرمی در ادامه این مطلب، افزود: استعمال دخانیات در مردان حرکت اسپرم را دچار اختلال می کند، متاسفانه تفکر غلطی بین زنان رواج پیدا کرده است که سیگار باعث کاهش وزن می شود این در حالی است که استعمال آن در زنان علاوه بر آسیب های ریوی احتمال ابتلا به سرطان دهانه رحم، قدرت بارداری و زگیل تناسلی را افزایش می دهد.
وی تصریح کرد: داروهای روانگردان نظیر آمفتامین ها که بعضی از افراد برای لاغری از آن استفاده می کنند به جز اینکه به سلول های مغزی آسیب می زند و مغز را دچار اختلال می کند چیز دیگری ندارد و زندگی فردی و اجتماعی فرد را دچار اختلال می کند.
انتهای پیام/*

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
رئیس انجمن مامایی ایران، پنجمین کنگره «سلامت زنان و خانواده، ماما خانوادگی، زایمان طبیعی، زایمان اتباع، سزادین، بارداری و استعمال دخانیات
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
بهداشت و سلامت
V
آرشیو