ريیس انجمن پزشکان عمومی ایران:

بیش از ۶۵ درصد از پزشکان عمومی کشور زن هستند

رئیس انجمن پزشکان عمومی ایران با بیان اینکه پس از انقلاب ظرفیت پذیرش دانشجویان زن افزایش پیدا کرد، گفت : در حال حاضر بیش از ۶۵ درصد از پزشکان عمومی کشور زن هستند.
بیش از ۶۵ درصد از پزشکان عمومی کشور زن هستند
1403/05/31 - 14:01
تاریخ و ساعت خبر:
197095
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - احمد ولی پور رئیس انجمن پزشکان عمومی ایران، در حاشیه برگزاری همایش تازه های بالینی و مراقبت های اولیه در طب عمومی که امروز در مرکز همایش های رازی ، برگزار شد، اظهار داشت : بر اساس قانون، مجلس فرایند صلاحیت پزشکی را مشخص کرده و پزشکان عمومی مجاز به انجام امور زیبایی با گذراندن دوره های آموزشهای لازم هستند.
رئیس انجمن پزشکان عمومی کشور در پاسخ به پرسش خبرگزاری زنان ایران مبنی بر اینکه چند تعداد پزشک عمون زن در کشور داریم ، افزود: پس از انقلاب اسلامی ظرفیت پذیرش پزشکی زن افزایش پیدا کرد و امروز ما دانشجویان زن در رشته پزشکی زیاد داریم ضمن اینکه بیش از ۶۵ درصد پزشکان عمومی کشور زن هستند.
وی پزشکان عمومی را از قشر فعال جامعه پزشکی در اورژانس ها و مراکز درمانی مناطق مختلف دانست و گفت: این پزشکان در دورترین نقاط کشور سلامت مردم را پوشش می دهند تا آنها کمتر دچار بیماری شوند اما از لحاظ معیشتی و دستمزد کمتر مورد توجه قرار گرفتند و امیدواریم رئیس جمهور در این زمینه نگاه ویژه ای به این قشر داشته باشد.
ولی پور با بیان اینکه هم اکنون پزشکان عمومی تخت فشار و تهدید در جامعه هستند ، ادامه داد: آنها بر اساس قانون مجلس با گذراندن دوره های آموزشی، در حوزه زیبایی و طب سنتی می توانند فعالیت کنند.
وی با اشاره به سیاستهای غلط و اینکه اقبالی برای پذیرش در رشته های تخصصی نیست ، تصریح کرد: اکثر پزشکان متخصص برخی رشته ها نیز برای بیماری نوبت نمی دهند و فقط در حیطه زیبایی فعالیت می کنند که باید با اتخاذ سیاست های درست، این وضعیت ساماندهی شود.
رئیس انجمن پزشکان عمومی کشور در پاسخ به پرسش خبرگزاری زنان ایران مبنی بر اینکه چند تعداد پزشک عمون زن در کشور داریم ، افزود: پس از انقلاب اسلامی ظرفیت پذیرش پزشکی زن افزایش پیدا کرد و امروز ما دانشجویان زن در رشته پزشکی زیاد داریم ضمن اینکه بیش از ۶۵ درصد پزشکان عمومی کشور زن هستند.
ولی پور به دیگر پرسش خبرگزاری زنان ایران در خصوص حضور پزشکان عمومی در پیاده روی اربعین ، بیان داشت: با اعلام فراخوان از سوی انجمن پزشکان عمومی جهت شرکت پزشکان عمومی در پیاده روی اربعین و ارائه خدمت به زائران، پزشکان عمومی زیادی ثبت نام کردند و در حال حاضر در تمامی موکب ها ی درمانی، بهداشتی پزشکان عمومی نیز حضور دارند.
کمبود پزشک در کشور نداریم
ولی پور با بیان اینکه انجمن پزشکان عمومی بر رعایت قانون تاکید دارد، گفت: اکنون رزیدنت ها زیر خط فقر زندگی می کنند و پزشکان عمومی در مناطق محروم حقوق ۲۵ میلیون دریافت می کنند که ناعادلانه است.
رئیس انجمن پزشکان عمومی بیان کرد: ما کمبود پزشک در کشور نداریم، اما نظام پرداخت درست نیست و نیروها در مناطق مختلف عادلانه توزیع نشدند، از وزیر آینده بهداشت می خواهیم که به دغدغه های جامعه پزشکی به خصوص پزشکان عمومی توجه اساسی و آنها را مورد حمایت قرار دهند.
محمد دوزنده نرگسی نایب رئیس انجمن نیز در ادامه این نشست اطهار داشت: بر اساس مصوبه کمیسیونی متشکل از نمایندگان نظام پزشکی، مجلس، سازمان غذا و دارو ، پزشکان عمومی مجاز به انجام کاشت مو، بوتاکس و لیزر هستند و این مصوبه به وزارت بهداشت ابلاغ شده است‌ ولی در دولت سیزدهم متوقف شد.
وی با اشاره به حضور پزشکان عمومی در اورژانس بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی اشاره کرد و گفت: برخی افراد می‌خواهند طوری جلوه دهند که پزشک عمومی طبابت را رها کرده این در حالی است که پزشکان عمومی در خط مقدم مواجهه با بیماران قرار دارند.
انتهای پیام/*

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
ريیس انجمن پزشکان عمومی ایران،پزشکان عمومی، زنان و تحصیل در پزشکی عمومی ، پذیرش دانشجویان زن،
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
بهداشت و سلامت
V
آرشیو